Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuid-West USA: welke touroperator en welk fototoestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zuid-West USA: welke touroperator en welk fototoestel

Hallo, mijn vrouw en ik plannen een trip door de zuid-west USA in augustus. Voorlopig hebben wij gekozen voor Jetair (Exploring the West). Het wordt alleszins een individuele reis met een huurauto.
    Is Jetair een goede keuze?
    Neem ik mijn D90 mee of koop ik gewoon een compacttoestel?
    Bedankt voor jullie advies!
    Rafke

Re: Zuid-West USA

Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Bekijk bericht
    Hallo, mijn vrouw en ik plannen een trip door de zuid-west USA in augustus. Voorlopig hebben wij gekozen voor Jetair (Exploring the West). Het wordt alleszins een individuele reis met een huurauto.
    Is Jetair een goede keuze?
    Neem ik mijn D90 mee of koop ik gewoon een compacttoestel?
    Bedankt voor jullie advies!
    Rafke
    Je kan perfect een vlucht en huurauto boeken en dan vrij rondreizen. Je hoeft zelfs geen hotels/motels op voorhand te boeken behalve in en dichtbij de nationale parken (Grand Canyon, Yosemite...).
    Een tip voor een volgende keer, kijk eens bij Connections tijdens hun book&pay acties in januari. Meestal krijg je dan nog 10% op huurwagens.
    Het westen van de US is zowat de gemakkelijkste streek om te reizen.

Zelf zou ik elke DSLR boven een compact verkiezen, je zeult dan wel wat mee maar het resultaat en de mogelijkheden zijn natuurlijk veel beter.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Waarom boek je via Jetair en niet via de sites van maatschappijen die erop vliegen? Probeer Delta, Continental,... daar zal je waarschijnlijk een goedkoper ticket vinden wanneer je op tijd boekt (goedkoper dan connections). Wij doen altijd alles zelf via het internet (vlucht, auto,... zie bv de site in mijn handtekening voor praktische zaken).
      Voor de auto: bekijk zeker alamo en check vooral alamo.nl ipv .be, dat scheelde vorig jaar redelijk veel bij ons.

Zeker DSLR meenemen!!!!
      Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

Comment

Ik trek in de zomer ook zelf naar Zuid-West USA en de ticketprijzen van connections waren toch niet echt duurder dan de online prijzen van de maatschappijen (mischien een paar euro). Bovendien vond men in het reisbureau nog een beter vluchtschema (betere aansluiting) dan ik zelf gevonden had.
        Bijkomende reden voor zulke boeking: hoest online maar eens 4012 euro (4x1003) op in 1 keer, zo hoog ligt de limiet van mijn visa-kaart niet en ik ga die daarvoor ook niet laten verhogen.

De rest van de reis heb ik wel zelf gepland: overnachtingen al van hieruit vastgelegd ('t is bijna van park naar park rijden dus ik heb de zaken liefst op voorhand vast liggen). Vertrek in Denver, via Rocky Mountain NP naar Mount Rushmore, zo naar Yellowstone NP om dan via Salt Lake City naar Arches NP, Canyonlands NP, Capitol Reef NP, Bryce Canyon, Zion NP te gaan en uiteindelijk in Las Vegas te eindigen. Hopelijk deze keer beter weer in Bryce Canyon dan 2 jaar terug toen we door onweer en hagelbuien ons bezoek hebben moeten afbreken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDP Bekijk bericht
          Ik trek in de zomer ook zelf naar Zuid-West USA en de ticketprijzen van connections waren toch niet echt duurder dan de online prijzen van de maatschappijen (mischien een paar euro). Bovendien vond men in het reisbureau nog een beter vluchtschema (betere aansluiting) dan ik zelf gevonden had.
          Bijkomende reden voor zulke boeking: hoest online maar eens 4012 euro (4x1003) op in 1 keer, zo hoog ligt de limiet van mijn visa-kaart niet en ik ga die daarvoor ook niet laten verhogen.
          1000 euro voor de vlucht!
          Ik heb 600 euro betaald heen en terug, wel 7 maand op voorhand geboekt. Deze zomer vlieg ik naar Seattle voor 650 euro. Ik hou de prijzen wel een aantal weken goed in de gaten, want die durven soms nogal rare sprongen in de ene of andere richting maken. Het loont dus soms wel de moeite om toch eens te checken.
          Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

Comment

Brussel - Chicago - Denver & Las Vegas - Chicago - Denver, 2 weken geleden geboekt voor in juli. Mits vroeger te boeken had het waarschijnlijk wat goedkoper geweest (maar toen lagen de plannen & het volledige reisgezelschap nog niet vast), maar goedkoper vind je op dit moment toch niet voor die periode, tenzij op minder interessante uren (dan zijn er vluchten voor 930 euro).

Comment

1.000 Euro voor een retour is idd wel veel. Maar als het moet dan moet het. Ikzelf heb net onder de 400 € betaald voor een retourtje Miami (overstappen te Atlanta). Heb het geboekt via Jetair.

