Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondreis Thailand: welke touroperator?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

In overleg met de vriendin , is het januari 2012 geworden Met alle voor- en nadelen vandien.
    Ondertussen doen we dit jaar andere bestemmingen aan.
    Nog tijd genoeg dus... teveel tijd

Voorlopig houden we het op een "klassieke", kleine rondreis. Goed voor een eerste kennismaking met Thailand denk ik.
    Uiteindelijk zullen we ook ca 3 weken gaan ipv de oorspronkelijke 14 dagen.
    Te verdelen over Bangkok, Chiang Mai en Phuket. Vanuit die plaatsen zouden we dan uitstappen doen: Kanchanaburi, Ayuthaya, drijvende markt, fietstocht, jungletochtje, Doi Inthanon, James Bond,...
    Is dit allemaal te doen als dagtochten volgens de kenners hier?
    Vooral over Kanchanaburi/ River Kwai heb ik m'n twijfels.
    En is een bezoek van Sukhothai een must als men reeds Ayuthaya bezocht heeft?

Bepaalde uitstappen kunnen we best zelf af met openbaar vervoer hoop ik.
    Zijn er echter die beter geboekt worden bij een excursiebureau? Kwestie van tijdsbesparing en om het wat aangenaam te houden.
    En zijn er bepaalde excursiebureautjes aan te bevelen? Of maakt dat allemaal niet uit?
    Pikken ze je van eender waar op met de (mini)bus?

Dat zijn de belangrijke vragen op dit moment.

Groetjes

Comment

Ik begrijp niet waarom je uitstappen wil maken naar al die plaatsen. Neem ze gewoon op in je rondreis en blijf ter plekke overnachten. Zo bespaar je je een hoop tijd.
      Je kan bvb 's morgens naar Ayuthaya reizen, je rugzak achterlaten bij een restaurant waar je belooft te komen eten, bij datzelfde restaurant een fiets huren, genieten van de zonsondergang boven de ruïnes en de nachttrein nemen naar Chiang Mai.
      Kanchanaburi heeft te veel te bieden om enkel als daguitstap te doen. De befaamde brug en trein, watervallen, tijgers (voor de liefhebbers), een plons vanaf je drijvende bungalow in de rivier ...
      Onderweg naar Kanchanaburi kan je dan ook weer bvb de hoogste Chedi ter wereld bezoeken (ben de naam ff kwijt). Op een uurtje heb je het wel gezien.
      Voor de meeste dingen heb je geen reisbureautje nodig. Als je de Erawan watervallen wil zien, huur je je gewoon een brommertje. Vrijheid,blijheid! En voor de rest het openbaar vervoer of tuktuk voor de kortere afstanden.
      Enkel voor de trektocht of voor James Bond eiland e.d. ben je toegewezen aan een bureautje. Maar mocht je Phi Phi willen bezoeken: gewoon zelf de boot nemen en ter plekke weer overnachten.
      De service van de reisbureautjes is aan elkaar gewaagd, maar de prijzen durven erg te verschillen. Gewoon rondkijken dus en niet vergeten sterk te onderhandelen.
      Koop je vliegticket een half jaar op voorhand, want het is hoogseizoen in dec/jan met hoge prijzen als gevolg.
      Hopelijk kan je dit allemaal een jaar lang onthouden

Comment

James bond eiland is veel blabla, maar is gewoon een strandje heel klein waar je afgezet wordt en van waaruit je die rots in het water ziet zitten. 5 min en je bent het daar beu maar ze laten je wel lang blijven want op het strandje zijn "winkeltjes" en die moeten opbrengen.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

Comment

't Gaat 'm ook niet enkel om dat ene eiland, maar om de hele dagexcursie.
          Maar het is inderdaad een 'tourist-trap'.

Comment

Ik ben in juli/augustus vorig jaar voor vier weken naar Thailand, Laos en Cambodia gegaan met GAP Adventures. Eigenlijk hebben we twee reizen aan mekaar gekoppeld: een 9-daagse verkenning van Noord-Thailand en daarna de twee andere landen, telkens in een lus vanuit Bangkok, en tussen beide reizen een paar dagen in Bangkok.

De trip door Noord-Thailand verliep vanuit Bangkok naar Sukothai, dan naar Lampang, van daaruit naar het Elephant Conservation Centre en door naar Chiang Saen en de gouden driehoek en tenslotte via Chiang Rai naar Chiang Mai. Ik heb bewust Kanchanaburi en de brug over de Kwai eruit gelaten omdat ik meer zin had om Thai te ontmoeten dan Engelsen. Vanuit Chiang Mai zijn we dan teruggekeerd met de nachttrein - een aanrader.

Ondanks het feit dat we in het regenseizoen gereisd hebben, hebben we daar in Thailand niet al te veel last van gehad. Af en toe eens een plensbui maar aan 30°C is dat verfrissend en binnen het uur is alles weer droog. Als je natuurlijk op het eind een beetje van het strand wil genieten, is dat een andere zaak.

Misschien nog een tip als verblijf in Bangkok: Villa Cha Cha op Tani Road, een parallelle straat van Khao San Road. Tussen 1000 en 1800 baht voor een nacht en een oase van rust vlakbij het bruisende nachtleven. Ik vond de ambiance daar veel aangenamer dan in de buurt van Sukhumvit Road

Veel plezier met de voorbereiding van jullie trip

Peter
            Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

Comment

Het topic gaat al lang niet meer over "welke touroperator", maar soit
              Het programma ligt immers zo goed als vast (om een leidraad te hebben).
              Veel info bekomen via thailandforum
              Nu nog wat het fotografische betreft: zijn er architecturale hoogstandjes in Bangkok die het fotograferen waard zijn? Dan bedoel ik niet de klassieke gebouwen en tempels, maar eerder het moderne...

Comment

Google eens op afbeeldingen met de term "Bangkok buildings"

Comment

Thailand

Is het "gevaarlijk" om fototoestel tijdens een kano- of longtailboottocht mee te nemen of boven te halen? Of geen zorgen maken?

Comment

Die longtailboten zijn erg stabiel. Geen zorgen om maken. Bescherm je camera wel tegen het zilte water.
                    Die zeekano's ... tsja ... al eens de Lesse af gevaren? Je kan pech hebben. Een drybag (of plastic zak) kan het risico verkleinen. Vooral voorzichtig zijn bij het in- en uitstappen. Eenmaal aan 't varen, de camera binnenboord houden. Lenzen wisselen, zou ik niet doen in een kano op open zee. Als je een breedhoek hebt, zou ik die er op zetten.

Comment

Hey!

Ik was zonet opzoek naar wat meer informatie over Thailand.
                      Ik zie dat het wel al 4 jaar geleden is, maar heeft u toevallig nog die info over die nederlandse begeleider en privé wagen?

Alvast bedankt!
                      Julie

Comment

Hallo.

Het is nu zo'n dikke 2 jaar geleden dat ik daar ben geweest.
                        Uiteindelijk hebben we geen "begeleider" met privéwagen gehad hoor. Is niet nodig. Als je vragen hebt, mag je steeds 'n pm sturen.
                        Thailand was 'n ideale kennismaking met het Verre Oosten. Het kriebelt om terug die kant van de wereld uit te trekken.

Groetjes

Comment

Working...
                        X