Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 5D hates cactus v4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: eos 5D hates cactus v4

voor alle duidelijkheid, de cactus v4's kwamen niet van ebay, maar van een op BD hoog aangeschreven (web)winkel.
    heb jij de jouwe via ebay besteld? 'k zou wel eens willen weten wat die yongnuo's met een 5Di + 580EX gaan doen.

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Als antwoord van deze morgend,

de settings voor kanaal 16 is alle dipswitches op ON 1111
      werkt perfect zowel met 580EX als met SB 28 en ook met studio elinchrom flitsen
      getest met 1D Mark II en met 5D 1ste generatie.

Ik bestelde de Cactus v4 rechtstreeks in Hong Kong via gadget infinity

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        voor alle duidelijkheid, de cactus v4's kwamen niet van ebay, maar van een op BD hoog aangeschreven (web)winkel.
        heb jij de jouwe via ebay besteld? 'k zou wel eens willen weten wat die yongnuo's met een 5Di + 580EX gaan doen.

mm
        Idd rechtstreeks op ebay (Hong Kong) besteld. Ondertussen is er op z'n minst al één ebay-seller in de UK. Betwijfel het of ze reeds in een BeNeLux-(web)winkel te vinden zijn. Maar vermoedelijk komt dat nog wel, net zoals de Cactus V2, V4 en de PT 04.
        Bovenvermelde camera en flits zullen vermoedelijk wel in de flickr-topic aan bod zijn gekomen, anders ben je altijd welkom om te testen.
        Last edited by Sam Jae; 7 oktober 2009, 17:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          de settings voor kanaal 16 is alle dipswitches op ON 1111
          werkt perfect zowel met 580EX als met SB 28 en ook met studio elinchrom flitsen
          getest met 1D Mark II en met 5D 1ste generatie.
          ik heb ze nog maar op 1111 alleen geprobeerd, en toch zigzagjes over 1/5 van het beeld, horizontaal.
          'k zal alle settings eens uittesten, en dan maar hopen dat er toch minstens één geen storing geeft.

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            De nieuwe PW interfereren met de Canon flitsers

http://www.pocketwizard.com/inspirat...hnology/range/

Ik gebruik de Skyports tot volle tevredenheid, een kamaraad gebruikt deze ook met een 5D MKII en 580EXII's zonder problemen.

http://blewbmx.com/2007/06/20/elinch...rigger-review/
            oh oh dat had ik nog niet gelezen.... laat ik nu een 430EX hebben Ik denk dat ik ze in de winkel eerst maar eens ga testen met mijn flitser en zien hoe het gaat, voor ik ze aanschaf En anders wordt het wellicht tijd om mijn 430EX (en mijn Nikon SB-25's) te verruilen voor 430EX II 's...
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik denk dat dat de reden is waarom de twinlink dus zowel RF als infrarood stuurt. Ik vroeg me al af wat het nut was van IR als je RF hebt? Hier heb ik het antwoord. Stoorsignalen van het apparaat zelf zodat de ontvanger niets hoort.

Comment

alle 16 kanalen getest, en dit is het resultaat (cropje uit linker bovenhoek van de beelden):

'k zal dus een andere oplossing moeten gaan zoeken. bedankt voor jullie inputs.
                ik zoek eens naar ervaringen met de yongnuo RF-602 en de seculine t2d ...
                iemand?

mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"

Comment

Iets heel doms, dat is een kooi van faraday. Wikkel je flash eens in met zilverpapier en zorg er voor dat de antenne en RF ontvanger buiten die zilverpapier is? Ah ja zorg ook dat de flash ook nog door het zilverpapier kan he? Dat moet je open laten.

Let op let kortsluiting als je dit probeert!

Het zou de stoorsignalen van de flash moeten tegenhouden dat het in de richting van de ontvanger straalt. Volgens mij kan het achteraf zelfs kleiner gemaakt worden dat het enkel een stuk zilverpapier tussen de flash en ontvanger moet zijn.

Comment

olaf, 't is niet de flitser of ontvanger die het probleem is, maar de transmitter.
                    deze tests zijn gemaakt met de transmitter op de camera, maar zonde receivers en zonder flits.

mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                      olaf, 't is niet de flitser of ontvanger die het probleem is, maar de transmitter.
                      deze tests zijn gemaakt met de transmitter op de camera, maar zonde receivers en zonder flits.

mm
                      Dus de zender zelf stoort de camera?
                      En als er tussen de camera en zender een kooi van faraday geplaatst wordt?

Het stoorsignaal kan ook via de voet van de transmitter in de camera raken maar daar kan je weinig aan doen.

Comment

het meest relevante dat ik kon terugvinden: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=31543345
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

@ olaf: dat zal niet werken vermoed ik, vermits er nog steeds fysisch contact is (via het flitscontact) tussen beide delen.
                          nu 'k zie het niet echt zitten om met een space-hoedje op m'n camera rond te lopen

@rikH: er is redelijk wat rond te vinden op 't net, maar nergens vond ik tot nog toe een afdoende oplossing.
                          heb ondertussen contact genomen met het verkooppunt voor terugname ...
                          tenzij iemand interesse zou hebben in een spiksplinternieuw setje V4's?

mm
                          Last edited by mm; 8 oktober 2009, 00:33.
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"

Comment

Wel een heel interesant probleem. Ik ben benieuwd wat de echte oorzaak is.
                            EM puls van de zender die de camera stoort, of een stroom storing via de sync of hotshie die de camera tilt laat slaan. Een RF zender die een puls zendt zou eventueel ook zodanig veel stroom trekken dat de batterij eventjes niet kan leveren.

Storing aan het onvangst kan ik em inbeelden maar dit probleem aan de zender kan ik totaal niet inbeelden waht het zou kunnen zijn.

Comment

in het topic waar rik naar wijst staat één en ander redelijk duidelijk uitgelegd.

mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Bekijk bericht
                                Dus de zender zelf stoort de camera?
                                En als er tussen de camera en zender een kooi van faraday geplaatst wordt?

Het stoorsignaal kan ook via de voet van de transmitter in de camera raken maar daar kan je weinig aan doen.
                                't is de camera die de zender stoort... camera in een aluminium zak steken... of een Nikon kopen....
                                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                                X