Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbexlocaties uitwisselen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Urbexlocaties uitwisselen

    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Niet geweest maar ik heb ze wel liggen denk ik.
    Toch bedankt voor het aanbod. Ken je de huidige staat ?
    as naar smoothie gericht :-p

    19 is trash maar nog altijd te doen...
    zeer makkelijk en de buurt kijkt zelfs niet meer op :-p

    SS is iets lastiger maar wel te doen...
    heeft een tijd een junk in gewoond maar die moet nu weg zijn..
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • Re: Urbexlocaties uitwisselen

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Ruben is ook niet de eerste de beste :-


      Voor de vraagtekens mag je me altijd PM'en.
      Niet dat ik ze niet kan opvragen, beschouw het maar als een aanval van acute luiheid van mijn kant
      Iedereen was ook ooit een beginner in dit rare wereldje.

      Heb je een link naar je foto's ?



      Daar kan je me wel op bereiken , pm je morgen even over de locaties.
      Het is nu laat!

      Comment


      • Re: Urbexlocaties uitwisselen

        Hi Smoothie,

        Ben jij van die kanten ??
        Als je er niet alleen wil op uit trekken wil ik je altijd vergezellen.
        Is altijd veiliger met 2.

        btw, die villa ss ... kan die ook onder een andere naam bestaan ? Villa 12 ?
        Ik heb daar in de 'geburen' een setje van een 'villa 12'
        Ge moet maar es zien op http://www.videe.be/?page_id=185 en dan villa 12

        Greetz

        Oorspronkelijk geplaatst door -Smoothie- Bekijk bericht
        Hallo,
        weet er soms iemand een mooie locatie in de buur van Lokeren/ Oost-Vlaanderen ? Ik zal deze in het achterhoofd houden voor later, urbexfotografie spreekt me nml heel erg aan maar ik wat tot 'tot de tijd rijp' is.
        @PaulM: Qua regels en normen ben ik het volledig met je eens, zo min mogelijk aanraken en alles in eer houden. 't Is dus niet dat ik een of andere vandaal ben.
        Mvg, Eline

        Comment


        • Re: Urbexlocaties uitwisselen

          Oorspronkelijk geplaatst door videe Bekijk bericht
          btw, die villa ss ... kan die ook onder een andere naam bestaan ? Villa 12 ?
          Ik heb daar in de 'geburen' een setje van een 'villa 12'
          Ge moet maar es zien op http://www.videe.be/?page_id=185 en dan villa 12

          Greetz
          Ik zie dat je nog in de gouden tijd bij Chateau Rouge bent geweest, ik ook.
          Jammer genoeg had ik daar wat langer moeten rondlopen maar ik was op 2 dagen tijd 2 keer gesnapt in de ammo-factory door een soort boswachter en ik had wat last van achtervolgingswaanzin.
          Ik zie dat je ook Maison Nostra hebt, daar ben ik nog betrapt door de eigenaar, de mens was heel vriendelijk maar de foto's mocht ik beslist vergeten. Het eigendom is verkocht en werkplaats annex sterrenkoepel zouden weg zijn hoor ik. De persoon vertelde me ook dat er een diepe kras was gemaakt in de spiegel van de telescoop, heb je dat gemerkt ?

          Na al die jaren hebt ik toch al een aantal verhalen bij elkaar, de ene al specialer dan de andere.

          Comment


          • Re: Urbexlocaties uitwisselen

            Oorspronkelijk geplaatst door videe Bekijk bericht
            Hi Smoothie,

            Ben jij van die kanten ??
            Als je er niet alleen wil op uit trekken wil ik je altijd vergezellen.
            Is altijd veiliger met 2.

            btw, die villa ss ... kan die ook onder een andere naam bestaan ? Villa 12 ?
            Ik heb daar in de 'geburen' een setje van een 'villa 12'
            Ge moet maar es zien op http://www.videe.be/?page_id=185 en dan villa 12

            Greetz
            Dat is idd Villa SS
            þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
            Freelance bedrijfsfotograaf
            klikerdeklik hier voor mijn website!

            Comment


            • Re: Urbexlocaties uitwisselen

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Ik zie dat je nog in de gouden tijd bij Chateau Rouge bent geweest, ik ook.
              Jammer genoeg had ik daar wat langer moeten rondlopen maar ik was op 2 dagen tijd 2 keer gesnapt in de ammo-factory door een soort boswachter en ik had wat last van achtervolgingswaanzin.
              Ik zie dat je ook Maison Nostra hebt, daar ben ik nog betrapt door de eigenaar, de mens was heel vriendelijk maar de foto's mocht ik beslist vergeten. Het eigendom is verkocht en werkplaats annex sterrenkoepel zouden weg zijn hoor ik. De persoon vertelde me ook dat er een diepe kras was gemaakt in de spiegel van de telescoop, heb je dat gemerkt ?

