Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lastolite Ezybox of de Westcott?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lastolite Ezybox of de Westcott?

Ik heb vandaag de Westcott Apollo 28 besteld, maar nu begin ik te twijfelen.

Ik lees op sommige sites dat het een drama is, als je je flitser opnieuw moet instellen. Omdat de flitser in de softbox zit. Klopt dit of heb je makkelijk toegang tot je flitser?

De Lastolite Ezybox heeft het display van de flitser gewoon vrij, dus dat zou dan toch makkelijker werken moeten zijn

Of heb ik het mis?
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Heb zaterdag de Westcott kunnen bepotelen bij morethanwords...

Voordeel, heel mooi licht.

Nadeel:
      Beperkt naar onderen te richten
      De flits is minder goed bereikbaar (je moet het voorste difusordoek deels losmaken. Het klitteband dus het valt wel mee)

Maar..... binnenkort is er PW met TTL controle op de markt. Dan kan je de flitsers in M ook op afstand van vermogen wisselen.
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
        Heb zaterdag de Westcott kunnen bepotelen bij morethanwords...

Voordeel, heel mooi licht.

Nadeel:
        Beperkt naar onderen te richten
        De flits is minder goed bereikbaar (je moet het voorste difusordoek deels losmaken. Het klitteband dus het valt wel mee)

Maar..... binnenkort is er PW met TTL controle op de markt. Dan kan je de flitsers in M ook op afstand van vermogen wisselen.
        Maar het minder bereikbare van de flitser, zou dat voor jou een afknapper zijn?
        PW zal ik nooit aanschaffen, dus ik zal dan altijd het doek los moeten maken.

Of toch voor de lastolite gaan, die overigens wel wat kleiner is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
          Ik heb vandaag de Westcott Apollo 28 besteld, maar nu begin ik te twijfelen.

Ik lees op sommige sites dat het een drama is, als je je flitser opnieuw moet instellen. Omdat de flitser in de softbox zit. Klopt dit of heb je makkelijk toegang tot je flitser?

De Lastolite Ezybox heeft het display van de flitser gewoon vrij, dus dat zou dan toch makkelijker werken moeten zijn

Of heb ik het mis?
          onzin, de flitsers zijn erg makkelijk bereikbaar... gewoon eventjes de doek losmaken en ik maak ze zelf niet eens vast... heeft absoluut geen belang...
          heb met de lastolyte geen ervaring maar heb intussen twee westcott's, d'r is al op geboden, maar ik doe ze niet weg...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik heb de ezybox en ik heb me al doodgevloekt aan dat flitsschoentje.
            Voor de flister zelf te smal , met een opzetflitschoentje valt mn flitser er dan steeds af.
            http://www.melissavanbelle.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Van Belle Bekijk bericht
              Ik heb de ezybox en ik heb me al doodgevloekt aan dat flitsschoentje.
              Voor de flister zelf te smal , met een opzetflitschoentje valt mn flitser er dan steeds af.
              Over welke flitser heb je het dan???

Ik heb vorige week ook de ezybox aangeschaft en lopen klooien met het bevestigen van de flitsers. SB-28 en SB-600 pasten perfect, maar in combinatie met de cactus PT04-cn geeft dit problemen. PT-04cn heeft alleen een schroefdraad, dus je kunt hem alleen maar gebruiken met een pc-kabel. En mijn SB-600 werkt niet via een pc-kabel met de PT04-cn. Heb wat moeten klooien om het spul toch werkend te krijgen.

Maar verder is het een geweldig dingetje

Comment

Na deze thread gelezen te hebben heb ik besloten de Westcott 28 softbox aan te schaffen.

Ik heb gezien dat ze de Westcott 28 hier verkopen:

Nu vraag ik mij af of dit enkel de softbox is, of het lichtstatief hier bij inbegrepen is? Iemand hier ervaring mee? Ik zou graag alles (ik heb enkel nog maar een SB600 flits) in één keer bestellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andries52590 Bekijk bericht
                  Na deze thread gelezen te hebben heb ik besloten de Westcott 28 softbox aan te schaffen.

