Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondreis Thailand: welke touroperator?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

    Juni is toeristisch gezien rustiger, maar vrij heet en vochtig. Het regenseizoen is dan al bezig en vooral 's avonds, kan een pittig onweer losbarsten. Mij stoort het eigenlijk niet. Vanuit Bangkok kan je minitrips doen naar oa. de Floating Market (een uurtje naar
    het noorden)of zeker naar het oude Ayuthaya.Het waanzinnig drukke verkeer kan soms roet in het eten gooien,dus vertrek vroeg genoeg. Bangkok zelf is echter een attractie op zich en er zijn talloze fotogenieke points of interests in de stad. Als je maar twee weken hebt, is het misschien beter om niet te ver zuidelijk naar het strand te gaan, want dan ben je al snel een dag kwijt aan de reis. Ik heb zelf echter geen ervaring met Cha-am of Hua Hin. De meeste hotels zijn bijna zonder uitzondering te boeken via internet. Zoek maar via google. Je breekt er bovendien bijna je nek over de laundry-services. Dat is echt het laatste waar je je zorgen om moet maken. Ieder hotel heeft dat, en is het niet geadverteerd, vraag het aan een kamermeisje, t'is zo in orde. Kledij is ook erg goedkoop (pak 3 to 5 euro voor een T-shirt, of 5 a 7 euro voor een hemd) en eenvoudige maar fatsoenlijke sandalen heb je al voor 5 euro. Wil je wat meer investeren en beter kwaliteit kan je ook kleding op maat laten maken tegen onklopbare prijzen...

    Comment


    • #17
      Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

      Ik zie het al meer en meer zitten.
      Ik laat wel weten wat het uiteindelijk geworden is, maar kan nog ff duren.
      Ondertussen mogen er nog altijd tips gegeven worden, bv goede hotelletjes.
      Mercikes
      Last edited by DeKevin; 3 november 2010, 18:59.

      Comment


      • #18
        Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

        De drijvende markten is zeker geen probleem als je in bankok bent. Een leuke plaats om natuur te zien vind ik Chiang Mai, daar zit je met een nog heel mooie stad (mijn favoriete in Thailand) en kan je met een kleine rit de bergen in en mooie natuur zien. Als je naar daar zou gaan is een uitstap naar Pai ook zeker de moeite. Dat is helemaal door kronkelende bergwegen, ze verkopen daar ook T-shirt met een aantal bochten op die je moet maken als je naar daar rijd. Als je via mae hon song rijd zijn het er 1864 dacht ik. Maar onderweg heb je prachtige zichten, veel aanduidingen om te stoppen of even om te rijden voor watervallen. De ene al wat mooier dan de andere, het wordt nogal snel aangegeven als waterval . Chiang Rai vind ik nog mooier voor de natuur, maar ken de stad op zich niet goed en weet niet of daar voor de rest iets te zien is. Daar waren wel heel leuke plaatsen waar je een bungalow kon huren, helemaal niet duur en eigenlijk wel mooi ingericht en proper.
        Ik heb eens een week gelogeerd in de Hilton in Hua Hin, prima hotel maar ik vond de stad wat minder leuk. Als het puur voor het strand is is dit nog wel ok, maar wil je ook nog iets gaan doen zou ik toch pukhet aanbevelen en daar gaan voor de Diamond cliff resort & spa. Het is iets duurder, maar de laatste dagen vind ik dat altijd nog iets meer luxe mogen hebben als je wil ontspannen.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #19
          Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

          Als je dan toch een touroperator zoekt is Best tours qua prijs/kwaliteit aan te bevelen, maar je kan net zo goed alles zelf doen. Wij hebben deeltjes van Best tours meegepikt, zelf een vlucht geboekt en rest ook zelf uitgevlooid.
          EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

          Comment


          • #20
            Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

            Ik ben net terug van een rondreis door Cambodja, met een weekje Thailand erbij, via een klein reisbureau van iemand (een Belg) die in Thailand woont, hij organiseert begeleide privé reizen voor een prijsje.

            We hadden voor ons 2 en onze Nederlandstalige begeleider heel de reis een privé wagen en de vrijheid om die dan ook te doen stoppen als we een foto wilden maken.
            We hadden ook de mogelijkheid om ons programma ter plaatse nog aan te passen, zo hebben we een bepaalde stad niet bezocht omdat we liever een dag langer in Siem Reap bleven om Angkor Wat en de andere tempels te bezichtigen.

