Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbexlocaties uitwisselen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Urbexlocaties uitwisselen

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Bij deze die zich bij mij tot nu toe toevallig aandienden, werd ik telkens aan telefoon/adres geholpen door buren.
    Eénmaal belde ik aan bij een 'buur', en was ik zonder dat ik het wist bij de eigenaar zelf, die me zelfs een rondleiding gaf.
    Maar nogmaals, ik ben geen urbexer, tenzij een locatie toevallig mijn pad kruist, en omdat ik graag fotografeer.......

    Maar U bent er blijkbaar goed in thuis in dat wereldje, wel leg dan eens uit (niet voor mij hoor, want ik ben niet geïnteresseerd) aan de beginnende of willen-beginnende urbexers hier, hoe ze moeten te werk gaan ? Moeten ze zelfs eerst locaties gaan zoeken, moeten ze contact nemen met een gevorderde urbexer in de hoop dat die iets wil vertellen, moeten ze een afspraak met om samen met een gevordere ergens naar toe te gaan, in de hoop dat deze dat wil.....enz.
    Mocht het mij echt interesseren, ik zou niet weten hoe er aan te beginnen.
    Wat betreft mezelf, ik ben toevallig op het verschijnsel gestoten via een Zweedse prof industriële archeologie. Mits enig zoeken had ik 5 locaties in Zweden waaronder een hele mooie. Ik werd gebeten door dit soort fotografie en het jaar erop had ik er 50 te zoeken, waarvan er maar een kleine 10 tal de moeite waren. Ik, als beginner, contacteerde deze Jan Jörnmark om zijn gedacht te vragen over mijn resultaten. Hij verwaardigde zich zelfs nog niet om te antwoorden, meer nog, hij smeet mijn commentaar van zijn site. Dus ik weet wel degelijk hoe een beginner zich soms moet voelen.
    OK, Jalbum accountje aangemaakt en de foto's geplaatst. Ik kon me toen niet voorstellen datr België het Walhalla is van de urbex.....

    Tijdje nadien : reactie van Urbanbruges http://urbanbruges.jalbum.net/
    Lorenzo is nog actief geweest hier maar is het afgebold omwille van de commentaren van sommigen. Wat over en weer gemaild, tenslotte een telefoontje van een dik uur en het klikte. Hoor ik toch wel van garage SOS zeker, ik ben er al 1000x voorbij gereden. Prachtlocatie. Enfin, ik had het zitten. Voor Lorenzo heb ik geen geheimen meer en ik beschouw hem nog altijd als mijn mentor en bovendien een goede vriend.
    Vervolgens er een hele tijd alleen op uit geweest, me ingeschreven op het Earthviewforum (via Lorenzo). Een jaar later elitestatus gekregen op EV. Pure luxe om locaties te vinden. Via daar ook vrienden leren kennen enz....
    Vervolgens heb ik contact gekregen met Dama van het forum, hetzelfde verhaal maar nu was ikzelf de mentor, wat over en weer gemaild en dan ben ik er een aantal keer op uitgetrokken met Danny, ik heb er ook een goede vriend aan overgehouden, als Danny mij om een locatie zou vragen : no problem, ik weet wat ik aan hem heb. Daarna ben ik nog met twee anderen er eens op uitgetrokken. De contacten verliepen op dezelfde manier, heel gemoedelijk.
    Nog zoiets : twee-drie jaar geleden kwam ik in N-IJsland toevallig in gesprek met een Fransman die Engels sprak, op zich al heel ongewoon. Plots ging het over urbex, was hij ook mee bezig. Sites uitgewisseld en blijvend contact gehouden. Een half jaar geleden heb ik hem al mijn reeds bezochte locaties cadeau gedaan en heel onlangs mijn volledige to-do collectie van honderden locaties. Ik ruil heb ik copies gekregen van zijn "carnet". Voila, een winwin-situatie. Yves heeft geen site maar na iedere trip stuurt hij zijn beste foto's door. Heel speciale soort fotografie, heel dikwijls in steengroeven, de ondergrond van Parijs.... hoe hij het doet met zijn belichting weet ik niet. Ik zou zeggen : ik ga een paar van zijn foto's plaatsen maar ik weet niet in hoeverre het wordt geapprecieerd als je foto's plaatst van iemand anders.
    Nog een voorbeeld is dat van een student criminologie die zijn mastersproef deed over urbex, als hij een meemocht. Weer de nodige mails. Waarom niet. Als ik in ruil een afschrift mocht hebben van zijn proef ??? Waarom niet. Maxim heeft woord gehouden en ik ook, meer moet dat niet zijn.
    Voor de volledigheid : dit is de positieve kant van het verhaal.
    Ik ben ook oud genoeg om snel te weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Dat blijkt al snel na enige mails.
    Als je een beetje de kat uit de boom kijkt en de eerste scheldpartijen volgen, ja dan weet je het wel. Ik denk met veel ongenoegen terug aan ene Ilse Moeskops (via BD). Ik zal niet herhalen wat voor zak ik in feite wel was. Het verhaal van Diego1987 ga ik niet oprakelen want was wel het allerlaagste. Onlangs was het hier weer eens zo ver, alles omwille van één woord. Tsja, ze doen maar.
    Grappig genoeg kreeg ik via het laatste geval contact met iemand van BD die ik wél vertrouw (vraag me niet waarom) en die ik wél eens zou willen meenemen op een urbextrip.
    Jawel Stephanie
    Nog even in het kort : wat je moet doen om bij mij door de mand te vallen is me een mail sturen met "hei, ik ben huppeldepup, kan jij mei asap de locatie geeven van chatueu la Foret".