Ik heb gezien dat ze de Westcott 28 hier verkopen:

Nu vraag ik mij af of dit enkel de softbox is, of het lichtstatief hier bij inbegrepen is? Iemand hier ervaring mee? Ik zou graag alles (ik heb enkel nog maar een SB600 flits) in één keer bestellen.
                  Ik heb tijdens een workshop bij cameratools de westcott en lastolite gezien in de winkel.
                  Ik zou er nog maar eens heel goed over nadenken of je die westcott wel wil

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hombre complicado Bekijk bericht
                    Doe ik ook met mijn westcott 50 inch, gebruik een brewerbracket om 2 flitsen te monteren

Ik heb geen enkele ervaring met de ezybox, de westcott leek mij gewoon een beter design, en het werkt geweldig :d
                    + Ik heb de mijne op de kop kunnen tikken van een gewaardeerd forumlid
                    Die ken ik van ergens precies
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Heb ze alletwee al gehad, de lastolite ezybox 60 en de Westcott 50"

Geef mij maar de Westcott vanwege de beter spreiding van het licht.
                      Instellen flits is no problemo

Hans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                        Een studio strobe in een octa van 2m20, is veeeeeel kleiner dan een reportageflits in een box van 60cm..

Maar ik zou zeggen, eerst testen en dan een oordeel vellen.

Studiostobe's zijn barebulb, reportageflitsers sturen hun licht rechtdoor (kun je vergelijken met een studiostrobe met fresnel erop)
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Dit is waarschijnlijk een domme vraag ... maar wat is het verschil tussen de 28" Westcott en een 'umbrella softbox' ?

In beide gevallen heb je toch een flits die weerkaatst wordt door zilver en door een doek komt ? Waarschijnlijk is er een serieus kwaliteitsverschil tussen beide, maar is er iemand met ervaring met dergelijke plu-softbox gevalletjes, het ziet er in elk geval héél praktisch uit, maar zo'n Westcott is redelijk duur, zeker als je de grote uit de US wil laten afkomen

Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Dit is waarschijnlijk een domme vraag ... maar wat is het verschil tussen de 28" Westcott en een 'umbrella softbox' ?

In beide gevallen heb je toch een flits die weerkaatst wordt door zilver en door een doek komt ? Waarschijnlijk is er een serieus kwaliteitsverschil tussen beide, maar is er iemand met ervaring met dergelijke plu-softbox gevalletjes, het ziet er in elk geval héél praktisch uit, maar zo'n Westcott is redelijk duur, zeker als je de grote uit de US wil laten afkomen

Mark
                            een softbox is vierkant, dus heeft een vierkante catchlight... dat wordt door sommigen wel gesmaakt...
                            maar vooral... deze umbrella heeft een stang die uitsteekt... d'r is een ander merk met verwijderbare stang die wel concurreert me de westcott... da's de Photek Softliter

verder heeft een sofbox (westcott) een zwarte uitstekende rand, waar door je geen ongewenst licht verspreid... zit echt goed in elkaar...

nu voor de prijs van jouw paraplu kan je natuurlijk niet echt sukkelen... 't zal wel een andere outcome hebben als een softbox...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                              Heb ze alletwee al gehad, de lastolite ezybox 60 en de Westcott 50"

Geef mij maar de Westcott vanwege de beter spreiding van het licht.
                              Instellen flits is no problemo

Hans

"gehad" ... waarom heb je ze weggedaan ? Niet tevreden ?
                              Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                              een hoop sunbounce & strobist stuff

Comment

Jawel, maar werk enkel nog met studiostrobes nu.

Hans
                                Last edited by CH Photography; 24 november 2009, 08:26.

Comment

Working...
                                X