Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties België

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Urbex Locaties België

    Beste,
    ik heb de afgelopen 2 jaar fotografie gestudeerd en een passie ontwikkelt voor Urban Exploration. Ik vroeg me af of u me misschien een paar locaties zou willen vertellen. Als u niet gelooft dat ik serieus ben wil ik u gerust foto's doorsturen via mail.
    Andere mensen met locaties mogen ook gerust een mail sturen.
    Mvg, Romy

    (mailadres: romy.sillen@hotmail.com)

    Comment


    • Re: Urbex Locaties België

      Oorspronkelijk geplaatst door KoenMol Bekijk bericht
      ...........
      Ik ben zelf ook een beginnend urbexer.
      Onderstaande enkele foto's van de locaties waar ik al ben geweest ...
      Indien je een foto toont, respecteer dan de forumregels inzake foto's
      dit geld ook voor urbexers..!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • Re: Urbex Locaties België

        Huidig reglement is misschien een beetje onduidelijke als je niet het ganse reglement doorleest.

        3.3 Andere forums

        In sommige video- of fotoforums met een ‘wedstrijd’-karakter (Shoot Challenge, BelgiumdigitalLive fotowedstrijd…) kan eveneens een beperking van het aantal foto’s/video's per post en/of van het aantal posts binnen een bepaalde periode opgelegd worden.

        In de meeste forums van de overige categorieën (Camera's & Accessoires, Fotografie Technisch, Overige Forums…) mag je naar believen meerdere topics per dag starten. Ook het aantal foto’s per topic is in principe onbeperkt: maak hier echter geen lichtzinnig gebruik of misbruik van!
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • Re: Urbex Locaties België

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Huidig reglement is misschien een beetje onduidelijke als je niet het ganse reglement doorleest.
          Indien er geen uitdrukkelijke uitzondering wordt gemaakt in de sticky of hier in het forumreglement geldt de algemene regel van max 3 foto's per topic.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • Re: Urbex Locaties België

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Dit zijn geen urbexers maar malafide profiteurs die de verkeerde informatie in handen krijgen.
            Onze Oost-Europese medeburgers hebben daar nogal eens een handje in weg. Is bekend.
            Tegenwoordig is alles met accu te verkrijgen maar om daar je zaag in te zetten moet je echt wel enorm veel lef hebben vind ik. Dat maakt toch wel behoorlijk wat kabaal.
            Je hoort wel meer dat urbexers paranoia zijn maar dit is weer een mooi voorbeeld over het hoe en waarom. Ik heb de locatie nooit gedaan, en hoewel ik ze ken ben ik niet écht enthousiast erover. Deze locatie heeft decennia lang leeg gestaan, ongeplunderd. En nu, een paar maanden later nadat ze op urbex-sites is verschenen zagen ze het logo er uit.

            Ik kan het niet laten, maar iedereen die zich hier ooit geroepen heeft gevoelen om de personen die "in andermans terrein doordringen en daardoor onwettelijk bezig zijn en patati patata" zou ik nu toch wel even de vrijheid willen geven om te reageren.

            Ik ben dus ook beschaamd en ik ben er van overtuigd dat dit weer op de urbexrekening wordt geschoven. Ten onrechte.
            Dat laatste hoop ik alvast.
            Dit is en blijft een waarheid als een koe Paul, met als enige nuances de naamgeving van de indringers (vandalen en urbexers), en dat sommigen wel schade toebrengen en anderen niet. Je kan het de eigenaars niet kwalijk nemen dat ze alle mogelijk maatregelen treffen, want niemand loopt met een badge "vandaal" of "urbexer" opgespeld, en het is niet omdat je een fototoestel bij hebt, dat je automatisch bij de 'goeie' bent .

            Recent kwam in ook toevallig op een locatie. Voor ik één foto nam, had ik eerst contact met de eigenaar. Die gaf me de toelating om in bepaalde delen van het complex te komen en vroeg me om in andere niet binnen te gaan. Ik heb die vraag gerespecteerd, ook al was ik daar alleen, en kon ik makkelijk overal binnen.
            Ik kreeg achteraf de beleefde vraag van urbexers van waar, hoe, enz....
            Ik heb beleefd geantwoord maar niks meegedeeld, omdat ik gewoon weet dat die urbexers dan wél in die ruimtes zouden komen.... gewoon omdat er gevraagd wordt er niet in te komen.
            Maar ik ben dan ook geen urbexer, maar eerder een passant waar de locatie zich toevallig aandient.
            Last edited by Guest17; 7 januari 2014, 08:35.

            Comment


            • Re: Urbex Locaties België

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              Indien er geen uitdrukkelijke uitzondering wordt gemaakt in de sticky of hier in het forumreglement geldt de algemene regel van max 3 foto's per topic.
              grt,bouk.
              Heb je daar bron van? het reglement zoals door zunoel aangehaald vertelt een ander verhaal.
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • Re: Urbex Locaties België

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Heb je daar bron van? het reglement zoals door zunoel aangehaald vertelt een ander verhaal.
                2.3 Het toevoegen van foto‘s in een topic
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • Re: Urbex Locaties België

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Indien er geen uitdrukkelijke uitzondering wordt gemaakt in de sticky of hier in het forumreglement geldt de algemene regel van max 3 foto's per topic.
                  grt,bouk.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  2.3 Het toevoegen van foto‘s in een topic
                  grt,bouk.
                  Je slaagt de bal dus mis he bouk, want de uitzondering is gemaakt:


                  In de meeste forums van de overige categorieën (Camera's & Accessoires, Fotografie Technisch, Overige Forums…) mag je naar believen meerdere topics per dag starten. Ook het aantal foto’s per topic is in principe onbeperkt: maak hier echter geen lichtzinnig gebruik of misbruik van!,

                  en in welke categorie zitten we, juist Fotografie Technisch.
                  Dus " Ook het aantal foto’s per topic is in principe onbeperkt: maak hier echter geen lichtzinnig gebruik of misbruik van!," is wel degelijk van toepassing.

                  Dit tenzij een echte moderator, dit anders aantoond.
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • Re: Urbex Locaties België

                    ff iets anders.
                    Wie doet er mee?

                    Comment


                    • Re: Urbex Locaties België

                      ik snap echt niet hoe iedereen blijft geloven dat ze het kasteel gaan afsmijten, ik zie het écht niet gebeuren.

                      Comment


                      • Re: Urbex Locaties België

                        Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                        ik snap echt niet hoe iedereen blijft geloven dat ze het kasteel gaan afsmijten, ik zie het écht niet gebeuren.
                        volgens mij gaat dat wel beschermd zijn...
                        Natuurlijk als het onherstelbaar bevonden wordt...
                        En dan nog er is een tijd van komen en gaan.
                        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                        Freelance bedrijfsfotograaf
                        klikerdeklik hier voor mijn website!

                        Comment


                        • Re: Urbex Locaties België



                          Catala NV Huizingen ?
                          Wellicht al lang platgelopen, of afgebroken.

                          Passeerde er vroeger altijd met de trein.
                          Binnen een dikke maand zal ik er trouwens terug dagelijks passeren

                          Comment


                          • Re: Urbex Locaties België

                            Is het niet wijlen Catala ?

                            Comment


                            • Re: Urbex Locaties België

                              Nee, staat er nog steeds.
                              Weet niet of de toegang nog ok is.
                              In de nabije omgeving waren ze wel nieuwe dingen aan 't bouwen.

                              Comment


                              • Re: Urbex Locaties België

                                Ze hebben toch al een groot deel plat gegooid zie ik op jouw GMaps-link. Ik herkende het eerst niet.

                                Comment

                                Working...
                                X