            Fantastisch georganiseerd, geen moment verveeld, niets te kort gekomen, kortom een aanrader. Als het iemand interesseert geef ik de contactgegevens via pm.

            ps, qua strandlocatie is Hua Hin aan te raden, meeste kans op goed weer dankzij de centrale ligging ( heb ik me laten vertellen door de reisbegeleider)

            wasservice heb ik enkel in Cambodja gebruikt, daar was het tarief 1 USD/kg, gewassen en gestreken.
            Kledij is ook heel goedkoop te kopen, maar wel opletten als je de douane voorbijstapt, ik denk niet dat ik iets gevonden heb dat geen namaak was. Voor +- €3 koop je een t-shirt en +- €6 voor een hemd, een broek was ongeveer €10

            De meeste kamers van €10 zijn prima hoor, wij hadden meestal kamers van 15 USD en dan hadden we airco, warm water, tv.
            Kamer is voor mij ook niet zo belangrijk, aangezien ik die toch enkel gebruik om te slapen en te douchen.
            Op sommige plaatsen waren er zelfs nette kamers van 5 USD waar je met een ventilator ook prima kon slapen.

            Binnenvluchten zijn heel goedkoop te doen met AirAsia, zeg maar de Aziatische RyanAir, een retourtje Bangkok - Chiang Mai was ongeveer €80/persoon, nieuwe vliegtuigen, met een goede service.

            Als je in lokale restaurants gaat lunchen en dineren betaal je ongeveer €2 voor een uitgebreide maaltijd en een pintje was geloof ik 20 baht wat overeenkomt met € 0.5.
            Er zijn ook voldoende westerse restaurants waar je iets van een €3 a €4 betaald voor een maaltijd (afhankelijk van de eisen die je stelt aan het restaurant, je kan er evengoed veel geld uitgeven)

            Andere vragen? stel ze maar :-)
            Ik ben sinds zaterdag terug en wou dat ik er nog was! ik ben al aan het bekijken wanneer ik terug kan gaan:-)
            Last edited by Timmen; 25 oktober 2010, 11:57.
            Canon EOS 60d - Sigma AF 17-50mm f/2.8 EX DC HSM OS - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 70-200mm f/4L IS USM - Canon Speedlite 430EX II

            Comment


            • #21
              Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

              Indien je iets meer dan 2 weken tijd hebt, zou je je kunnen concentreren op de bezienswaardigheden in en om Bangkok. De drijvende markt en Ayuthaya zijn reeds genoemd. In Ayuthaya is het leuk een fiets te huren om de tempelcomplexen te bezoeken. Ik raad je aan daar ook de zonsondergang te aanschouwen. Ook in Bangkok zelf zijn de georganiseerde fietstochten van Co van Kessel erg bekend (al heb ik daar geen ervaring mee). Je hebt heel wat tempels in Bangkok en natuurlijk de klongs en niet te vergeten de winkels en marktjes. Voeg daar ook nog eens de Wat Phra Pathom Chedi aan toe (de hoogste ter wereld) die een stuk buiten Bangkok ligt en Kanchanaburi met de befaamde brug over de rivier Kwai (en treinspoor) en de Erawan watervallen, en je hebt al snel een een dikke week gevuld.
              Koh Chang zou ook een optie kunnen zijn als strandvakantie, al zijn er meerdere eilanden in die buurt die minder toeristisch zijn. Koh Mak bvb, al is daar qua paradijselijke stranden verder niets te beleven (tenzij je duikt).
              Noord Thailand heeft dan weer zoveel te bieden dat het bijna onmogelijk wordt om dit er nog op een relaxte manier aan toe te voegen. Je zal dus keuze's moeten maken.
              Maar een vlucht met Air Asia of zelfs een nachttrein brengt je zonder al te veel tijdverlies naar een andere (droom)bestemming.
              Hotels (of guestrooms) boek ik nooit op voorhand omdat ik nooit weet hoelang ik ergens wil blijven. Koop (of huur) je gewoon een goede reisgids zoals Lonely Planet. Daar staan tal van slaapadressen in van verschillende prijsklassen. Dit is zowat de reisbijbel voor individuele reizigers met een hoop andere praktische informatie (in 't engels).
              Indien je vriendin het niet ziet zitten een rugzak te dragen, kan je een (niet te dikke) trolley overwegen. Eentje waar je nog makkelijk een bus mee in- en uit kan stappen.

              Comment


              • #22
                Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                Ik zou echt alleen rekening met je eigen wensen houden. Die ene operater sluit beter aan bij jou dan bij anderen. Dat kan je alleen zelf bepalen. Ik zou dus geen prijscheck gaan doen voor goedkoopste.

                Comment


                • #23
                  Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                  Wij zijn in februari met Baobab naar Zuidelijk Afrika gegaan. We zijn 24 dagen weggeweest voor 2500 euro/pp en daar zat echt alles in (vluchten, vervoer, voeding, ook extras ala raften, bungeejumpen, quakbiken, alles van vervoer en eten).

