Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
De Opaal kust
Collapse
X
-
Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
schitterende maltwhisky op de kast
-
-
Re: De Opaal kust
Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk berichthttp://www.booking.com/hotel/fr/la-t...2287ac674aeeX2
Voilà,al 1 tje gevonden
Hoe zie je dit praktisch?
Nog enkele dagen wachten op meer liefhebbers?
Ik wil gerust woensdag eens langs komen voor een babbeltje.
MvgBD1766BE
Comment
-
Ik was maar wat tussen de hotelletjes aan het snuffelen.
Er ligt nog niers vast hoorFuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
Comment
-
Nog ff afwachten MAAR half mei zou (voorlopig) beter gaan(ivm werk)
mmmmmm.........
mvgFuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk berichtVoor eind mei ben ik ook nog in. Ik hou zowel van toeren als van foto's nemen
en kan me zowel bij de ene als bij de andere aansluiten.BD1766BE
Comment
-
-
Ik woon op geen uurtje rijden.
Enkele tips.
- Het weer is er wisselvallig. Uitstellen tot de zomer is geen garantie op mooi weer, want ook dan kan de lucht in korte tijd van zonnig naar grijs overgaan. Met een plotse stevige wind.
Boek daarom niet ver vooruit. Kijk na als er een mooie periode zit aan te komen en vertrek.
- Neem een tabel mee met de getijden. Zo kunnen jullie bij eb een strandwandeling plannen en de witte krijtrotsen fotograferen vanaf het strand. Zou zonde zijn als je halt houdt aan de "Caps" net op het moment dat het vloed wordt. En dan vooral ook op tijd van het strand weg zijn eer het terug vloed wordt. Er zijn in de "Caps" immers maar een paar plaatsen waar je tussen de krijtrotsen van het strand weg kan.
- Ga zeker fruit de mer eten in http://www.hotel-speranza-wimereux.com/ Je kan er ook overnachten, maar geen idee als het prijsvoordelig is.
- Een goed en typisch, basic Frans, maar lekker restaurantje : "Chez Nous" op de hoek van Grand Place / Rue de Todincthun in Audinghen
- Rij Frankrijk binnen over de 'bergen' (Kemmelberg, Rode Berg, Zwarte Berg, Casselberg, Catsberg) en hou even halt, nog weg van de kust, in St Omer. Zoek vanaf Calais de kustweg op. Als jullie Boulogne bezoeken, ga dan zeker fotograferen in het oude stadsgedeelte.
- Voor de brildragers ; ik hoorde al meermaals van motorrijders dat hier in 'het Noorden' de franse politie hen doet stoppen en vraagt naar een (verplichte) reservebril.
Succes op de trip !!
Grtz, Peter
Comment
-
Dit lijkt mij niet echt goed gelegen om de Opaalkust te verkennen.
Het mooiste stuk bevindt zich tussen de 2 Caps (Cap Blanc Nez en Cap Griz nez - tussen Escalles en Wimereux /Ambleteuse).
Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk berichthttp://www.booking.com/hotel/fr/la-t...2287ac674aeeX2
Voilà,al 1 tje gevonden
Hoe zie je dit praktisch?
Nog enkele dagen wachten op meer liefhebbers?
Ik wil gerust woensdag eens langs komen voor een babbeltje.
Mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk berichtEens verder afspreken, ergens tussen Brugge en Antwerpen???
persoon of drie zijn en allen uit vrije wil meegaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk berichtDit lijkt mij niet echt goed gelegen om de Opaalkust te verkennen.
Het mooiste stuk bevindt zich tussen de 2 Caps (Cap Blanc Nez en Cap Griz nez - tussen Escalles en Wimereux /Ambleteuse).
liefde voor het strand, het licht, de sfeer, en 's avonds 't terras waar we zaten
te kletsen tot stukken in de nacht. We dronken Pernod, en hadden het over de
schilderijen van Claude Monet en de boeken van Proust. Het leven leek nog op
een droom die we konden uitpakken en inpakken naar eigen believen. Ach, het
zijn niet de herinneringen die pijndoen maar de belevingen. Dank u voor de tip
Danny.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk berichtVoor de brildragers ; ik hoorde al meermaals van motorrijders dat hier in 'het Noorden' de franse politie hen doet stoppen en vraagt naar een (verplichte) reservebril.
Comment
-
-
Ik was zinnens om eind februari de knoop door te hakken.
Dus aan iedereen die mee wil,laat u horen.
Ik hoop op de week van 20 mei dan toch maar.
En misschien dat ik nog af zak naar Deauville,maar dat zie ik wel.
MvgFuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk berichtIk was zinnens om eind februari de knoop door te hakken.
Dus aan iedereen die mee wil,laat u horen.
Ik hoop op de week van 20 mei dan toch maar.
En misschien dat ik nog af zak naar Deauville,maar dat zie ik wel.
Mvg
OK voor jullie???BD1766BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk berichtDaar ben ik het eens mee. In wimereux heb ik ooit nog mijn hart verloren. De
liefde voor het strand, het licht, de sfeer, en 's avonds 't terras waar we zaten
te kletsen tot stukken in de nacht. We dronken Pernod, en hadden het over de
schilderijen van Claude Monet en de boeken van Proust. Het leven leek nog op
een droom die we konden uitpakken en inpakken naar eigen believen. Ach, het
zijn niet de herinneringen die pijndoen maar de belevingen. Dank u voor de tip
Danny.
Wimereux,
gaan eten bij chef Alain Delpierre in hotel Atlantic???
Zeer goed hoor.BD1766BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk berichtWimereux,
gaan eten bij chef Alain Delpierre in hotel Atlantic???
Zeer goed hoor.
bovendien niets op dat ouders heeft en neem dus meestal genoegen met een
vegetarische snack...
Comment
Comment