Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pocketwizard of SB-900

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• pocketwizard of SB-900

Hoi,

ik heb al wat shoots gedaan met behulp van cactus V2 triggers. Maar de laatste tijd krijg ik meer en meer misfires. Kan natuurlijk zijn dat de batterijen op aan het raken zijn.

Gebruik nu altijd mijn SB-600 en SB-28 .

Nu zit ik te denken om pocketwizards te kopen, maar is het niet veel beter in plaats daarvan een sb-900 te kopen. Deze kan draadloos flitsen en de sb-600 kan dan als slave mee flitsen. Ben ik meteen van het gezeur van die triggers af en volgens mij ben ik dan zelfs goedkoper uit. SB-28 heb ik dan niets meer aan, maar daar kan ik mee leven

Klinkt dit logisch of zie ik iets over het hoofd???
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Re: pocketwizard of SB-900

Deze kan draadloos flitsen en de sb-600 kan dan als slave mee flitsen
    Volgens mij ga je dan toch meer of net diezelfde beperkingen hebben als bij je cactus triggers nu? Deze combinatie zal ook niet fantastisch werken in die "moeilijkere" omstandigheden. Als er meerdere mensen staan te flitsen (sport bv.) kunnen die jouw combinatie nog ongewild gaan afvuren ook...dan heb je niet enkel last van "misfires" maar ook van "géénfires"

Een PW werkt altijd...(tenzij hij kapot is)

tot zover een bijdrage van een beginner, ik ben eens benieuwd of mijn kennis dus al ver genoeg reikt
    Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.

>> Join me on Facebook <<

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Qube Bekijk bericht
      Volgens mij ga je dan toch meer of net diezelfde beperkingen hebben als bij je cactus triggers nu? Deze combinatie zal ook niet fantastisch werken in die "moeilijkere" omstandigheden. Als er meerdere mensen staan te flitsen (sport bv.) kunnen die jouw combinatie nog ongewild gaan afvuren ook...dan heb je niet enkel last van "misfires" maar ook van "géénfires"

Een PW werkt altijd...(tenzij hij kapot is)

tot zover een bijdrage van een beginner, ik ben eens benieuwd of mijn kennis dus al ver genoeg reikt
      Ik zal hem ook alleen in mijn thuisstudio gaan gebruiken en evt op locatie waar geen andere fotografen zijn. Dit zou dan toch goed moeten werken , lijkt me??

Comment

Koop pw's en gooi die andere rommel buiten
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
          Hoi,

ik heb al wat shoots gedaan met behulp van cactus V2 triggers. Maar de laatste tijd krijg ik meer en meer misfires. Kan natuurlijk zijn dat de batterijen op aan het raken zijn.

Gebruik nu altijd mijn SB-600 en SB-28 .

Nu zit ik te denken om pocketwizards te kopen, maar is het niet veel beter in plaats daarvan een sb-900 te kopen. Deze kan draadloos flitsen en de sb-600 kan dan als slave mee flitsen. Ben ik meteen van het gezeur van die triggers af en volgens mij ben ik dan zelfs goedkoper uit. SB-28 heb ik dan niets meer aan, maar daar kan ik mee leven

Klinkt dit logisch of zie ik iets over het hoofd???
          Met CLS kan je niet altijd wat je met radiotriggers kan (en omgekeerd is ook waar)

met pocket wizzards heb je het neusje van de zalm... werken altijd...
          CLS is erg moeilijk als je buiten werkt, binnen werkt het over't algemeen vrij goed. maar d'r zijn nadelen... zoals de voorflits die er voor zorgt dat het model de ogen sluit... waardoor je heel dikwijls half toegeknepen ogen hebt... of je wilt een flits ergens achter zetten, kan soms vrij moelijk zijn, softbox, paraplu, etc...

anderzijds is CLS wel vanop de camera aan te sturen!

maar...

je kan ook nieuwe batterijen kopen voor je v2 en dan kan je je budget aan een lens of aan een softbox of een reflectie sherm besteden... iets wat je nog niet hebt!

of je koopt de betere PT04 CN triggers (30€)...
          Ik heb nooit missfires met de PT04 CN's...