                  Alles zelf doen is wel leuk - ik doe het voor kleine reizen binnen Europa - maar als ik zie wat van miserie wij hadden in Zuidelijk afrika was ik blij dat het georganiseerd was. Truck kapot, gelukkig hadden we een chauffeur die eventjes 2000km gereden heeft achter een nieuwe terwijl wij een 3daagse activiteit.

                  Nu zijn we van plan om in maart naar Vietnam te gaan met Sawadee, op aanraden van medereizigers in Z-Afrika (mensen van 70 jaar die al 45 jaar ervaring hebben met zulke reizen )

                  Het is niet over Thailand, maar ik zou deze 2 reisorganisatoren eens bekijken. Van Boabab hadden wij niks op te merken (misschien 1 punt, extra uitgaven waren iets te laag ingeschat op de website, maar dat was voorzien ...)
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

                  Comment


                  • #24
                    Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                    @Kevin,

                    Verstandig dat je er voor kiest om zelfstandig te reizen. Wij zijn afgelopen maand voor het eerst zelfstandig naar Indonesie gegaan en dat is ons erg goed bevallen. De grootste voordelen zijn: je ziet dan pas het echte leven omdat je er echt tussenin zit. Je leert veel mensen kennen. Waar de providers de reis voor aanbieden konden wij af met alle gemaakte kosten inclusief 2x een binnenlandse vlucht. Als een plek niet naar je zin is ga je gewoon weer lekker verder. En je hoeft met niemand rekening te houden als met jezelf en je parter/reisgeno(o)t(en).

                    Nadelen zijn er uiteraard ook. Niet zo heel groot maar ik vond het af en toe toch een stuk meer energie kosten als dat je met een groepsreis overal naar toe gebracht wordt.

                    Succes!
                    Groeten Remco.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                      Kijk ook een keer naar, dit voor nog meer info op te doen

                      http://www.een.be/programmas/vlaande...l-3-chiang-mai


                      En Villa Annelore, is een Belgische vrouw gehuwd met een Thai, baat in Chiang Mai zelf een soort reisbureau uit waar je terecht kan voor alles en ook voor boekingen van hotels en vliegtuigen.

                      http://www.villa-anneloi.com/de/
                      Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                      Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                      BD0460BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                        Ik heb nog geen Lonely Planet gekocht, wel al een National Geographic.
                        Me al wat verdiept. Zie het helemaal zitten.
                        Nu ben ik een "deftig" programma aan het uitwerken waar dan wat van afgeweken kan worden indien nodig.
                        Zou vooral rond Bangkok blijven hangen, en dan trein/vlucht naar Chiang Mai, en als eindbestemming een exotisch strand.
                        Bepaalde (alle?) hotels zou ik misschien boeken via asiarooms.
                        Voor de binnelandse vlucht(en) heb ik al gekeken naar Thai Airways. Maar ga dus nu ook eens Air Asia onder de loep nemen. Vluchten best van tevoren boeken?
                        Van Hua Hin als strandextensie ben ik aan het afstappen --> Ko Chang lijkt me nu wel wat. Indien we niet teveel tijd verliezen.
                        Bedankt voor alle tips!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                          Oorspronkelijk geplaatst door DeKevin Bekijk bericht
                          Ik heb nog geen Lonely Planet gekocht, wel al een National Geographic.
                          Me al wat verdiept. Zie het helemaal zitten.
                          Nu ben ik een "deftig" programma aan het uitwerken waar dan wat van afgeweken kan worden indien nodig.
                          Zou vooral rond Bangkok blijven hangen, en dan trein/vlucht naar Chiang Mai, en als eindbestemming een exotisch strand.
                          Bepaalde (alle?) hotels zou ik misschien boeken via asiarooms.
                          Voor de binnelandse vlucht(en) heb ik al gekeken naar Thai Airways. Maar ga dus nu ook eens Air Asia onder de loep nemen. Vluchten best van tevoren boeken?
                          Van Hua Hin als strandextensie ben ik aan het afstappen --> Ko Chang lijkt me nu wel wat. Indien we niet teveel tijd verliezen.
                          Bedankt voor alle tips!

                          De LP is beter voor het plannen van de reis (vervoer/hotels/resto), NG beter vor fotografie en 'wat is er te zien'.

