Re: Uitwisselen urbex locaties!
Als Hollander kan ik alleen maar vol bewondering kijken naar alle prachtige locaties in jullie land. Bij ons wordt te snel en teveel opgeruimd. Nu ben ik ook geen echte urbexer, maar een Geocacher die op die wijze Urbex ontdekt heeft. Omdat ik komende maand een periode in Belgie ben, me verdiept in alle schitterende locaties. Helaas blijkt dat veel wat op de foto's staat al niet meer in dezelfde staat verkeerd of zelfs helemaal verdwenen is.
Het maakt voor mij de zoektocht een stuk lastiger, want wanneer ik al iets weet te achterhalen, dan nog blijft de vraag, zou het er nog zijn en zou het nog de moeite waard zijn? Als voorbeeld Papierfabriek Louis De Naeyer. Een schitterende locatie maar na urenlang foto pagina's bekijken ontdekte ik pas dat de fabriek verdwenen is en er inmiddels huizen op de plek staan.
Waar ik dolgraag informatie over zou vinden is Maisson Vanneste. Ik lees veel wisselende berichten. De locatie zou niet meer de moeite zijn, buren zouden bijna permanent bewaken en de politie vaak al binnen enkele minuten ter plaatse. Kan iemand mij zeggen of dit inderdaad het geval is? Dan zou ik spijtig genoeg mijn zoektocht staken, want om vrijwel zeker in de problemen te raken na een lange rit is het mij niet waard.
Nu zou ik hier natuurlijk om wat informatie over een urbexlocatie kunnen vragen, maar ik ken het algemene standpunt en dat respecteer ik ook. Niets is zo teleurstellend als een mooie plek verloren te zien gaan doordat mensen met onzuivere bedoelingen er komen.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Uitwisselen urbex locaties!
Collapse
X
-
-
Hoi Elise
Ik ben op zoek naar de locatie van chateau bustes. Ik heb evt voor jou de locatie van chateau lierre
Wil je die ruilen?
Leave a comment:
-
Naar het schijnt kan je er niet meer binnen.
Leave a comment:
-
Hallo,
Heeft er iemand "Boucherie Gepetto"? Ik ben nog niet zo heel lang bezig met Urbex, maar heb er wel een paar om te ruilen als deze al dan niet interessant zijn
Groetjes,
Leave a comment:
-
Ik heb de vrij nieuwe urbex locatie "laundry day" in de aanbieding om te ruilen (via pb)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk berichtIk doe 1.5 jaar aan urbex (niet zo lang dus). Ook al veel vragen gehad over locaties, of de vraag om mee te mogen gaan (wat ik eigl toffer vind dat gewoon delen).
Soms geef ik prachtige locaties aan iemand, en dan krijg je n slechte locatie terug, ofwel is ze al dicht of in heel slechte staat.
Urbex is wel om zeep dankzij een bepaalde app ...
Respect voor buren of discreet of stil zijn, is dikwijls ook ver te zoeken.
Dan zwijgen we nog over dieven of vandalen die de app ook gebruiken
Maar idd, als ik hier die lijsten met locaties zie passeren dan zak mijn broek af.
Mijn ervaring is dat de meerderheid van de urbexers het echt niet zo nauw neemt met de "erecode", in kasten gaat rommelen, dingen versleept en in scene zet op de meest belachelijke manieren. Er zijn ook weinigen met een herkenbare, eigen stijl en nog minder die comments kunnen verdragen. Iedereen wil alleen maar fantastisch en subliem.
En een van de grote raadsel in mijn ogen is waarom de meeste urbexfoto's per sé radioactief moeten zijn. Afschuwelijk vind ik dat.
Nu, de werken in CDC zijn intussen een ruim jaar bezig en binnenkort is het bouwverlof, ik ga eens kijken voor een laatste bezoek (de mijne waren allemaal legaal, dit om bepaalde personen te vlug af te zijn).
Zo was het een dik jaar geleden, ze waren toen juist op de oude begraafplaats gestoten. Dus geen idee over de huidige staat.
Voor alle duidelijkheid : er staan nu time-lapse camera's en alarmsystemen en de lijst van fotografen is afgesloten, een PB heeft echt geen enkele zin want ook voor mij het het een slag in het duister.
Ik moet trouwens zelf nog eerst de sleutel krijgen :-)
Leave a comment:
-
-
Ik doe 1.5 jaar aan urbex (niet zo lang dus). Ook al veel vragen gehad over locaties, of de vraag om mee te mogen gaan (wat ik eigl toffer vind dat gewoon delen).
Soms geef ik prachtige locaties aan iemand, en dan krijg je n slechte locatie terug, ofwel is ze al dicht of in heel slechte staat.
Urbex is wel om zeep dankzij een bepaalde app ...
Respect voor buren of discreet of stil zijn, is dikwijls ook ver te zoeken.
Dan zwijgen we nog over dieven of vandalen die de app ook gebruiken
Leave a comment:
-
Wilt er iemand locaties ruilen? Stuur dan een privéberichtje
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pietererkens Bekijk berichtGoedemiddag Allen,
Al veel reacties gehad via Pm.. Dat is leuk! We hebben met z'n alle vaak de meest gangbare locaties (hetzelfde vaak). Echter ben ik op zoek naar 2 locaties:
Charbonnage du Rennard
Maison popeye.
Wie kan mij verblijden met 1/beide locatie(s)?
Uiteraard weer via Pm!
Morgen gaan we weer op pad naar Spa. Uitgebreid scala aan locaties. Ongeveer 6/7 stuks. Ben benieuwd!
Leave a comment:
-
Wat is me dat hier allemaal zeg
Leave a comment:
-
Heeft er iemand prison 1555 ?
zo ja miss kunne we dan ruilen...
stuur gerust een privé berichtje.
Alvast bedankt
Leave a comment:
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk berichtBericht weg gehaald omwille van scheldpartijen op mijn privé mail
Leave a comment:
-
Als er nog iemand wil ruilen, geef maar een seintje
Ik ben vooral op zoek naar Monastere Skyrim / Chateau des muscles
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk berichtJa, hé. Ray, het wereldje wordt steeds ziekelijker en ziekelijker. Tegenwoordig moet ik me al via privémail verantwoorden over wat ik doe met mijn eigen locaties, hoe ik ze vind en met wie ik ze wens te delen.
Allee, verantwoorden is niet meteen het woord, scheldpartijen incasseren is veel beter uitgedrukt.
Leave a comment:
Leave a comment: