Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Opaal kust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De Opaal kust



    Voilà,al 1 tje gevonden
    Hoe zie je dit praktisch?
    Nog enkele dagen wachten op meer liefhebbers?
    Ik wil gerust woensdag eens langs komen voor een babbeltje.

    Mvg
    Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
    schitterende maltwhisky op de kast

    Comment


    • #17
      Re: De Opaal kust

      Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
      http://www.booking.com/hotel/fr/la-t...2287ac674aeeX2

      Voilà,al 1 tje gevonden
      Hoe zie je dit praktisch?
      Nog enkele dagen wachten op meer liefhebbers?
      Ik wil gerust woensdag eens langs komen voor een babbeltje.

      Mvg
      Lijkt me best nog enkele dagen te wachten op extra kandidaten. Jij alleen gaan toeren en ik alleen gaan fotograferen, daar schieten we ook niet mee op. Er waren toch nog liefhebbers, wat denken jullie???
      BD1766BE

      Comment


      • #18
        Re: De Opaal kust

        Ik was maar wat tussen de hotelletjes aan het snuffelen.
        Er ligt nog niers vast hoor
        Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
        schitterende maltwhisky op de kast

        Comment


        • #19
          Re: De Opaal kust

          Voor eind mei ben ik ook nog in. Ik hou zowel van toeren als van foto's nemen
          en kan me zowel bij de ene als bij de andere aansluiten.

          Comment


          • #20
            Re: De Opaal kust

            Nog ff afwachten MAAR half mei zou (voorlopig) beter gaan(ivm werk)
            mmmmmm.........

            mvg
            Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
            schitterende maltwhisky op de kast

            Comment


            • #21
              Re: De Opaal kust

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Voor eind mei ben ik ook nog in. Ik hou zowel van toeren als van foto's nemen
              en kan me zowel bij de ene als bij de andere aansluiten.
              Eens verder afspreken, ergens tussen Brugge en Antwerpen???
              BD1766BE

              Comment


              • #22
                Re: De Opaal kust

                Ik woon op geen uurtje rijden.
                Enkele tips.
                - Het weer is er wisselvallig. Uitstellen tot de zomer is geen garantie op mooi weer, want ook dan kan de lucht in korte tijd van zonnig naar grijs overgaan. Met een plotse stevige wind.
                Boek daarom niet ver vooruit. Kijk na als er een mooie periode zit aan te komen en vertrek.
                - Neem een tabel mee met de getijden. Zo kunnen jullie bij eb een strandwandeling plannen en de witte krijtrotsen fotograferen vanaf het strand. Zou zonde zijn als je halt houdt aan de "Caps" net op het moment dat het vloed wordt. En dan vooral ook op tijd van het strand weg zijn eer het terug vloed wordt. Er zijn in de "Caps" immers maar een paar plaatsen waar je tussen de krijtrotsen van het strand weg kan.
                - Ga zeker fruit de mer eten in http://www.hotel-speranza-wimereux.com/ Je kan er ook overnachten, maar geen idee als het prijsvoordelig is.
                - Een goed en typisch, basic Frans, maar lekker restaurantje : "Chez Nous" op de hoek van Grand Place / Rue de Todincthun in Audinghen
                - Rij Frankrijk binnen over de 'bergen' (Kemmelberg, Rode Berg, Zwarte Berg, Casselberg, Catsberg) en hou even halt, nog weg van de kust, in St Omer. Zoek vanaf Calais de kustweg op. Als jullie Boulogne bezoeken, ga dan zeker fotograferen in het oude stadsgedeelte.
                - Voor de brildragers ; ik hoorde al meermaals van motorrijders dat hier in 'het Noorden' de franse politie hen doet stoppen en vraagt naar een (verplichte) reservebril.
                Succes op de trip !!
                Grtz, Peter

                Comment


                • #23
                  Re: De Opaal kust

                  Dit lijkt mij niet echt goed gelegen om de Opaalkust te verkennen.
                  Het mooiste stuk bevindt zich tussen de 2 Caps (Cap Blanc Nez en Cap Griz nez - tussen Escalles en Wimereux /Ambleteuse).


                  Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                  http://www.booking.com/hotel/fr/la-t...2287ac674aeeX2

                  Voilà,al 1 tje gevonden
                  Hoe zie je dit praktisch?
                  Nog enkele dagen wachten op meer liefhebbers?
                  Ik wil gerust woensdag eens langs komen voor een babbeltje.

                  Mvg
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #24
                    Re: De Opaal kust

                    Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                    Eens verder afspreken, ergens tussen Brugge en Antwerpen???
                    Lijkt me dan ergens in Gent te zijn. Voor mij ok, zolang we maar met een
                    persoon of drie zijn en allen uit vrije wil meegaan.

                    Comment


                    • #25
                      Re: De Opaal kust

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                      Dit lijkt mij niet echt goed gelegen om de Opaalkust te verkennen.
                      Het mooiste stuk bevindt zich tussen de 2 Caps (Cap Blanc Nez en Cap Griz nez - tussen Escalles en Wimereux /Ambleteuse).
                      Daar ben ik het eens mee. In wimereux heb ik ooit nog mijn hart verloren. De
                      liefde voor het strand, het licht, de sfeer, en 's avonds 't terras waar we zaten
                      te kletsen tot stukken in de nacht. We dronken Pernod, en hadden het over de
                      schilderijen van Claude Monet en de boeken van Proust. Het leven leek nog op
                      een droom die we konden uitpakken en inpakken naar eigen believen. Ach, het
                      zijn niet de herinneringen die pijndoen maar de belevingen. Dank u voor de tip
                      Danny.

                      Comment


                      • #26
                        Re: De Opaal kust

                        Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk bericht
                        Voor de brildragers ; ik hoorde al meermaals van motorrijders dat hier in 'het Noorden' de franse politie hen doet stoppen en vraagt naar een (verplichte) reservebril.
                        Nooit van gehoord, maar toch vriendelijk bedankt voor deze tip.

                        Comment


                        • #27
                          Re: De Opaal kust

                          Ik was zinnens om eind februari de knoop door te hakken.
                          Dus aan iedereen die mee wil,laat u horen.
                          Ik hoop op de week van 20 mei dan toch maar.
                          En misschien dat ik nog af zak naar Deauville,maar dat zie ik wel.

                          Mvg
                          Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
                          schitterende maltwhisky op de kast

                          Comment


                          • #28
                            Re: De Opaal kust

                            Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                            Ik was zinnens om eind februari de knoop door te hakken.
                            Dus aan iedereen die mee wil,laat u horen.
                            Ik hoop op de week van 20 mei dan toch maar.
                            En misschien dat ik nog af zak naar Deauville,maar dat zie ik wel.

                            Mvg
                            OK, laat ons afspreken dat we het hier samen opvolgen. Ik voeg er wel bij dat ik vanaf morgen, tot 2 maart weg ben voor mijn werk. Op zondag 3 maart heb ik ook al een gevulde dag. Dus vanaf 4 maart kunnen we afspreken, ik lees het hier wel. Ik kan wel blijven volgen hier, volgende week, heb internet verbinding waar ik naartoe ga.

                            OK voor jullie???
                            BD1766BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: De Opaal kust

                              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              Daar ben ik het eens mee. In wimereux heb ik ooit nog mijn hart verloren. De
                              liefde voor het strand, het licht, de sfeer, en 's avonds 't terras waar we zaten
                              te kletsen tot stukken in de nacht. We dronken Pernod, en hadden het over de
                              schilderijen van Claude Monet en de boeken van Proust. Het leven leek nog op
                              een droom die we konden uitpakken en inpakken naar eigen believen. Ach, het
                              zijn niet de herinneringen die pijndoen maar de belevingen. Dank u voor de tip


                              Danny.



                              Wimereux,

                              gaan eten bij chef Alain Delpierre in hotel Atlantic???

                              Zeer goed hoor.
                              BD1766BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: De Opaal kust

                                Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                                Wimereux,

                                gaan eten bij chef Alain Delpierre in hotel Atlantic???

                                Zeer goed hoor.
                                Dat zal wel. Maar ik had niet het genoegen deze chef te leren kennen. Ik eet
                                bovendien niets op dat ouders heeft en neem dus meestal genoegen met een
                                vegetarische snack...

                                Comment

                                Working...
                                X