Wat dat van die hotels op voorhand boeken betreft: is het niet noodzakelijk om uw eerste nacht een hotel te hebben gereserveerd? Ik dacht dat dit een plicht was. Je moet dat toch invullen op uwen ESTA? Ik dacht dat de kerels van de integratie daar echt wel moeilijk over konden doen indien dit niet het geval was.

Wat die rondreis in the Southwest betreft: deze heb ik samen met mijn ouders gedaan in 2005 en dat is goed meegevallen (het onze was wel met een luxe autobus). Maar met de wagen heb je wel meer vrijheid. ENJOY!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                1.000 Euro voor een retour is idd wel veel. Maar als het moet dan moet het. Ikzelf heb net onder de 400 € betaald voor een retourtje Miami (overstappen te Atlanta). Heb het geboekt via Jetair.

Wat dat van die hotels op voorhand boeken betreft: is het niet noodzakelijk om uw eerste nacht een hotel te hebben gereserveerd? Ik dacht dat dit een plicht was. Je moet dat toch invullen op uwen ESTA? Ik dacht dat de kerels van de integratie daar echt wel moeilijk over konden doen indien dit niet het geval was.

Wat die rondreis in the Southwest betreft: deze heb ik samen met mijn ouders gedaan in 2005 en dat is goed meegevallen (het onze was wel met een luxe autobus). Maar met de wagen heb je wel meer vrijheid. ENJOY!!!
                Zoek maar eens de huidige prijzen op, je vindt niet goedkoper voor in juli. Ik had het ook liever goedkoper gezien , maar ik laat er de reis niet voor schieten
                Ga je buiten de maanden juli/augustus wordt het ook gemakkelijk een paar 100 euro goedkoper (maar dat was geen optie in mijn geval).

Als je geen hotel kan opgeven als adres, dacht ik dat retourticket / gegevens autoverhuurbedrijf ook werden aanvaard. Maar die info dateert wel nog van voor de ESTA invoering en het nog enkel met het groene visa-waiver formulier was (dat je nu toch ook nog altijd moet invullen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                  Gewoon rental co opgeven.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Toch maar best een hotel waar je de eerste dag toekomt en eentje waar je de laatste keer overnacht, Immigratie kan daar moeilijk over doen, heel moeilijk, zelf niet meegemaakt maar wel gezien aan de balie naast mij ...
                    frans
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      Toch maar best een hotel waar je de eerste dag toekomt en eentje waar je de laatste keer overnacht, Immigratie kan daar moeilijk over doen, heel moeilijk, zelf niet meegemaakt maar wel gezien aan de balie naast mij ...
                      frans
                      Zéker doen, hotel + correct adres + HUISNUMMER zeker invullen!
                      Ik had gewoon een hotel " La Quinta" Southwest Freeway Houston Texas , ingevuld . Ja , ja, opzij en de juiste huisnummer moest worden opgezocht in telefoonboek Dan hebt ge zoiets van . . .
                      Ge moet daar niet echt logeren hoor

Toffe en fotogenieke reis dat je gaat doen

Grts Maddy.
                      zero

Comment

Geef gewoon naam en adres van een bestaand hotel op. Dan is de immigratieambtenaar tevreden, en jij kan gaan en staan waar je wil.

Comment

Rond de jaarwisseling op de bonnefooi naar de US geweest (California en omstreken).
                          Niks geregeld, niks georganiseerd, geen adressen op gegeven, ... no problem!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                            Geef gewoon naam en adres van een bestaand hotel op. Dan is de immigratieambtenaar tevreden, en jij kan gaan en staan waar je wil.
                            Idd, het kan natuurlijk wel zijn dat ze die gegevens gaan controleren. En die kans bestaat. Ik heb het in Atlanta meegemaakt. De ene luchthaven is naar het schijnt strenger dan de andere maar als ze je Paspoort in een doorschijnende enveloppe steken kan je mee naar den bureau en wordt je ondervraagt. Indien dan blijkt dat je niet in het hotel verblijft dat je opgeeft, dan zit je volgens mij in de problemen. Verder heb ik dan nog eens extra controle gehad bij de douane (en die werkten ZEER traag).

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                            Rond de jaarwisseling op de bonnefooi naar de US geweest (California en omstreken).
                            Niks geregeld, niks georganiseerd, geen adressen op gegeven, ... no problem!
                            Strange, some guys have all the luck

Comment

vorig jaar op reis geweest van Washington DC naar San Francisco voor 'n maand met auto.

vliegtickets geboekt via connections

eerste en laatste hotel geboekt op internet, en onderweg polsen of er een plek vrij is (al bij al viel dat heel goed mee, gebruik gemaakt van super8, motel6, etc... (handig om "show your card" (via touring) te hebben, ge krijgt dan korting)

auto gehuurd via www.autoreisen.de (site in duits)
                              huren van 'n auto zeker letten op drop off-kosten! het kan duur uitvallen

voor vele tips: kijken op www.allesamerika.com

en zeker DSLR meepakken, liefst notebook meepakken (ge kunt hier en daar gratis op internet) ik heb meer dan 5000 foto's gemaakt

have fun!

Comment

Working...
                              X