Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondreis Thailand: welke touroperator?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

Enkele reisbrochures halen met rondreizen in Thailand kan ook een hulp zijn om een route uit te stippelen en een tijdsbesef te krijgen.
    Ik denk dat Doc reeds een mooie verdeling heeft gegeven. Die 4 dagen BKK kan je ook opsplitsen als 3 in 't begin en eentje op 't einde aangezien je daar toch weer terug komt.

Comment

Zeker niet bang zijn om beetje rond te rijden met de auto, ik ben in Chiang Rai ooit verloren gereden. Toen ik door had dat ik verkeerd aan het rijden was gewoon blijven doorrijden met het idee van ik ga daar wel ergens slapen. Dat is uiteindelijk het mooiste stuk van mijn reis geworden, prachtige natuur gezien en geweldige ervaring gehad. Paar keer vastgereden, maar de mensen kwamen direct helpen dus geen probleem gehad. Uiteindelijk kwamen we in de buurt van mijn ex vriendin haar grootmoeder. Dus dat dorpje eens gaan bezoeken echt geweldig om zien. Veel leuker dan toen we naar haar moeder reden in mae hong son en zo ver de jungle in moesten dat we zelfs een legerpost passeerden die drugs traffiek moest tegen gaan. Het eerste dorpje na die post kwamen er direct mensen naar de auto, daar ben ik maar snel doorgereden en was ik toch wel even bang.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

En dan nu nog het belangrijkste: welk fotomateriaal moet ik absoluut meenemen?
        Is luchtvochtigheid een probleem daar, en zou het wisselen van lenzen 't bemoeilijken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeKevin Bekijk bericht
          En dan nu nog het belangrijkste: welk fotomateriaal moet ik absoluut meenemen?
          Is luchtvochtigheid een probleem daar, en zou het wisselen van lenzen 't bemoeilijken?
          Ik heb vorige keer rondgesleurt met alles wat ik had behalve mijn primes, makro lens had ik wel mee. Luchtvochtigheid ga je niet veel hebben als je nu moet vertrekken, regenseizoen is voorbij. Maar zelfs dan is het geen probleem, ben er al in augustus geweest en helemaal geen probleem met mijn materiaal.
          Het hangt er dus een beetje vanaf hoeveel je wil sleuren en wat je wil fotograferen.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Ik ben in oktober geweest, dus het einde van het regenseizoen en buiten af en toe het condenseren als ik uit een taxi of hotel stapte (airco), heb ik geen last gehad bij het lenzen wisselen.
            Ik had wel een paar zakjes silica-gel in mijn fototas, maar ik vermoed dat dit nu niet meer zal nodig zijn.
            Canon EOS 60d - Sigma AF 17-50mm f/2.8 EX DC HSM OS - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 70-200mm f/4L IS USM - Canon Speedlite 430EX II

Comment

Dan neem ik zoveel mogelijk mee

Comment

nog een tip
                airasia vliegt rechtstreeks chiang mai - phuket.
                Je wint tijd en Phuket heeft toch net iets meer te bieden dan samui qua uitstappen, nachtleven, dagtrippen, ... en heeft mooie stranden; surin, kata, nai harn, paradise, leam singh, tri trang, ... ook daguitstap Koh Phiphi, similans, ...
                Bangkok is een fantastische stad maar kan nogal overweldigend zijn de eerste keer; misschien beter je reis eindigen in bangkok?
                als alternatief voor Chiang mai kun je een cirkel maken met openbaar vervoer; Bangkok - Kanchanaburi - Ayuthaya - Khao Yai National Park - Bangkok en dan Samui of phuket of ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuub Bekijk bericht
                  nog een tip
                  airasia vliegt rechtstreeks chiang mai - phuket.
                  Je wint tijd en Phuket heeft toch net iets meer te bieden dan samui qua uitstappen, nachtleven, dagtrippen, ... en heeft mooie stranden; surin, kata, nai harn, paradise, leam singh, tri trang, ... ook daguitstap Koh Phiphi, similans, ...
                  Bangkok is een fantastische stad maar kan nogal overweldigend zijn de eerste keer; misschien beter je reis eindigen in bangkok?
                  als alternatief voor Chiang mai kun je een cirkel maken met openbaar vervoer; Bangkok - Kanchanaburi - Ayuthaya - Khao Yai National Park - Bangkok en dan Samui of phuket of ...
                  Hehe, het wordt moeilijker kiezen zo...

