Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondreis Thailand: welke touroperator?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rondreis Thailand: welke touroperator?

    Bij welke touroperator krijg ik het meeste waar voor m'n geld wat rondreizen in Thailand betreft?
    Iemand ervaringen?
    Joker ed bv vind ik prijzig.
    Mag dus een busreis zijn.
    We zijn beiden twintigers en willen ook wat leeftijdsgenoten treffen, maar er mogen gerust ook wat "oudere" mensen in het gezelschap zitten.

  • #2
    Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

    Geen touroperator. Thailand is zo gemakkelijk. LP halen en vertrekken. Helft goedkoper als Joker

    Nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      Geen touroperator. Thailand is zo gemakkelijk. LP halen en vertrekken. Helft goedkoper als Joker

      Nerdi
      Mja, heb ik ook aan gedacht.
      Nog nooit gedaan, wet niet hoe eraan beginnen
      Wil wel alles al op voorhand hebben vastgelegd in de mate van het mogelijke

      Comment


      • #4
        Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

        Thailand is zo'n beetje het makkelijkste land ter wereld om zelf rond te reizen. Mooie plek om te beginnen dus. Leeftijdsgenoten zul je zo veel tegenkomen dat je ze na een tijdje zat bent.

        Hoe te beginnen? Vliegticket boeken. Vanaf vliegveld tuktuk nemen naar "cheap hotel". Hard onderhandelen, en bij alle volgende hotels in je hoofd houden dat je de eerste keer minstens drie keer de gangbare prijs hebt betaald.

        Succes!

        Comment


        • #5
          Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

          Ik ken de internationale tegenhanger van Joker, namelijk GAP adventures (http://www.gapadventures.com/). Hier vind je rondreizen van alle continenten (vooral Latijns-Amerika en Azië).
          Het enige waar je rekening mee moet houden, is dat in de prijs géén vliegtickets zijn inbegrepen. Hiermee bedoel ik heen/terug naar bv. Thailand. Alle vluchten in het gekozen reisschema zitten wel in de prijs.
          Canon 50D, Canon F4 24-105mm, Canon 10-22mm, Canon F1.8 50mm
          Flickr page

          Comment


          • #6
            Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

            Ik kan mij alleen maar aansluiten bij Nerdifant en Lars, sinds ik weet hoe het is om op eigen houtje op reis te gaan doe ik nooit meer iets georganiseerd.
            Je kan gerust alles op voorhand proberen boeken via de websites van hotels en lokale bus/trein/vliegtuig maatschappijen, maar het is niet moeilijk (waarschijnlijk zelfs gemakkelijker) om ter plekke alles te regelen.

            Als je toch via een touroperator zou gaan, zou ik toch Joker, GAP of Koning Aap aanraden aangezien die toch nog een avontuurlijke factor hebben.

            groeten,
            Nicolas
            http://www.nicolasdecorte.be

            Comment


            • #7
              Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

              Oorspronkelijk geplaatst door Lars. Bekijk bericht

              Vanaf vliegveld tuktuk nemen naar "cheap hotel". Hard onderhandelen, en bij alle volgende hotels in je hoofd houden dat je de eerste keer minstens drie keer de gangbare prijs hebt betaald.

              Succes!
              Dit is een beetje te kort door de bocht. Ik ben er zelf al een keer of 10 geweest, dus weet waarover ik spreek. De luchthaven ligt nog ongeveer een dik half uur met de taxi van het centrum van Bangkok, dus beter geen Tuktuk (heb ze ook nog niet gezien rond de luchthaven) Je kan het best met een taxi naar een hotelletje in de buurt van Sukhumvit Road gaan (makkelijk via internet te reserveren, prijs cira 25-30 Euro per nacht/kamer met airco). Van daaruit is het meeste van de stad te bereiken via de bovengrondse of ondergrondse metro.(zeer makkelijk bruikbaar) Als je tussen de rugzaktoeristen met een lager budget wil zitten kan je beter een goedkoper hotel in de buurt van Khao San road nemen. Overal zijn er wel kleine reisbureau's te vinden om ideeën op te doen voor verder te reizen...Het Internet beantwoord ook vele vragen...

