Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties België

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Urbex Locaties België

    Juist terug, het is idd een primeur.
    Nog nooit eerder foto's van gezien, nu nog een naam bedenken, dat is altijd het moeilijkst.

    Comment


    • Re: Urbex Locaties België

      kunnen we het mee bewonderen?

      Comment


      • Re: Urbex Locaties België

        Oorspronkelijk geplaatst door BertL Bekijk bericht
        kunnen we het mee bewonderen?
        Goh, bewonderen.... te veel eer past niet bij mij Bert. Aan mijn tempo kan dat trouwens best nog wel iets duren. . De foto's van de Karatebeker Oostkamp van gisteren hebben momenteel prioriteit.
        Dochterlief 2eDAN mag alles eerst technisch selecteren, dan volg ik fotografisch.
        Het niveau was echt zéér hoog, alle afwezige BD'ers hadden ongelijk.
        En de autofocus is ook nog maar pas afgekoeld
        Ik was juist klaar met de urbex toen ik zag dat de JPG nog op stond, opnieuw dus

        Foto's zoals altijd op Jalbum.

        Comment


        • Re: Urbex Locaties België

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Nog nooit eerder foto's van gezien, nu nog een naam bedenken, dat is altijd het moeilijkst.
          En binnen 3 maanden circuleren er dan 3 verschillende namen van die éne locatie, want de persoon die na u het pand bezoekt denkt ook dat hij de eerste is en geeft er een naam aan en even later geeft er nog een derde persoon nogmaals een andere naam aan het gebouw.
          http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

          Comment


          • Re: Urbex Locaties België

            Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke76 Bekijk bericht
            En binnen 3 maanden circuleren er dan 3 verschillende namen van die éne locatie, want de persoon die na u het pand bezoekt denkt ook dat hij de eerste is en geeft er een naam aan en even later geeft er nog een derde persoon nogmaals een andere naam aan het gebouw.
            Dat is juist maar heb je een betere oplossing ?

            Comment


            • Re: Urbex Locaties België

              Heeft er iemand zin om met mij mee te gaan naar een eerste locatie, kan ik ervaring mee opdoen. Ik weet wel waar ik naartoe wil. Als je interesse hebt mag je altijd een pm sturen. Ik vraag wel om eerlijk te zijn om dit samen te kunnen doen. Het is wel een van de bekendere locatie maar denk wel dat het de moeite is

              grtz
              Bert

              Comment


              • Re: Urbex Locaties België

                Bert, waar ben je vandaan en in welke regio zoek je iets ? (mag ook een mailtje sturen )
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • Re: Urbex Locaties België

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Dat is juist maar heb je een betere oplossing ?
                  Dit is een probleem waar geen oplossing voor is. Je kan moeilijk bij het eerste bezoek aan een nieuw gebouw moeilijk een bordje aan de deur gaan hangen met daarop de officiële urbexnaam van het gebouw en de andere bezoekers die na u komen gaan verplichten om die naam ook te gebruiken.

                  Ik ben nog nieuw in het urbex-wereldje en heb nog maar enkele plaatsen bezocht, maar bij mijn zoektocht naar locaties kwam ik meermaals hetzelfde gebouw tegen maar dan onder een andere naam, daarom dat ik voorgaand bericht gepost had.
                  Het zoeken naar locaties op zich valt al bij al nog mee vind ik. In het begin zoek je als een kip zonder kop en dan krijg je niks gevonden maar als je wat gestructureerd begint te zoeken (urbex-blogs lezen en hints zoeken, google(maps) en Street view gebruiken) kan je veel locaties vinden. Sommige gebouwen hebben al een andere bestemming gekregen of zijn ondertussen al afgebroken, maar daar lees je dan wel over tijdens het zoeken.
                  http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

                  Comment


                  • Re: Urbex Locaties België

                    @ paulM

                    Misschien moeten we dan maar eens samen sploren
                    Btw, ik was ook als eerste belg in Chateau de la police, vanwaar denk je dat die naam police komt hahahaha

                    Comment


                    • Re: Urbex Locaties België

                      Oorspronkelijk geplaatst door Steve.B Bekijk bericht
                      @ paulM