Comment

We beginnen te twijfelen of het juni zal worden omwille van het weer... misschien uitstellen tot volgende winter
                    Vooral de laatste dagen strand willen we niet constant regen hebben...
                    En als het te heet is in Bangkok. Pff

Comment

Het regent niet constant tijdens het regenseizoen. Koud is het ook nooit, maar de grijze lucht domineert wel je foto's en zorgen ervoor dat de stranden niet zo wit zijn als op de postkaarten.
                      Het regenseizoen is tijdens onze zomer vooral in de regio van Phuket. Koh Samui (en de andere Ko's daar) hebben echter een droger klimaat tijdens onze zomer en trekken om die reden ook meer toeristen in die periode.
                      Alhoewel een stralende hemel wel gewenst is tijdens het strandgedeelte, kan een regenbui net voor een aangename verfrissing zorgen tijdens de rest van je rondreis. En meestal valt de bui pas vanaf de late namiddag.
                      Een klein opvouwbaar regenschermpje van 3€ ... en je vakantie kan niet meer stuk

ps: weer of geen weer, Bangkok is altijd heet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                        ps: weer of geen weer, Bangkok is altijd heet.
                        Er al eens in april geweest? Want dan lijkt de rest van het jaar plots vrij koel.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Ik ben dit jaar in April geweest en genoten ! van het Thaise nieuwjaar bij 43°C. Zelf heb ik eerlijk gezegd nauwelijks of geen last van de warmte, zelfs minder dan mijn Thaise echtgenote. Mijn standaarduitrusting voor Thailand is mijn 10-22,18-135IS,60 mm macro en 55-250IS. Mijn L-lenzen laat ik in principe thuis, wegens te zwaar, en het weer overdag laat toch meestal toe het diafragma wat te knijpen om met deze lenzen toch een uitstekende beeldkwaliteit te krijgen. Ik prefereer eigenlijk het regenseizoen boven het droge iets frissere seizoen. Het is inderdaad wat warmer, maar er is door de dag veel bewolking, waardoor je minder kans loopt door de zon te verbranden. Regenen doet het meestal toch alleen maar 's avonds en is wel eens leuk om mee te maken. Ik kan echter een trip naar een eiland niet aanraden tijdens het regenseizoen, want daar regent het vaak veel meer...

Comment

Als je voor de eerste keer daarheen gaat en voor ongeveer 16 dagen zou ik deze aanvangen op een plaats om een beetje te bekomen van de vlucht en het prachtige land waar je net aankwam en dit voor een paar dagen.
                            Denk er aan als eerste keer het niet simpel zal zijn om alles te regellen van a naar b daar dat soms veel tijd in beslag neemt en je een komplete leek zal zijn.
                            Ik weet niet of je gewoon bent in verre landen gewoon je plan te trekken
                            Ga vb direkt na Bkk door naar Phuket, daar heb je alles :drukte , eenzame stranden ,phiphi eilanden ,daarna even naar khao sok ,khao lak en dan terug Phuket en een beetje feesten en dan terug Bkk voor een dag of drie ......en dan zijn de 16 dagen al(zeer vlug) goed gevuld.
                            Ga je met een georganizeerde groep mee dan zie je zeer veel maaaaar ik ken er en die zeggen :noooit meer
                            We zijn ooit begonnen de eerste keer in de Chedi hotel voor vier weken in Phuket en zijn daarna 7 maal terug geweest op de bonnefooi en na veel leren en ons laten vangen hebben we een ervaring opgedaan, dus na 5 jaar geleden de laatste keer er geweest te zijn hebben we weer ticets op zak voor 2011 en ja hoor voor bijna een maand en onze plannen : we zien wel
                            Groeten
                            Ps er zijn ook een paar Thai forums waar je terecht kan en zal deze even voor je opzoeken .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
                              Ps er zijn ook een paar Thai forums waar je terecht kan en zal deze even voor je opzoeken .

Is een geweldig forum met vriendelijke mensen

Comment

Working...
                              X