              Na al die jaren hebt ik toch al een aantal verhalen bij elkaar, de ene al specialer dan de andere.
              Wat ik merk is dat je na verloop van tijd, iets brutaler wordt...
              Vroeger stelde je bij elk geluid een vraag... Nu kijk je alleen op als er iemand de kamer binnenstapt :-p
              þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
              Freelance bedrijfsfotograaf
              klikerdeklik hier voor mijn website!

              Comment


              • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                we zijn recent nog 2x in Montzen geweest, maar het lijkt erop dat de politie daar een vaste standplaats heeft, we waren nog maar net binnen of we werden al betrapt. Identiteits controle en het dreigement van inbeslagname van ons materiaal....
                Last edited by RichKE; 15 december 2013, 08:41.
                Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                Comment


                • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                  Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                  we zijn recent nog 2x in Montzen geweest, maar het lijkt erop dat de politie daar een vaste standplaats heeft, we waren nog maar net binnen of we werden al betrapt. Identiteits controle en het dreigement van inbeslagname van ons materiaal....
                  Wat dat laatste betreft, daar heb ik me lang vragen bij gesteld maar ik heb het zeer onlangs eens ter sprake gebracht bij een neef die adjunct commissaris is geweest. Ze kunnen/mogen het volgens hem wel degelijk, vervolgens is het aan de rechter....
                  Maar voor hetzelfde geld raken ze het "kwijt"
                  Wat ik me wel afvraag is hoe dat zou gaan bij iemand die het materiaal beroepshalve nodig heeft... en bovendien heb ik nog altijd vragen bij de reden die ze zouden geven bij de inbeslagname. Het moet toch wel wat in relatie staan tot het vergrijp denk ik. Ze kunnen zo ook je auto waarin jet het materiaal vervoerde in beslag nemen

                  Comment


                  • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Het moet toch wel wat in relatie staan tot het vergrijp denk ik. Ze kunnen zo ook je auto waarin jet het materiaal vervoerde in beslag nemen
                    Bij urbex weet ik het zo niet, maar ik ken mensen die regelmatig zoektochten doen met metaaldetectors.
                    In de Ardennen bijvoorbeeld is dit eigenlijk wettelijk verboden, en daar zijn inderdaad zelfs al auto's in beslag genomen van mensen die gingen zoeken met een MD

                    Comment


                    • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                      ik weet de exacte locatie van de bussen jij mss ondertussen ook wel. als je hem niet hebt wil ik hem zeker ruilen, ben er zelf binnen geweest.
                      photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

                      Comment


                      • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                        Oorspronkelijk geplaatst door KoenMol Bekijk bericht
                        Bij urbex weet ik het zo niet, maar ik ken mensen die regelmatig zoektochten doen met metaaldetectors.
                        In de Ardennen bijvoorbeeld is dit eigenlijk wettelijk verboden, en daar zijn inderdaad zelfs al auto's in beslag genomen van mensen die gingen zoeken met een MD
                        Vreemd verhaal Koen. Misschien lagen er in de koffer nog andere dingen die ze "gevonden" hebben ????

                        Comment


                        • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                          Dat kan, hebben ze er in alle geval niet bijverteld :P

                          Comment


                          • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                            Ik ben nieuw hier maar wil toch even reageren.
                            Ik ( en waarschijnlijk nog veel anderen) die nog niet zo lang bezig zijn met urbex willen ook 'zotte' locaties fotograferen.
                            Maar hoe kan een beginneling verder doen als hij alleen maar de echt bekende locaties (met zoveel graffiti en vandalisme) kan en mag shooten
                            Ik versta wel dat men niet zomaar de mooiste locaties vrijgeeft er zijn dan ook de minder serieuze fotografen.
                            Maar voor wat hoort wat vind ik soms wel overdreven want een beginneling weet nog niet zoveel locaties zijn je kunt er wel vinden op internet maar niet alles.
                            Kort samengevat wat ik wil zeggen is gewoon waarom geen locaties doorgeven aan een beginneling die het evengoed meend als iemand die er al jaren mee bezig is en wel kan ruilen?
                            Oorspronkelijk geplaatst door NielsDV Bekijk bericht
                            Wegens te veel nutteloze aanvragen en mensen die locaties willen ruilen die al 3 jaar tegen de grond ligt, zou ik dit willen stop zetten.
                            Mensen die toch met iets evenwaardig kunnen afkomen en al enkele tijd bezig zijn met urbex, kunnen contact opnemen via PM.
                            VOORSTELLEN VOOR LOCATIES ZONDER TEGENPRESTATIE TE KRIJGEN , WORDEN GENEGEERD.