              Comment


              • #8
                Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                ik zou dat ook op je eentje regelen. eerste "grote" reis (Cuba) met Joker gedaan. Was héél tof, maar de begeleider zoekt ook gewoon alles op uit z'n LP. Dan besef je wel, dat je te veel betaald...

                De laatste 3 reizen regelen we alles zelf. We boeken ook een stuk op voorhand, sommige dingen laten we op ons afkomen.

                Donderdag vertrek ik weer, naar Patagonië

                Comment


                • #9
                  Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                  Dit jaar naar Vietnam geweest en ook alles zelf gedaan.
                  We hebben een retour vlucht geboekt bij Airstop.
                  Voor de gemakkelijkheid biedt airstop ook een pakket aan waar de eerste 1 of 2 overnachtingen ook geregeld worden in een hotel. Bij ons viel dit hotel heel goed mee qua prijs kwaliteit.
                  Dit geeft je een beetje meer zekerheid dat je ginder zeker goed terecht komt, en dan kan je rustig je reis beginnen.

                  Misschien eens kijken of ze ook die mogelijkheid bieden voor Thailand.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                    Bedankt voor alle positieve reacties!
                    Ik ben alleen benieuwd hoeveel ik nu effectief kan besparen indien ik alles zelf regel.
                    Ik heb al wat rondgekeken, vele Thailandreizen met vluchten en wat excursies inbegrepen kosten pakweg 1500 voor een goede 2 weken.
                    Ik ga me er eens in verdiepen.
                    Is het er terug even "veilig" als voor de betogingen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                      Ik was nog maar 5 weken geleden in Bangkok en alles is er terug rustig. Toch gaan er nog steeds geruchten over mogelijk nieuwe betogingen. Ik zat er ook in April dit jaar tijdens de ergste riots en met wat gezond verstand heb je niets te vrezen hoor. Zelf heb ik nooit een georganiseerde reis geboekt, ik wil mijn vrijheid en ken het land en de taal nu goed genoeg. Maar de reisbureaus krijgen speciale tarieven voor tickets en hotelkamers, dus je hoeft niet noodzakelijk goedkoper uit te komen als je alles zelf regelt...Je kan natuurlijk echt low-budget gaan, en slapen in een eenvoudige kamer met ventilator, die heb je al voor minder dan 10€/dag.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                        Oorspronkelijk geplaatst door DeKevin Bekijk bericht
                        Bedankt voor alle positieve reacties!
                        Ik ben alleen benieuwd hoeveel ik nu effectief kan besparen indien ik alles zelf regel.
                        Ik heb al wat rondgekeken, vele Thailandreizen met vluchten en wat excursies inbegrepen kosten pakweg 1500 voor een goede 2 weken.
                        Ik ga me er eens in verdiepen.
                        Is het er terug even "veilig" als voor de betogingen?

                        wij waren 2000€ kwijt; inclusief vlucht voor 4 weken thailand en laos. en wij hebben véél gezien

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                          Ik doe precies iets verkeerd. Ben al dikwijls in Thailand geweest, maar nog nooit voor de bedragen die ik hier hoor. Maar ga dan ook op verlof om me te onstapnnen en te genieten, dan ga ik niet slechter leven dan thuis. Dan blijf ik liever thuis.
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                            Oorspronkelijk geplaatst door DeKevin Bekijk bericht
                            Ik ben alleen benieuwd hoeveel ik nu effectief kan besparen indien ik alles zelf regel.
                            Oorspronkelijk geplaatst door onemanarmy Bekijk bericht
                            wij waren 2000€ kwijt; inclusief vlucht voor 4 weken thailand en laos. en wij hebben véél gezien
                            2000€ per persoon of per 2?