    Tenslotte, zoals Wim al zei, bepaalde locaties zijn bij wijze van spreken aan je achterdeur. Al vele jaren rij ik tweemaal per dag voorbij een oude boerderij maar verleden jaar zag ik dat er dakpannen weg waren. Mijn eerste gedacht : waw, ik heb hem zelf gevonden. Neen, bleek "Le Grand Georges" te zijn. Zelfde verhaal voor "the house in the woods" en "huize Vanneste".
    Verleden week nog : een cafe dat al jaren niet "bewoog", even gestopt en er is een ruit ingeslagen. Als het de moeite is wezet ik niet maar hier zijn zeker nog geen urbexers geweest, wel hangjongeren, te zien aan de vele" bierblikken.
    En tenslotte : hoe meer mensen je kent hoe meer tips je kan krijgen, zeker als ze zien dat je het goed meent en als je wat deftige foto's neemt die dat ondersteunen. Op mijn Graffiti-School kreeg ik op amper 8 maanden 10500 visits. Doet deugd.
    Eén van mijn eerste vragen is trouwens altijd : "hoe ben je bij mij terecht gekomen ?"
    Veelal krijg je geen antwoord en tsja, dan heb je het vlaggen, géén urbex trouwreportage. Van één iemand heb ik ooit foto's gekregen van de urbex-trouw. Ik apprecieer dat enorm.
    En wat je vooral moet doen is mij als jonge beginner op mijn plaats zetten tenslotte ben ik ook al 56.
    Los van deze kwestie maar vergelijkbaar : sinds 20 jaar ben ik bezig met het verzamelen van wildernishutten en de mooiste vrije kampeerplaatsjes in Zweden, allemaal vrij en gratis toegankelijk en dus zo kwetsbaar als maar mogelijk door de multiplicatorfactor van internet.



    Dit voor wie me niet gelooft. Zeg nu zelf : wat zou je antwoorden op een mail "hoi kan jij me ASAP de volledige lijst van hutten doorsturen ?"

    Lange reactie maar ik hoop dat ik enige duidelijkheid heb geschapen, Djivan.

    Groeten

    Comment


    • Re: Urbexlocaties uitwisselen

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Ik zou zeggen : ik ga een paar van zijn foto's plaatsen maar ik weet niet in hoeverre het wordt geapprecieerd als je foto's plaatst van iemand anders.
      [MOD]Sorry Paul, maar dat mag inderdaad niet volgens de forumregels.

      Meer in het algemeen, en zonder specifiek naar iemand te verwijzen, zou ik iedereen willen vragen in deze en andere urbex-discussies in het Reisforum constructief te blijven. Het zou spijtig zijn als we gedwongen worden lopende discussies achter een slotje te zetten. In tegenstelling tot de sloten op jullie locaties zijn die van ons wel bestand tegen een draadtang
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • Re: Urbexlocaties uitwisselen

        Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
        [MOD]Sorry Paul, maar dat mag inderdaad niet volgens de forumregels.

