Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbexlocaties uitwisselen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Urbexlocaties uitwisselen

    Hier wil ik ook even op reageren, ikzelf ben ook MAAR een beginneling en ben volop locaties aan het zoeken, ik kan zeggen dat ik er aardig wat heb, een 2 tal heb ik gekregen en de rest noppes, eigen energie. Ik denk dat de zogenaamde ANCIENS eens moeten durven zeggen tegen nieuwelingen ik neem je eens mee, kan je ons ook leren kennen. Je weet dadelijk als iemand met een wegwerp camera aankomt dat dit niet nors zit... en dan kan je bedenkingen hebben. Ik ben met een paar mensen van het forum op urbex geweest en moet zeggen het was heel tof, ik heb ze leren kennen, net zoals zij mij. Ik vraag me soms af hoe de ervaren mensen zijn begonnen? Wisten ze alles? Konden ze van minuut één al een camera deftig vast houden??? Komaan geef iedereen een kans. Ik heb eens gelezen: Ik kan mij ergeren als ik op een locatie kom en ze smijten de deur voor mij toe en sluiten van binnen alles af, dat wij er niet in kunnen. Vind je het nu zelf onlogisch dat dit gebeurd? Ik niet eerlijk gezegd. Ik hoef ook van niemand te lezen of overtuiging krijgen dat ik ok ben, ik weet welke bedoelingen ik heb. Dat je beginners ETTERS noemt vind ik onterecht, persoonlijk vind ik dat je zelfs je excuses moogt aanbieden, wij zijn mensen, net zoals iedereen en iedereen heeft moeten leren en ergens moeten beginnen. Dat je uit beleefdheid antwoord ok, maar geef dan eerlijk antwoord. Zeg gewoon neen of ja en draai er geen doekjes om. Probeer ergens een middenweg te vinden tussen een beginneling en de ervaren urbexers. Dan maak je een hobby pas mooi en niet door te verwijten en God wat naam te geven.

    Comment


    • Re: Urbexlocaties uitwisselen

      Oorspronkelijk geplaatst door BertL Bekijk bericht
      ......... Dat je beginners ETTERS noemt vind ik onterecht, persoonlijk vind ik dat je zelfs je excuses moogt aanbieden, wij zijn mensen, net zoals iedereen en iedereen heeft moeten leren en ergens moeten beginnen. Dat je uit beleefdheid antwoord ok, maar geef dan eerlijk antwoord. Zeg gewoon neen of ja en draai er geen doekjes om. Probeer ergens een middenweg te vinden tussen een beginneling en de ervaren urbexers. Dan maak je een hobby pas mooi en niet door te verwijten en God wat naam te geven.
      heel goed en mee eens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • Re: Urbexlocaties uitwisselen

        Ja ik begrijp zijn reactie ook er zijn er altijd die het minder goed bedoelen.
        En idd waar trek je da lijn van wie het goed bedoeld en wie minder goed.
        Wel ik ben zelf nog maar pas begonnen denk nu 2 maand meestal ga ik alleen (wat ik soms zelf niet echt veilig vind)
        Ik vind het gewoon jammer dat er door andere mensen (die het slecht bedoelen) er zoveel wantrouw is over locaties vrijgeven.
        Maar zoals ik al zei ik versta het wel.
        Ik meen het dan wel goed (wel moeilijk te bewijzen) anders mag ik hier een link zetten van mijn fb pagina? of mag dat niet?
        Kevin.

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Als ik ook even mag. Als dit gebeurt kan je er donder op zeggen dat het er binnen de kortste keren krioelt van de ramptoeristen, de malafide antiquairs, de Roma-dieven en nog ander gespuis.
        Ieder onder de anciens heeft dit stadium doorlopen, ik ook. Met dit verschil dat ik niet zo paranoia ben als veel van mijn gildebroeders.
        Maar ik ga nu even de bal terugkaatsen : leg me eerst eens uit hoe ik het verschil kan weten tussen de zoveelste anonieme op een forum die fotografisch niks heeft bewezen en wat je noemt : "een beginneling die het goed meend".
        Ik maak er een sport van om iedereen die me PM't van antwoord te dienen, puur uit beleefdheid. Ik ben zo opgevoed. Vervolgens vraag ik altijd hoe ze bij mij zijn terecht gekomen en waarom ze geen comments geven op mijn reeksen. In een volgend stadium zijn er nog 3 mogelijkheden : ofwel krijg je geen antwoord meer (90%), ofwel krijg je een scheldpartij naar je hoofd van hier bv ene Ilse Moeskops voor wie ik dus minder ben dan het vuil op de straat (9%), ofwel, héél misschien heb je een blijvend contact met iemand die weet hoe je een camera dient vast te houden (1%). Dama is een goed voorbeeld maar ik zie Danny hier spijtig genoeg ook niet meer.