                            Comment


                            • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                              Oorspronkelijk geplaatst door The abandoned side Bekijk bericht
                              Ik ben nieuw hier maar wil toch even reageren.
                              Ik ( en waarschijnlijk nog veel anderen) die nog niet zo lang bezig zijn met urbex willen ook 'zotte' locaties fotograferen.
                              Maar hoe kan een beginneling verder doen als hij alleen maar de echt bekende locaties (met zoveel graffiti en vandalisme) kan en mag shooten
                              Ik versta wel dat men niet zomaar de mooiste locaties vrijgeeft er zijn dan ook de minder serieuze fotografen.
                              Maar voor wat hoort wat vind ik soms wel overdreven want een beginneling weet nog niet zoveel locaties zijn je kunt er wel vinden op internet maar niet alles.
                              Kort samengevat wat ik wil zeggen is gewoon waarom geen locaties doorgeven aan een beginneling die het evengoed meend als iemand die er al jaren mee bezig is en wel kan ruilen?
                              Als ik ook even mag. Als dit gebeurt kan je er donder op zeggen dat het er binnen de kortste keren krioelt van de ramptoeristen, de malafide antiquairs, de Roma-dieven en nog ander gespuis.
                              Ieder onder de anciens heeft dit stadium doorlopen, ik ook. Met dit verschil dat ik niet zo paranoia ben als veel van mijn gildebroeders.
                              Maar ik ga nu even de bal terugkaatsen : leg me eerst eens uit hoe ik het verschil kan weten tussen de zoveelste anonieme op een forum die fotografisch niks heeft bewezen en wat je noemt : "een beginneling die het goed meend".
                              Ik maak er een sport van om iedereen die me PM't van antwoord te dienen, puur uit beleefdheid. Ik ben zo opgevoed. Vervolgens vraag ik altijd hoe ze bij mij zijn terecht gekomen en waarom ze geen comments geven op mijn reeksen. In een volgend stadium zijn er nog 3 mogelijkheden : ofwel krijg je geen antwoord meer (90%), ofwel krijg je een scheldpartij naar je hoofd van hier bv ene Ilse Moeskops voor wie ik dus minder ben dan het vuil op de straat (9%), ofwel, héél misschien heb je een blijvend contact met iemand die weet hoe je een camera dient vast te houden (1%). Dama is een goed voorbeeld maar ik zie Danny hier spijtig genoeg ook niet meer.

                              Ik ga het hier geen 23 keer meer opnieuw zeggen maar de meeste urbexers die ik persoonlijk ken (hier : Jos, Lily, Kurt, Ruben, Danny....) zijn heel hartelijke en aangename mensen. Geen schurken of dieven, vandalen of inbrekers of hoe we ook regelmatig worden genoemd door de buitenwereld die niet weet hoe het er aan toe gaat. Ik heb echt geen geheimen voor hen en zij hopelijk ook niet voor mij. De beginners zijn altijd de grootste etters. "U weet en ik WIL weten". Als, ik zeg ALS ik eens een tip of een locatie vraag dan voel ik me als een beschaamde kleuter.
                              Tot zover mijn persoonlijke ervaring.
                              Voor de goede verstandhouding : ik viseer absoluut niet "The abandoned side" zeker niet. NielsDV ken ik niet persoonlijk maar hij lijkt me uit het juiste hout te zijn gesneden, ook al wat gevorderd en ik wil zeggen dat ik zijn reactie hier best begrijp.

                              Comment


                              • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                                Oh, wacht, deze ben ik nog even vergeten. Er zijn hier ook mensen aanwezig wiens fotografische prestaties een urbex-wildcard verdienen.
                                Voor mij is Gilbert (Gils) het absolute voorbeeld. Ga daar maar eens kijken
                                Sorry voor dit zeemzoete compliment Gilbert maar je weet al langer wat ik denk over je manier van kijken.

                                Comment

                                Working...
                                X