        Meer in het algemeen, en zonder specifiek naar iemand te verwijzen, zou ik iedereen willen vragen in deze en andere urbex-discussies in het Reisforum constructief te blijven. Het zou spijtig zijn als we gedwongen worden lopende discussies achter een slotje te zetten. In tegenstelling tot de sloten op jullie locaties zijn die van ons wel bestand tegen een draadtang
        Heb ik dus ook niet gedaan Laurens, nikske sorry dus.
        Ik snap de MOD-opmerking dus niet zo goed.
        Ik dacht dat ik wel to the point antwoordde op de vraag van Djivan....het was in ieder geval mijn bedoeling om constructief te blijven.
        Is het omdat ik man en paard heb vernoemd ? Ik pas me wel aan.
        Just let me know.

        Comment


        • Re: Urbexlocaties uitwisselen

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Wat betreft mezelf, ik ben toevallig op het verschijnsel gestoten via een Zweedse prof industriële archeologie. Mits enig zoeken had ik 5 locaties in Zweden waaronder een hele mooie. Ik werd gebeten door dit soort fotografie en het jaar erop had ik er 50 te zoeken, waarvan er maar een kleine 10 tal de moeite waren. Ik, als beginner, contacteerde deze Jan Jörnmark om zijn gedacht te vragen over mijn resultaten. Hij verwaardigde zich zelfs nog niet om te antwoorden, meer nog, hij smeet mijn commentaar van zijn site. Dus ik weet wel degelijk hoe een beginner zich soms moet voelen.
          OK, Jalbum accountje aangemaakt en de foto's geplaatst. Ik kon me toen niet voorstellen datr België het Walhalla is van de urbex.....

          Tijdje nadien : reactie van Urbanbruges http://urbanbruges.jalbum.net/
          Lorenzo is nog actief geweest hier maar is het afgebold omwille van de commentaren van sommigen. Wat over en weer gemaild, tenslotte een telefoontje van een dik uur en het klikte. Hoor ik toch wel van garage SOS zeker, ik ben er al 1000x voorbij gereden. Prachtlocatie. Enfin, ik had het zitten. Voor Lorenzo heb ik geen geheimen meer en ik beschouw hem nog altijd als mijn mentor en bovendien een goede vriend.
          Vervolgens er een hele tijd alleen op uit geweest, me ingeschreven op het Earthviewforum (via Lorenzo). Een jaar later elitestatus gekregen op EV. Pure luxe om locaties te vinden. Via daar ook vrienden leren kennen enz....
          Vervolgens heb ik contact gekregen met Dama van het forum, hetzelfde verhaal maar nu was ikzelf de mentor, wat over en weer gemaild en dan ben ik er een aantal keer op uitgetrokken met Danny, ik heb er ook een goede vriend aan overgehouden, als Danny mij om een locatie zou vragen : no problem, ik weet wat ik aan hem heb. Daarna ben ik nog met twee anderen er eens op uitgetrokken. De contacten verliepen op dezelfde manier, heel gemoedelijk.
          Nog zoiets : twee-drie jaar geleden kwam ik in N-IJsland toevallig in gesprek met een Fransman die Engels sprak, op zich al heel ongewoon. Plots ging het over urbex, was hij ook mee bezig. Sites uitgewisseld en blijvend contact gehouden. Een half jaar geleden heb ik hem al mijn reeds bezochte locaties cadeau gedaan en heel onlangs mijn volledige to-do collectie van honderden locaties. Ik ruil heb ik copies gekregen van zijn "carnet". Voila, een winwin-situatie. Yves heeft geen site maar na iedere trip stuurt hij zijn beste foto's door. Heel speciale soort fotografie, heel dikwijls in steengroeven, de ondergrond van Parijs.... hoe hij het doet met zijn belichting weet ik niet. Ik zou zeggen : ik ga een paar van zijn foto's plaatsen maar ik weet niet in hoeverre het wordt geapprecieerd als je foto's plaatst van iemand anders.
          Nog een voorbeeld is dat van een student criminologie die zijn mastersproef deed over urbex, als hij een meemocht. Weer de nodige mails. Waarom niet. Als ik in ruil een afschrift mocht hebben van zijn proef ??? Waarom niet. Maxim heeft woord gehouden en ik ook, meer moet dat niet zijn.
          Voor de volledigheid : dit is de positieve kant van het verhaal.
          Ik ben ook oud genoeg om snel te weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Dat blijkt al snel na enige mails.
          Als je een beetje de kat uit de boom kijkt en de eerste scheldpartijen volgen, ja dan weet je het wel. Ik denk met veel ongenoegen terug aan ene Ilse Moeskops (via BD). Ik zal niet herhalen wat voor zak ik in feite wel was. Het verhaal van Diego1987 ga ik niet oprakelen want was wel het allerlaagste. Onlangs was het hier weer eens zo ver, alles omwille van één woord. Tsja, ze doen maar.
          Grappig genoeg kreeg ik via het laatste geval contact met iemand van BD die ik wél vertrouw (vraag me niet waarom) en die ik wél eens zou willen meenemen op een urbextrip.
          Jawel Stephanie
          Nog even in het kort : wat je moet doen om bij mij door de mand te vallen is me een mail sturen met "hei, ik ben huppeldepup, kan jij mei asap de locatie geeven van chatueu la Foret".