etc....
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            zoals de voorflits die er voor zorgt dat het model de ogen sluit... waardoor je heel dikwijls half toegeknepen ogen hebt...
            Zal ook van het model afhangen mss. Heb laatst mijn 1e CLS shoot gedaan en had niet de indruk dat dit boven het gemiddelde lag (mss 10 op 150). Wel zie je het flitsje als catchlight, maar dat zou dan weer te voorkomen zijn door een bepaalde gel ervoor te kleven, dacht ik?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strobokop Bekijk bericht
              Zal ook van het model afhangen mss. Heb laatst mijn 1e CLS shoot gedaan en had niet de indruk dat dit boven het gemiddelde lag (mss 10 op 150). Wel zie je het flitsje als catchlight, maar dat zou dan weer te voorkomen zijn door een bepaalde gel ervoor te kleven, dacht ik?
              hangt natuurlijk ook van het model af en plaats... heb onlangs een hotel shoot gedaan en 90% was met kleine oogjes... door de CLS voorflits... je kan inderdaad een kapje erop zetten, Nikon heeft daar een speciaal klepje voor, maar ik had dat niet bij...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Wel zie je het flitsje als catchlight, maar dat zou dan weer te voorkomen zijn door een bepaalde gel ervoor te kleven, dacht ik?
                wat is er mis met een catchlight, is dat tegenwoordig ook al verboden? De vorm ervan wordt bepaald door je lichtbron+modifiers.

G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                  wat is er mis met een catchlight, is dat tegenwoordig ook al verboden? De vorm ervan wordt bepaald door je lichtbron+modifiers.

G
                  nieks mis mee, maar twee catch lights.... is minder mooi...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    Met CLS kan je niet altijd wat je met radiotriggers kan (en omgekeerd is ook waar)

met pocket wizzards heb je het neusje van de zalm... werken altijd...
                    CLS is erg moeilijk als je buiten werkt, binnen werkt het over't algemeen vrij goed. maar d'r zijn nadelen... zoals de voorflits die er voor zorgt dat het model de ogen sluit... waardoor je heel dikwijls half toegeknepen ogen hebt... of je wilt een flits ergens achter zetten, kan soms vrij moelijk zijn, softbox, paraplu, etc...

anderzijds is CLS wel vanop de camera aan te sturen!

maar...

je kan ook nieuwe batterijen kopen voor je v2 en dan kan je je budget aan een lens of aan een softbox of een reflectie sherm besteden... iets wat je nog niet hebt!

of je koopt de betere PT04 CN triggers (30€)...
                    Ik heb nooit missfires met de PT04 CN's...

etc....

Mag ik uit bovenstaande dus concluderen dat als ik via CLS fotografeer , de flitsers altijd in elkaars zicht moeten staan. Dus als ik ze achter een paraplu zet, dat ik dan ook weer kans op misfires heb??

Lees alleen bij andere topic dat die PT04 ook niet al te betrouwbaar zijn. Misschien dan toch maar overstappen op de skyports. Lijkt me dan de beste optie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                      Misschien dan toch maar overstappen op de skyports. Lijkt me dan de beste optie

Ik gebruik skyports. geen last van misfires!!! het enige nadeel is dat de batterij van de verzender redelijk rap leeg is

Mvg
                      o/-<]: Don't Feed The Models!? www.jeroensimoens.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anexco Bekijk bericht
                        Ik gebruik skyports. geen last van misfires!!! het enige nadeel is dat de batterij van de verzender redelijk rap leeg is

Mvg
                        Als je hem niet gebruikt moet je ze wel afzetten.
                        Soms gebeurt het dat wanneer je de zender in het etui steekt (onder de elastiek) dat je hem per ongeluk terug aanschakeld.

Een voordeel is wel dat je de batterij makkelijk kan vervangen (schuifje).
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                          G
                          Het toont dikwijls zo klein en uitgebrand dat het doet denken aan één of meer kapotte pixels. Als iemand recht naar je kijkt staat het dikwijls ook nog eens in het midden van het oog. Idd "verboden" dus.

Comment

Het toont dikwijls zo klein en uitgebrand dat het doet denken aan één of meer kapotte pixels. Als iemand recht naar je kijkt staat het dikwijls ook nog eens in het midden van het oog. Idd "verboden" dus.

Voor mij is een oog zonder catch light , een dode blik, daarom vind ik één catch light beslist nodig, maar ook niet meer dan één in ieder oog.

MVG, Jeff
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Tot op de letter geanalyseerd kan je mijn reactie idd weer verkeerd begrijpen...
                              Ik heb het natuurlijk ook op een extra catchlight dat ietwat storend van on-camera komt (en dan nog storend hevig maar klein is ook). Opgelost nu? Zolang ik zelf maar weet wat ik bedoel

A/d Nikonians: neem anders eens een paar portretten met CLS en ge ziet het zelf. Beter gezegd, met een on-cam ingebouwde flash CLS trigger.
                              Last edited by Strobokop; 16 mei 2009, 23:42.

Comment

Working...
                              X