Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuid-West USA: welke touroperator en welk fototoestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zuid-West USA

September 2010:

Brussel > Vegas via Chicago, 2 uur of 4 uur connecting time (immigration kan wel even duren) , 505 euro via United vooruitbetaald. vertrek op woensdag en terug op een maandag. (zeer belangrijk is de keuze van de dag voor de tarieven, check online))
    Auto, gewoon via Hertz, Mustang, 2 weken all in met LDW, unlimited miles, 540€
    Neem zeker een auto bij een grote verhuurder, neem zeker ook een LDW (lees maar wat dat wil zeggen bij de grote jongens) Het laatste wat je wil tijdens een leuke vakantie problemen met de auto, zowat het belangrijkste ding in de VS
    Let op met de € / $ koersen
    Als het in zuid-europa met de economie en staatschuld een beetje misgaat, zou de $ wel eens heel duur kunnen worden voor de Europeanen. Ik heb mijn dollars al op een dollarrekening gezet , en betaal alles met CC, en op moment van aanrekening, zet ik geld terug over van mijn dollarrekening. Misschien zal het me duurder uitkomen (als de $ goedkoper word), maar mijn vakantiebudget ligt vast, en mijn reis zal betaalbaar blijven.

Ik neem zeker geen dslr mee, ik ga op vakantie, niet op fotoshoot. Je hebt er zoveel licht, dat je met een goede kompakt al heel wat bereikt.
    Vergeet niet dat het een warme plaats is, waar je met al dat spul moet rondsleuren.
    Hotels leg je niet vast, behalve aankomst (na een lange reis heb je geen zin om een hotel te zoeken, je komt ook nog eens aan in een onbekende stad, meestal in de duisternis) en eventueel vertrek, en lodges in de parken.
    Wij rijden meestal op de Travellodge en Best Westerns motels , die vind je overal, en daar waar je ongeveer wilt stoppen kan je toll free bellen naar een van de hotelletjes in de buurt. Of gewoon een motelletje binnenstappen.
    Oh ja, zorg voor een tomtom met de juiste mappen, dat geeft een enorme vrijheid, je weet altijd de leuke plaasten te vinden.

Comment

Ik heb in 2008 ook de west kust bezocht..
      En moet zeggen een van de mooiste reizen dat ik ooit gedaan heb!

Wij zijn van San Fransisco over de nationale parken richting Vegas getrokken..
      Dan langs Grand Canyon naar Palm Spring en San Diego..
      En eindigen was in Los Angeles met de bijhorende Universal Studio's en Beverly Hills enz!

Echt machtige reis geweest!
      Ik heb ook met connections geboekt en rond de 600 euro betaald voor vlucht heen en terug.
      Zoals hierboven ook al aangehaald zeker het eerste en uit gemak ook laatste hotel boeken. De rest kan je teren op hotelketens als Motel 6, Vagabond Inn, Days Inn en soort gelijke die je overal in overvloed kan vinden!

Greetings
      When you have everything under control.. you’re not going fast enough..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twisted Bekijk bericht
        Ik heb in 2008 ook de west kust bezocht..
        En moet zeggen een van de mooiste reizen dat ik ooit gedaan heb!
        Same here, zalige reis waar ik nog heel vaak aan terugdenk.
        Ik denk dat er in zomer 2008 immens veel Europeanen waren omdat de dollar toen heel laag stond tov de euro. En op veel toeristische plaatsen waar normaal niet op voorhand gereserveerd moet worden (motels), was het toen toch vrij volzet. Volgens de mensen daar was het uitzonderlijk.

Comment

Re: Zuid-West USA: welke touroperator en welk fototoestel

Hier hetzelfde, ben ook in september/oktober 2008 geweest. Heen en terugvlucht naar/van San Francisco voor 450 euro, geboekt in maart van dat jaar.
          De auto geboekt via usareisen.de (midsize SUV voor drie weken). Verder enkel het hotel na aankomst en de hotels/motels aan de drukste bezienswaardigheden vastgelegd op voorhand. (grand canyon, SF, Las Vegas,...) enkel ter plaatse last gehad in de buurt van Yosemite en Bryce NP om nog slaapplaats te vinden, het was weekend en alles zat bijna vol.

Het is de leukste reis die ik tot nog toe maakte!

Comment

wij zijn in september 2009 geweest. Wij habben alles geboekt via Connections tijdens hun januaripromoties.
            De vluchten naar en vanuit Las Vegas waren toen spotgoedkoop, dit jaar lagen de prijzen zeker meer dan 100€ per persoon duurder. Op de huurwagen hadden we toen ook 10% en we kozen voor een midsize suv, het was een ford edge, fantastische comfortabele wagen, wat zeker nodig is gezien de afstanden.
            Het logement hebben we ook via Connections geboekt, zij werken samen met een Amerikaans bedrijf voor de boekingen. We hadden ons gebaseerd op 2 rondriten in de connectionbrochure en deze wat aangepast naar onze wensen, steeds de vraag gesteld om logies in de parken te reserveren, waar mogelijk. Er wordt je dan een voorstel gedaan en dit kan je nog aanpassen. Je verliest ter plaatse geen tijd met een hotel te zoeken, je kan ten volle genieten van je tijd ginder. En tijd kom je zowiezo te kort.
            Een tip uit het connectionboekje dat wij gevogd hebben: koop een goedkope frigobox ( je vindt er in piepschuim), in elk hotel kan je een plastiek zak vullen met gratis ijsblokjes, zo heb je de ganse dag koude drank en een frisse picknick.
            Fotomateriaal: wij hebben zowel groothoeklens, macro, telelens gebruikt. Dit was voor ons een topdriereis.

Comment

yep idd frigobox heb ik ook al twee keer gekocht, s morgens vullen met ijs aan het motel en koude drankjes de ganse dag. Kost iets van een 15 dollar in de WalMart.

Koop ook je America The Beautiful pass! 80 dollar voor alle parken voor 1 auto met 5 inzittenden.
              Huur geen GPS, koop er een in de walmart. Ik huurde er een met de auto voor 3 weken en net dat model stond in walmart 20 dollar goedkoper om aan te schaffen dan dat ik aan huurgeld betaalde :-)

Comment

Working...
              X