          Tenslotte, zoals Wim al zei, bepaalde locaties zijn bij wijze van spreken aan je achterdeur. Al vele jaren rij ik tweemaal per dag voorbij een oude boerderij maar verleden jaar zag ik dat er dakpannen weg waren. Mijn eerste gedacht : waw, ik heb hem zelf gevonden. Neen, bleek "Le Grand Georges" te zijn. Zelfde verhaal voor "the house in the woods" en "huize Vanneste".
          Verleden week nog : een cafe dat al jaren niet "bewoog", even gestopt en er is een ruit ingeslagen. Als het de moeite is wezet ik niet maar hier zijn zeker nog geen urbexers geweest, wel hangjongeren, te zien aan de vele" bierblikken.
          En tenslotte : hoe meer mensen je kent hoe meer tips je kan krijgen, zeker als ze zien dat je het goed meent en als je wat deftige foto's neemt die dat ondersteunen. Op mijn Graffiti-School kreeg ik op amper 8 maanden 10500 visits. Doet deugd.
          Eén van mijn eerste vragen is trouwens altijd : "hoe ben je bij mij terecht gekomen ?"
          Veelal krijg je geen antwoord en tsja, dan heb je het vlaggen, géén urbex trouwreportage. Van één iemand heb ik ooit foto's gekregen van de urbex-trouw. Ik apprecieer dat enorm.
          En wat je vooral moet doen is mij als jonge beginner op mijn plaats zetten tenslotte ben ik ook al 56.
          Los van deze kwestie maar vergelijkbaar : sinds 20 jaar ben ik bezig met het verzamelen van wildernishutten en de mooiste vrije kampeerplaatsjes in Zweden, allemaal vrij en gratis toegankelijk en dus zo kwetsbaar als maar mogelijk door de multiplicatorfactor van internet.



          Dit voor wie me niet gelooft. Zeg nu zelf : wat zou je antwoorden op een mail "hoi kan jij me ASAP de volledige lijst van hutten doorsturen ?"

          Lange reactie maar ik hoop dat ik enige duidelijkheid heb geschapen, Djivan.

          Groeten
          Prima uitleg Paul, waarvoor dank .
          PS Niet voor mij, maar voor alle anderen die willen beginnen met urbex.
          Groetjes

          Comment


          • Re: Urbexlocaties uitwisselen

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Heb ik dus ook niet gedaan Laurens, nikske sorry dus.
            Ik snap de MOD-opmerking dus niet zo goed.
            Ik dacht dat ik wel to the point antwoordde op de vraag van Djivan....het was in ieder geval mijn bedoeling om constructief te blijven.
            Is het omdat ik man en paard heb vernoemd ? Ik pas me wel aan.
            Just let me know.
            Ik zou begot niet weten wat je tot hier toe verkeerd gedaan/geschreven hebt.....

            Comment


            • Re: Urbexlocaties uitwisselen

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Heb ik dus ook niet gedaan Laurens, nikske sorry dus.
              Ik snap de MOD-opmerking dus niet zo goed.
              Op jouw opmerking dat je denkelijk niet andermans foto's mag tonen heb ik bevestigend geantwoord dat dit inderdaad volgens het reglement niet mag.

              Daarna heb ik iedereen gevraagd dit draadje vriendelijk te houden - zonder specifiek iemand aan te wijzen. Ik had dat misschien beter in een apart berichtje gedaan - alhoewel ik expliciet zeg dat dit een algemene opmerking is komt het blijkbaar toch over als een directe terechtwijzing. Dat is niet de bedoeling - mijn excuses voor de verwarring.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                Alléé, ik bijt de spits af om dit draadje op vriendelijke wijze verder te zetten....

                Recentelijk werd ik door een lid op het forum aangesproken om samen op stap te gaan en gisteren hadden we voor het eerst contact in real life. Neen neen, geen nieuwe romance in wording zoals iemand hier ergens opmerkte, we hebben beiden ons toespijs maar idd, Paul, als er genoeg raakpunten zijn en het klikt kunnen er nieuwe vriendschappen ontstaan en is dat mooi meegenomen!