                            Afhankelijk van het seizoen betaal je 600 à 700€ voor een retourticket. Beterkoop kan ook als je goed zoekt.
                            Indien je echte luxe wil (5* hotels) ga je best georganiseerd. Die prijzen krijg jij niet als individuele reiziger. Indien je tevreden bent met een gewone kamer , eten bij een plaatselijk restaurantje en excursie's via een tourbureautje of helemaal op jezelf, dan redt je het met 20 à 25€ per man per dag all inn. Duurdere uitgaven zoals duiken of binnenlandse vluchten komen daar dan bovenop, maar ook dit is spotgoedkoop in Thailand.
                            In Thailand regelt alles zich vanzelf zonder dat je er tijd door verliest. Hulp wordt je langs alle kanten aangeboden. Dus die opdringerige kereltjes hebben echt wel hun nut, maar je moet wel prijsbewust zijn.
                            Ik weet niet hoe anderen thuis leven, maar in Thailand ga ik elke dag uit eten, moet ik niet poetsen of mijn bed opmaken, beleef ik elke dag weer een highlight, kan ik elke dag van 's morgens tot 's avonds genieten van fotografie, lig ik nog meer op mijn rug dan thuis en geniet ik om de paar dagen van een massage.
                            Ik heb geen zwembad, loop niet op marmer, er liggen geen orchideeën op mijn badkamer, ik wordt niet opgediend door de mooiste meisjes van het land en ik kan ook niet elke dag op dezelfde gezichten kijken of naar dezelfde gids luisteren.

                            Anyway ... wat een ander uit geeft aan een georganiseerde luxereis voor 2 weken, daar kom ik 5 weken mee toe. Ik ga dan ook nooit voor maar 2 weken naar daar.
                            Als ik me niet moet inspannen en ik heb alle reden om te genieten, blijf ik liefst zo lang mogelijk daar (en bezoek ik ook de nog goedkopere buurlanden).

                            Ik kan me echter voorstellen dat het je de eerste maal afschrikt dit te doen. Er bestaan echter reisfora op internet die al je vragen beantwoorden. Daar zit het vol met personen (zoals Crispi) die uit ervaring spreken.

                            Veel plezier alvast met jullie voorbereidingen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                              We zouden in juni gaan. Leuke, "rustige" periode?
                              Het is de bedoeling wat highlights te zien op verschillende plaatsen om dan met een strandvakantie van enkele dagen te eindigen. Ik heb een retour Bangkok gevonden voor iets meer dan 500 euro.
                              Die stad zou dan ook het vertrekpunt zijn.
                              Wat is haalbaar op pakweg een dikke 2 weken? Laatste 4 à 5 dagen willen we aan een strand liggen. Cha-am of Hua Hin een goed idee? Of kunnen we het zuidelijker gaan zoeken? We willen zowel natuur als cultuur gezien hebben. Ook zo'n drijvende markt lijkt ons leuk. We willen ons niet haasten, dus liever wat minder stops zodat we echt ten volle kunnen genieten. Nachttrein of binnenlandse vluchten schrikken ons niet af.
                              Kunnen de eenvoudigere hotels meestal van tevoren geboekt worden? Of is er die periode plek genoeg en hoeven we ons daar totaal geen zorgen om te maken?
                              We hoeven geen luxe, dus niet de 5-ster, maar een kamer van 10 euro lijkt me dan weer net iets te "cheap". De gewone middenklasse of net iets goedkoper zeg maar.
                              En die vlucht en trein, ook op voorhand?
                              Tot slot : misschien gaan we er tegen op zien om steeds met de rugzak te zeulen. Zijn er daar oplossingen voor (bv wassalons in hotels of goedkope kleding daar)?
                              Vele vragen hé
                              Last edited by DeKevin; 3 november 2010, 18:59.

                              Comment

                              Working...
                              X