                      Misschien moeten we dan maar eens samen sploren
                      Btw, ik was ook als eerste belg in Chateau de la police, vanwaar denk je dat die naam police komt hahahaha
                      Daar ben ik nog nooit binnen geraakt. De eerste keer heb ik daar zodanig opzichtig rond gelopen dat het een wonder is dat ik geen last heb gehad (ik kende toen deze reputatie nog niet...). Als je je anciënniteit kan meten aan het aantal keren dat je gesnapt ben geweest dan zit ik stilaan in de hogere regionen
                      Ik was in september nog in jouw buurt (tot aan de streek Mechelen Diest) om een aantal locaties te checken (ik heb een ellenlange lijst, een paar honderd zeg maar) die ik nog niet gedaan heb. 16 Locaties gedaan, 15 waren weg, ontoergankelijk, te leeg of gewoon niet de moeite, enkel farm T was min of meer iets maar daar is mijn gezellin door het plafond gezakt (een beginster), gelukkig stond ze met haar andere been op een balk anders was het koekenbak.
                      Ik heb Manoir de la Fleur en den Tijl op mijn naam, den Tijl is gerenoveerd en het slot van Manoir is deze keer geplaatst door iemand die er wél heeft bij nagedacht. Uit met de lol dus.
                      Ik probeer ook al een tijd tevergeefs binnen te geraken in Les Champs maar daar is er af en toe passage, de bijgebouwen zijn wel toegankelijk maar niet veel soeps. En in Le Chat Noir ben ik ook niet binnengeraakt, die vloer intrigeert me enorm. Ik hoor dat de deur nu zou open zijn maar het is wel ver voor deze tijd van het jaar. Ik ben van tegen Brugge, vandaar...
                      Het is nu slecht seizoen maar als ik weer eens een lijstje (ik probeer de verplaatsing zo kosten-efficiënt mogelijk te maken) heb ga ik je contacteren voor een mening, is dat goed voor jou ?

                      Comment


                      • Re: Urbex Locaties België

                        Vandaag voorbij ECVB powerplant gereden. Ze zijn volop aan het afbreken. Ik had deze site graag nog eens bezocht. Het is nu of nooit. Iemand zin om mee te gaan want alleen zie ik het niet zitten wegens te gevaarlijk.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • Re: Urbex Locaties België

                          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Vandaag voorbij ECVB powerplant gereden. Ze zijn volop aan het afbreken. Ik had deze site graag nog eens bezocht. Het is nu of nooit. Iemand zin om mee te gaan want alleen zie ik het niet zitten wegens te gevaarlijk.

                          mir
                          Dit was de urbexMAX. Staat die schouw er nog ?
                          Ben er twee keer geweest toen alles nog OK was, ook het museum.
                          Ooit moeten stoppen door de honger en de kou

                          Comment


                          • Re: Urbex Locaties België

                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Juist terug, het is idd een primeur.
                            Nog nooit eerder foto's van gezien, nu nog een naam bedenken, dat is altijd het moeilijkst.
                            Ben benieuwd waar je op bent uitgekomen

                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Dit was de urbexMAX. Staat die schouw er nog ?
                            Ben er twee keer geweest toen alles nog OK was, ook het museum.
                            Ooit moeten stoppen door de honger en de kou
                            In ECVB heb ik toch ook wel zeker 14u rondgelopen, was enorm blij toen ik zag dat het museum plots toegankelijk was!

                            Comment


                            • Re: Urbex Locaties België

                              Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                              Ben benieuwd waar je op bent uitgekomen


                              In ECVB heb ik toch ook wel zeker 14u rondgelopen, was enorm blij toen ik zag dat het museum plots toegankelijk was!
                              Ik vind ECVB nog altijd de meest imposante die ik ooit heb bezocht.
                              De locaties waar ik het over had is denkelijk een oude herenboerderij geweest, de foto's staan nog op de camera. Ze moet het hebben van details omwille van vrij leeg en donker.
                              Maar ik heb al veel slechter gehad. Als je wil mag je hem hebben. Ik stuur het adres via PM.

                              Comment


                              • Re: Urbex Locaties België

                                Oorspronkelijk geplaatst door mystery s Bekijk bericht
                                Je kan er nog altyd gewoon in hoor gewoon hekje onder
                                Ik plan een bezoekje aan ECVB samen met een aantal vrienden. Kan je er nog steeds in door onder het hekje te kruipen? Is er ook nog een mogelijkheid om binnen te geraken, ben niet zeker dat iedereen onder een hekje zal passen! (tenzij er veel plaats is) En nadien, langs waar kan men binnen in gebouw zelf?

                                Comment

                                Working...
                                X