Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sekonic L-358 + draadloos flitslicht meten.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sekonic L-358 + draadloos flitslicht meten.

Ik bezit deze lichtmeter met als optie de zender om draadloos radiografisch licht te kunnen meten.
    Ik zou nu willen met deze lichtmeter de hoeveellheid ambient licht en de hoeveelheid flitslicht meten als ik mijn twee SB800's los van de camera opstel.
    Ik dacht met een PocketWizard op het flitsvoetje van mijn D300. Is dit zo?
    Ik weet dat er binnenkort ook 2 nieuwe PocketWizards uitkomen die wat kleiner zijn dan de huidige. Voor het gebruik op Nikon zijn die wellicht nog niet uit.
    Is er eventueel een goedkopere draadloze oplossing of moet ik best wachten op de nieuwe Pocketwizard ?

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: Sekonic L-358 + draadloos flitslicht meten.

Je kan gewoon draadloos meten hoor zelfs met cactustriggers.

Bij alle triggers (cactus, skyports, PocketWizards,...) is er een kabeltje bij om de trigger aan de flashmeter te koppelen.
    Zodoende kun je van op afstand met een tweede trigger je flitsers afvuren.

De sekonics kunnen uitgrust worden met een ingebouwde module om pocketwizards te triggeren, maar dit werkt niet zonder slag of stoot. Dikwijls moet de meter worden opgestuurt om de frequenties aan te passen.

of dat nu met oude of nieuwe PW gebruikt maakt weinig uit. het is de module die je in de flashmeter moet steken die als trigger dient.
    Last edited by zunoel; 8 mei 2009, 22:46.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Je kan gewoon draadloos meten hoor zelfs met cactustriggers.

Bij alle triggers (cactus, skyports, PocketWizards,...) is er een kabeltje bij om de trigger aan de flashmeter te koppelen.
      Zodoende kun je van op afstand met een tweede trigger je flitsers afvuren.

De sekonics kunnen uitgrust worden met een ingebouwde module om pocketwizards te triggeren, maar dit werkt niet zonder slag of stoot. Dikwijls moet de meter worden opgestuurt om de frequenties aan te passen.

of dat nu met oude of nieuwe PW gebruikt maakt weinig uit. het is de module die je in de flashmeter moet steken die als trigger dient.

De module in de flashmeter is aanwezig.

Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

......
        Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 16:31.

Comment

Hoe je draadloos flitslicht gaat meten lijkt me nogal duidelijk en ook simpel, ik doe het met een minolta meter met daar een catus zender aan, dezelfde als die op mijn camera staat en door het drukken op de lichtmeter om een meting te bekomen gaan de flitsen af en ik meet het flitslicht. Erg logisch wat ik hier schrijf, wanneer ik echter omgevingslicht wil meten moet ik ten eerste mijn meter anders instellen en gewoon ter plaatse gaan en meten.

MVG, Jeff
          Last edited by Digipics357; 10 mei 2009, 08:06.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            De module in de flashmeter is aanwezig.

Groetjes,
            Pol.
            Dan nog steeds blijft de vraag of je PW's wil aanschaffen om occasioneel off-camera te werken.

3 PW's (1 voor elke flits + camera) kosten toch al snel bijna 600 euro.
            Dan nog moet de module op dezelfde frequentie zitten als de PW's (er is verschil tussen PW's voor de Amerikaanse markt en Europese markt, enz).

Dezelfde set cactussen kost je hooguit 60 euro. je hebt enkel een extra trigger nodig voor de flashmeter.

De Seconic geeft de verhouding Flash/omgevingslicht aan in % (rechtsboven onder de isowaarde.
            De Minolta's in taartdiagramvorm links naast het diafragma.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Aangezien er een radiozendertje in de Sekonic zit moet het toch mogelijk zijn, als je de knop voor je lichtmeting indrukt, en met één ontvangertje (eventueel + zender) aan de D300, de andere flitsers aan te sturen om zo de meting te kunnen doen, of zie ik dat verkeerd ? Met de D300 kan je toch draadloos andere flitsers aansturen. Het probleem zal wellicht zijn om op dezelfde frequentie te kunnen afstemmen.

Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Hoe je draadloos flitslicht gaat meten lijkt me nogal duidelijk en ook simpel, ik doe het met een minolta meter met daar een catus zender aan, dezelfde als die op mijn camera staat en door het drukken op de lichtmeter om een meting te bekomen gaan de flitsen af en ik meet het flitslicht. Erg logisch wat ik hier schrijf, wanneer ik echter omgevingslicht wil meten moet ik ten eerste mijn meter anders instellen en gewoon ter plaatse gaan en meten.

MVG, Jeff
                Hallo Jeff,

Kan je mij een link geven van het soort cactuszenders die je gebruikt en waar ze te verkrijgen zijn ?

Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hombre complicado Bekijk bericht
                  Pol, met de pocketwizard op de flitsschoen alleen gaat het niet lukken.
                  Je hebt 1 pocketwizard nodig om aan een sb-800 hangen als receiver (je kan de andere sb-800 via su-4 mode op slave zetten) en een 2de pocketwizard om de flits te laten afgaan met uw d300 (als transmitter) om foto's te nemen
                  Ik heb zo een Yongnuo zendertje met ontvanger om aan de camera te hangen als draadloze afstandsbediening.Hiermee kan ik dus perfect draadloos foto's nemen en vanuit de D300 mijn andere flashes aansturen via de ingebouwde of een externe flits op de camera. Maar mijn bedoeling is vooral om alleen mijn flitsen te laten afgaan om dan met de Sekonic het flitslicht te meten en zo het percentage ambient flits te kunnen evalueren op de lichtmeter.

Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                    Hallo Jeff,

Kan je mij een link geven van het soort cactuszenders die je gebruikt en waar ze te verkrijgen zijn ?

Groetjes,
                    Pol.

Hallo Pol,

Het zijn de Cactus V4 zenders en ook ontvangers, ik heb 3 setjes gekocht bij Gadgetinfinity, gewoon besteld op de website en 5 dagen later thuis voor 106 euro.

Per set zijn er 3 kabeljes voor de verbindingen een van die kabeljes is een pc en aan de andere zijde een minijack 3.5 mm, die gebruik ik voor de verbinding met de lichtmeter. Uiteraard zijn ook de passende ontvangers aangesloten op de flitsen.
                    En staat alles op hetzelfde kanaal afgeregeld.
                    Omdat in set kopen voordeliger is dan aparte ontvangers te kopen kocht ik er 3 dan heb je wel een zender over maar dat komt van pas voor een extra body.

MVG, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      Hallo Pol,

Het zijn de Cactus V4 zenders en ook ontvangers, ik heb 3 setjes gekocht bij Gadgetinfinity, gewoon besteld op de website en 5 dagen later thuis voor 106 euro.

Per set zijn er 3 kabeljes voor de verbindingen een van die kabeljes is een pc en aan de andere zijde een minijack 3.5 mm, die gebruik ik voor de verbinding met de lichtmeter. Uiteraard zijn ook de passende ontvangers aangesloten op de flitsen.
                      En staat alles op hetzelfde kanaal afgeregeld.
                      Omdat in set kopen voordeliger is dan aparte ontvangers te kopen kocht ik er 3 dan heb je wel een zender over maar dat komt van pas voor een extra body.

MVG, Jeff
                      Bedankt Jeff ! Op de site van Gadgetinfinity wordt één Cactus V4 zender en één ontvanger in één pakket verkocht. Heb je de "set van drie" (drie ontvangers + 1 zendertje) op een andere plaats gekocht, of zie ik erover?

Groetjes,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

misschien was ik niet duidelijk, ik kocht drie sets dus drie ontvangers en drie zenders.

MVG, Jeff

Comment

..........
                          Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 16:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hombre complicado Bekijk bericht
                            Pol,

Als je dat echt persé wilt zou ik 1 pocketwizard aankopen, die verbinden met 1 flits en de andere flits op su-4 zetten, dan blijven de kosten beperkt tot 1 pocketwizard + een kabeltje. Als ik u was ging ik voor een pw plus 2 transceiver
                            Als ik dan toch voor een PW zou gaan, ben ik dan niet beter te wachten tot de nieuwe uit zijn voor Nikon. Zijn bllijkbaar een stuk compacter dan de huidige modellen.
                            Deze dan : http://www.robgalbraith.com/bins/mul...id=7-9884-9903

Groetjes,
                            Pol.
                            Last edited by enero; 12 mei 2009, 22:38.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

......
                              Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 16:18.

Comment

Working...
                              X