                Comment


                • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Siesje Bekijk bericht
                  Alléé, ik bijt de spits af om dit draadje op vriendelijke wijze verder te zetten....

                  Recentelijk werd ik door een lid op het forum aangesproken om samen op stap te gaan en gisteren hadden we voor het eerst contact in real life. Neen neen, geen nieuwe romance in wording zoals iemand hier ergens opmerkte, we hebben beiden ons toespijs maar idd, Paul, als er genoeg raakpunten zijn en het klikt kunnen er nieuwe vriendschappen ontstaan en is dat mooi meegenomen!
                  Zie mijn uitvoerige PM over locaties in het Brugse.

                  Comment


                  • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Siesje
                    Dit is wat ik bedoel met NEGEREN: mensen lezen iets niet goed, trekken hun conclusies en schrijven dit hier neer! AUB aan allen die zich hieraan ergeren.... NEGEREN dergelijke commentaren!!! Heb zo de indruk dat sommigen deze enkel posten om ergernissen bij een ander op te roepen en hierop kicken ....
                    Ik weet het Stefanie, maar als er iemand recht op antwoord heeft ben ik dat. De betere reactie is door niet dezelfde fout te maken, dat maakt ze nog woester
                    Voor mensen die een ban hebben gekregen op BD is het niet moeilijk om via een ander IP adres en nick een nieuwe account te maken, ik denk dat dit hier het geval is. Je herkent sommige aan hun taalgebruik, anderen aan hun schrijffouten. Blijkbaar zitten er tussen die zodanig kwaad zijn op mij dat bij het zien van mijn naam hun leesvermogen vertroebelt
                    Oh, we gaan Stefan.d niet toestaan om hier de sfeer te verzieken, hij maakt alleen zichzelf hatelijk, meer nog : belachelijk. Case closed.

                    Ik had het er ooit met Franciskine nog over wat er soms naar het hoofd van een moderator wordt gegooid, dit moet nog veel erger zijn heb ik verstaan.
                    En nu weer even opbouwend, ik heb nieuws voor je over de verlaten bakkerij.

                    Comment


                    • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                      de verlaten bakkerij is leeg
                      heb er vorige week ook gestaan.

                      Comment


                      • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                        Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                        de verlaten bakkerij is leeg
                        heb er vorige week ook gestaan.
                        Ik vermoedde al zoiets. Maar Foantje heeft er nog gewerkt, vandaar zeker ?

                        Comment


                        • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                          Is er nog iemand recent naar Prison 15H geweest..

                          Ik wil eind van de week gaan...

                          Mocht er iemand zijn die wil verklappen waar de ingang is......

                          Dat zou tof zijn...

                          Bedankt.....
                          Rick

                          Comment


                          • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                            Sinds enige tijd heb ik de urbex-smaak te pakken. Ondertussen al enkele locaties bezocht en nu op zoek naar nieuwe locaties.
                            Wie wil ruilen?
                            Deze locaties heb ik de gegevens van: (en onlangs nog bezocht)

                            Villa Wahlfart
                            sauna J
                            bowling M
                            Schimmelschool
                            Drukkerij SPB
                            maison Le grand Georges
                            Monastère Trois Croix
                            Sawmill + home
                            muséé ECVB

                            Graag een seintje via pb.

                            Comment


                            • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Ik vermoedde al zoiets. Maar Foantje heeft er nog gewerkt, vandaar zeker ?
                              via foto's van Foantje er op terecht gekomen, maar ik vermoed dat zijn foto's al van een hele tijd geleden zijn.

                              Comment


                              • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                                Oorspronkelijk geplaatst door sunreej Bekijk bericht
                                Sinds enige tijd heb ik de urbex-smaak te pakken. Ondertussen al enkele locaties bezocht en nu op zoek naar nieuwe locaties.
                                Wie wil ruilen?
                                Deze locaties heb ik de gegevens van: (en onlangs nog bezocht)

                                Villa Wahlfart
                                sauna J
                                bowling M
                                Schimmelschool
                                Drukkerij SPB
                                maison Le grand Georges
                                Monastère Trois Croix
                                Sawmill + home
                                muséé ECVB

                                Graag een seintje via pb.
                                Is het ECVB museum niet compleet wijlen ?

                                Comment

                                Working...
                                X