                          Nerdi
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                            Oorspronkelijk geplaatst door DeKevin Bekijk bericht
                            Ik heb nog geen Lonely Planet gekocht, wel al een National Geographic.
                            Me al wat verdiept. Zie het helemaal zitten.
                            Nu ben ik een "deftig" programma aan het uitwerken waar dan wat van afgeweken kan worden indien nodig.
                            Zou vooral rond Bangkok blijven hangen, en dan trein/vlucht naar Chiang Mai, en als eindbestemming een exotisch strand.
                            Bepaalde (alle?) hotels zou ik misschien boeken via asiarooms.
                            Voor de binnelandse vlucht(en) heb ik al gekeken naar Thai Airways. Maar ga dus nu ook eens Air Asia onder de loep nemen. Vluchten best van tevoren boeken?
                            Van Hua Hin als strandextensie ben ik aan het afstappen --> Ko Chang lijkt me nu wel wat. Indien we niet teveel tijd verliezen.
                            Bedankt voor alle tips!
                            Als je naar Chiang Mai gaat, zeker eens binnenstappen in de 2 belgische cafe's daar. Het ene noemt Number 1 (zijstraat (soi) van de straat met de meeste barretjes) op de naam van het andere kan ik niet direct komen. Maar het is een zijstraat van Tapai road, de weg die uitgeeft op tapai gate en die zal je wel snel leren kennen.
                            Als je heimwee krijgt naar steak is er ook een klein Belgisch restaurant (benelux genaamt) waar je een lekkere steak kan eten. Dit bevind zich kort bij de mac donalds aan de night bazar.
                            Als je iets wil kopen, de bekende night market is wel eens leuk om over te lopen maar er zijn in de buurt nog andere marktjes waar het veel goodkoper is.

                            Als je nog vragen hebt over Chiang Mai laat je maar iets weten.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                              Als je naar Chiang Mai gaat, zeker eens binnenstappen in de 2 belgische cafe's daar. Het ene noemt Number 1 (zijstraat (soi) van de straat met de meeste barretjes) op de naam van het andere kan ik niet direct komen. Maar het is een zijstraat van Tapai road, de weg die uitgeeft op tapai gate en die zal je wel snel leren kennen.
                              Als je heimwee krijgt naar steak is er ook een klein Belgisch restaurant (benelux genaamt) waar je een lekkere steak kan eten. Dit bevind zich kort bij de mac donalds aan de night bazar.
                              Als je iets wil kopen, de bekende night market is wel eens leuk om over te lopen maar er zijn in de buurt nog andere marktjes waar het veel goodkoper is.

                              Als je nog vragen hebt over Chiang Mai laat je maar iets weten.
                              Number 1 is op Loi kroh road (als ik mij niet vergis Soi 1) Is vrij dichtbij de night bazar, waar de Mc-Donalds en de Burger King zijn.
                              Café Oasis is ook "Belgisch", maar de eigenaar is (voorlopig?) terug naar België vanwege gezondheidsproblemen. Dat is voorbij Tapai gate 3e of 4e straat links (aan een witte tempel)
                              Er is ook Jethro's lounge, een Belg uit Opwijk die daar een Frietkot/café heeft... frikandel special, bitterballen, stoofvlees, balletjes in tomatensaus, ... maar het adres daarvan zou ik moeten opzoeken, dat weet ik niet meer uit het hoofd en ik dacht niet dat hij een website had.
                              Last edited by Timmen; 28 oktober 2010, 13:29.
                              Canon EOS 60d - Sigma AF 17-50mm f/2.8 EX DC HSM OS - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 70-200mm f/4L IS USM - Canon Speedlite 430EX II

                              Comment


                              • #30
                                Re: Rondreis Thailand: welke touroperator?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Timmen Bekijk bericht
                                Number 1 is op Loi kroh road (als ik mij niet vergis Soi 1) Is vrij dichtbij de night bazar, waar de Mc-Donalds en de Burger King zijn.
                                Café Oasis is ook "Belgisch", maar de eigenaar is (voorlopig?) terug naar België vanwege gezondheidsproblemen. Dat is voorbij Tapai gate 3e of 4e straat links (aan een witte tempel)
                                Er is ook Jethro's lounge, een Belg uit Opwijk die daar een Frietkot/café heeft... frikandel special, bitterballen, stoofvlees, balletjes in tomatensaus, ... maar het adres daarvan zou ik moeten opzoeken, dat weet ik niet meer uit het hoofd en ik dacht niet dat hij een website had.
                                Oasis was het (De straat mag je normaal wel niet in, maar niemand die zicht dat aantrekt)
                                Daar heb ik verschillende uren gesleten. Ze hebben daar ook lekker eten.
                                Number 1 is de eerste straat rechts, dus Soi 1 zal wel kloppen.

                                Jethro's lounge ben ik nog niet geweest, ik mis meestal het belgisch eten niet eerder het Thai als ik thuis kom
                                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                                http://www.stevevandegaer.be

                                Comment

                                Working...
                                X