        Ik ga het hier geen 23 keer meer opnieuw zeggen maar de meeste urbexers die ik persoonlijk ken (hier : Jos, Lily, Kurt, Ruben, Danny....) zijn heel hartelijke en aangename mensen. Geen schurken of dieven, vandalen of inbrekers of hoe we ook regelmatig worden genoemd door de buitenwereld die niet weet hoe het er aan toe gaat. Ik heb echt geen geheimen voor hen en zij hopelijk ook niet voor mij. De beginners zijn altijd de grootste etters. "U weet en ik WIL weten". Als, ik zeg ALS ik eens een tip of een locatie vraag dan voel ik me als een beschaamde kleuter.
        Tot zover mijn persoonlijke ervaring.
        Voor de goede verstandhouding : ik viseer absoluut niet "The abandoned side" zeker niet. NielsDV ken ik niet persoonlijk maar hij lijkt me uit het juiste hout te zijn gesneden, ook al wat gevorderd en ik wil zeggen dat ik zijn reactie hier best begrijp.

        Comment


        • Re: Urbexlocaties uitwisselen

          Wel dat is ook mijn mening ik heb ook een paar locaties gevonden door eigen zoekwerk en iedereen moet ergens beginnen toch?

          Comment


          • Re: Urbexlocaties uitwisselen

            Wat een gezever weer en de zoveelste discussie. Ik stel voor dat de urbex threads hier gwn stoppen.
            Life through a lens..

            Comment


            • Re: Urbexlocaties uitwisselen

              @The abandoned side , ik weet dat er mensen zijn met minder goede bedoelingen, dat zal altijd zo zijn. Maar ik ben ook ongeveer 2 maanden bezig dus een beginneling, maar dit wil niet zeggen omwille ik een beginneling ben dat ik mij een etter moet laten noemen!!! Dit vind ik er zo over en zeker heel laag. Als je goed zoekt vind je locaties genoeg, maar het kost tijd en inspanning.

              Waarom zouden de discussies moeten stoppen?? Als er iemand zich nieuw aanmeld op BDforum, zeg dan gewoon hoe het in elkaar zit in plaats van te verwijten enz...
              Respect is een mooi woord, en zeker de zin respect voor elkaar, op laatste durf je toch nog gene foto meer posten, stel dat een persoon een foto neemt van een kerk en hij neemt die scheef, die persoon vind dat mooi. Ik durf wedden met 100% zekerheid dat deze wordt afgekraakt, al was het de bedoeling of vind die dat mooi. Er wordt niets in vraag gesteld, maar dadelijk gereageerd.

              Comment


              • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                Ohoo, op wat voor tenen heb ik nu weer getrapt ? @BertL : knip en plak me de tekst waar ik je persoonlijk een etter heb genoemd.
                Misschien val je over het woord "altijd" waar dit beter "meestal" was geweest maar dat vind ik spijkers zoeken op laag water.

                Ik zal het zo zeggen : de meest onaangename ervaringen heb ik gehad met beginners. Niet met jou. Volstaat dat als excuus ?
                Ik zoek dit soort discussies echt niet bewust op, ik spreek alleen uit ervaring en jawel jawel, ik ben ooit ooit een beginner geweest. Ook vanuit die hoek weet ik waarvan ik spreek.
                Als er verdorie hier iemand is die beginners aan locaties en tips helpt dan ben ik het. Met het nodige knip-en-plakwerk via PM kan ik dat best aantonen hoor, geen moeite. En dan is het weeral nodig om omwille van een ongelukkig gekozen woord de hemel op mijn kop te krijgen.
                Wat ik wél jammer vind is dat er daarmee aan de kern van mijn bericht wordt voorbij gegaan, maar dat ben ik al gewoon.
                Kijk, ik zal het zo stellen : als je de Bert L-A bent die via mijn mail locaties heeft gekregen en waar ik een goed contact (lees : op zijn minst een antwoord) mee had : schrap me uit je lijst, ik ga niet meer antwoorden.
                Ben je een andere Bert L, gelieve dan mijn excuses te aanvaarden voor mijn ongewilde veralgemenisering van de beginners.

                Zelf heb ik geen nood aan verontschuldigingen.

                @iedereen : welkom in de wonderbaarlijke wereld van de urbex

                Ik heb er hier al eens eerder een urbexpunt willen achter zetten maar het is me niet gelukt, stom van me.
                De volgende poging zal wel lukken, ik ga gewoon in het vervolg doen wat alle ervaren rotten doen met beginnelingen : delete PM of mail.

