Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste fotomateriaal voor een tocht door Nieuw Zeeland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beste fotomateriaal voor een tocht door Nieuw Zeeland

Hallo Iedereen,

In februari vertrek ik voor een kleine maand naar Nieuw-Zeeland om er een avondturentocht te doen met allerhande activiteiten. Bij mijn vorige reis in Amerika had ik het gevoel dat ik niet over juiste materiaal beschikte.
    Ik ben van plan om te investeren in een nieuwe camera en dacht aan een 7D maar ik vroeg me af welke lenzen ik er bij zou nemen om zo mooie plaatjes te kunnen nemen van de reis... Kan iemand wat raad geven?

Bedankt alvast!

grtz
    Birgen

Re: Nieuw Zeeland

Je kan er natuurlijk alle kanten uit, het land is even divers als een reis door Europea

Ik zou er een (U)WA bij nemen zoals bv. Canon 10-22 of Tokina 11-16 (landschappen), en een telezoom a la Canon 100-400 (wildlife). Als het je interesseert kan je ook een Macro overwegen. Neem in ieder geval ook de zonnekappen mee, het zal er dan zomer zijn. (Ik weet het, dit is een weinig originele suggestie).

Ga je met een camper? Neem zeker de tijd om een praatje te slaan met de Kiwi's; het is een uitermate hartelijk en gastvrij volk. Enkele aanraders: Abel Tasman NP per catamaran, Siberia Experience, Otago Peninsula, Fjordland, Rotorua en de thermal area daarrond. De steden Wellington, Napier, Christchurch en Dunedin vond ik zelf het leukst - Auckland vond ik maar niets (te anoniem wegens te groot) en Queenstown is het Monaco van NZL - leuk voor eventjes maar helemaal niet representatief voor de rest van het land.
    People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
    http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

Comment

Working...
    X