                Comment


                • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                  Ik ben half beginneling, toch al 15-tal locaties gedaan. Dusja, weet niet als dat nog beginneling is of niet. Nuja, doet hier niet toe.
                  Wil gewoon zeggen, het is voor iedere beginneling moeilijk om aan locaties te geraken, en het zijn altijd de typische dat je tegenkomt of eerst doet, maar je moet ergens mee beginnen.
                  Alleen gaan vind ik geen goed idee, ik heb al bij verschillende threads de vraag gezien als iemand een beginneling wil meenemen...

                  Maar urbexen is niet enkel foto's gaan nemen in verlaten locaties, het is ook gans de voorbereiding vooraf! Dus opzoeken, tips zoeken, lezen op forums... en dan nog als je de locatie gevonden hebt ga je ontgoochelingen tegenkomen.
                  Maar dat hoort nu toch eenmaal bij urbex!... Het verkennen van de locatie en foto's nemen is natuurlijk wel het tofste, maar ook de kick om binnen te geraken (zonder inbraak!) enzo vind ik gewoon de max!
                  Het opzoekwerk vooraf is ook wel een 'kick' want wat is die vreugde groot als je na uren zoeken plots de locatie gevonden hebt!

                  Gewoon tip voor de beginners, surf zoveel mogelijk rond, er staan voldoende tips overal te lezen, maar natuurlijk moet je wel je tijd erin steken
                  ------------------------------ www.trinitity.be ------------------------------

                  Comment


                  • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                    Inderdaad het ben ik Paul, Locaties??? 1 Grand Ferran, heb ook nog alle mails. Als je iets zet op het forum, doe dan het volledige plak en knip werk!! Geen stukken, volledige mails van 1 tot... Ben k je niet dankbaar geweest... Ik scheer nooit een persoon af, totaal niet. Jij citeerde De beginners zijn altijd de grootste etters, maar hier hoor ik ook bij. Ik heb ook nog niets bewezen, helemaal niet. Ik hoef me ook niet te bewijzen, zolang ik maar tevreden ben.
                    Dat we een goed contact hadden inderdaad, je bent het vertrek punt geweest voor mij, om de eerste stappen te zetten. Maar ik ga zeker niet op mijn knieën, neerbuigen.
                    Ik denk dat ik je altijd dankbaar geweest bent
                    Post maar alles wat je hebt, mij dreig je niet af volledig niet.

                    Comment


                    • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                      Oorspronkelijk geplaatst door BertL Bekijk bericht
                      De beginners zijn altijd de grootste etters
                      Is niet iedereen ooit begonnen.
                      Flickr één
                      Flickr two

                      Comment


                      • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                        Aan de mensen die nog naar prison H15 willen gaan en bang zijn van de verhalen op internet ivm met de roma's hier is mijn ervaring :
                        Met een beetje opzoek werk met google earth en de foto's die reeds online staan is het makkelijk te vinden.
                        Wij hebben onze auto op een parking verop gezet ( bang voor de verhalen )
                        We zijn helemaal rond de omwalling gelopen omdat we niet echt de ingang vonden (we moesten maar beter rond kijken)
                        Maar toen we de roma's zagen waren we plots minder op ons gemak maar dat was voor niets nodig ze kwamen naar ons en vroegen allerlei dingen in het frans maar aangezien niemand van onsfrans sprak
                        vroeg hij als iemand van ons duits sprak ;p gelukkig kan ik duits ;p
                        Hij vroeg gewoon als we de ingang zochten en hij vertelde ons gewoon vriendelijk waar de ingang was zonder geld te vragen zonder agressief doen
                        Mss zijn de verhalen soms overdreven of mss hadden de andre urbex-fotografen minder geluk maar tegen ons waren ze vriendelijk

                        Comment


                        • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                          tzijn meestal cowboyverhalen hoor... verzonnen om anderen van een locatie weg te houden.

                          Comment


                          • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                            En ik ben blij dat ik er mij niets van aantrok maar toch voelde ik me niet op mijn gemak als die naar ons kwam

                            Comment


                            • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                              Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                              tzijn meestal cowboyverhalen hoor... verzonnen om anderen van een locatie weg te houden.
                              Er gaan veel verhaaltjes de ronde...

                              Met alle gevolgen voor de geloofwaardigheid als er echt iets is en je waarschuwt er iemand voor...
                              þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                              Freelance bedrijfsfotograaf
                              klikerdeklik hier voor mijn website!

                              Comment


                              • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                                [QUOTE=BertL;4053674Waarom zouden de discussies moeten stoppen?? [/QUOTE]

                                Omdat het hier elke keer op hetzelfde uitdraait Wat voor een zin heeft het?

                                Jongens toch
                                Life through a lens..

                                Comment

                                Working...
                                X