Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Namibie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Namibie

Wij zijn dit jaar naar Botswana en Namibie geweest met Jenman, met een "ervaren" zuid afrikaanse gids, blijkbaar was het de eerste keer dat hij deze landen bezocht.
    Ik zeg niet dat het slecht was maar ik had me toch iets anders voor gesteld van de gids, en wat heb je daar dan aan ?(ben in het verleden ook al in zuid afrika en kenia geweest)

De meeste van de georganiseerde reizen willen hun klanten veel te veel laten zien en bij gevolg te veel km en uiteindelijk te weinig gezien.

Dus denk ik eraan om volgend jaar op de volgende manier te gaan http://www.ascocarhire.com/vehandpricD.htm, te vertrekken vanuit Windhoek en 2 à 3 parken te bezoeken oa Ethosa. en bij voorkeur in een groepje van 6 personen.(ik ben de laatste jaren steeds op vakantie geweest met internationaal gezelschap want alleen is ook maar alleen).

Vliegen doe ik alvast met Lufthansa, zeer goede ervaring met gewicht van handbagage (fotomateriaal )

Waar moet ik zeker op letten

Mvg
    Luc
    Nieuwe website

Re: Namibie

Om te beginnen kan je al een pak geld uitsparen door je wagen hier te huren: http://www.carhirenamibia.com
    Dit is een methode van ASCO om hun iets oudere wagens (2006 - 2007) te verhuren onder een andere naam. Zelfde service, zelfde gebouw, maar betere prijzen. (hoeveel krijg ik voor deze tip? )
    Zelf hebben wij daar een 4x4 met daktent gehuurd, wat ik een aangename manier van reizen vond doorheen Namibië, Zambia en Botswana (je zit ook hoger, wat betere fotomogelijkheden geeft). Een frigo en een extra reservewiel zijn geen overbodige luxe. En om te grens over te mogen, betaal je een extraatje.
    Het is aangeraden om je verblijf in Etosha en Sossus op voorhand te reserveren indien je in het hoogseizoen gaat. Elders vind je wel plaats.
    Een GPS is erg handig. Uitstekende kaarten vind je hier: http://www.tracks4africa.com
    Indien je overweegt de Vic Falls te bezoeken, is Ngepi Camp een ideale plek om je reis te onderbreken: http://www.ngepicamp.com
    Zoek ook eens verder in dit forum naar topics over Namibië. Veel nuttige informatie is reeds gegeven door andere BDers die er reeds geweest zijn.

Comment

Goede tips, Kohraya!

Ik vermoed dat ook forumlid "Mir" hier veel hulp kan bieden.
      http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        Om te beginnen kan je al een pak geld uitsparen door je wagen hier te huren: http://www.carhirenamibia.com
        Dit is een methode van ASCO om hun iets oudere wagens (2006 - 2007) te verhuren onder een andere naam. Zelfde service, zelfde gebouw, maar betere prijzen. (hoeveel krijg ik voor deze tip? )
        Zelf hebben wij daar een 4x4 met daktent gehuurd, wat ik een aangename manier van reizen vond doorheen Namibië, Zambia en Botswana (je zit ook hoger, wat betere fotomogelijkheden geeft). Een frigo en een extra reservewiel zijn geen overbodige luxe. En om te grens over te mogen, betaal je een extraatje.
        Het is aangeraden om je verblijf in Etosha en Sossus op voorhand te reserveren indien je in het hoogseizoen gaat. Elders vind je wel plaats.
        Een GPS is erg handig. Uitstekende kaarten vind je hier: http://www.tracks4africa.com
        Indien je overweegt de Vic Falls te bezoeken, is Ngepi Camp een ideale plek om je reis te onderbreken: http://www.ngepicamp.com
        Zoek ook eens verder in dit forum naar topics over Namibië. Veel nuttige informatie is reeds gegeven door andere BDers die er reeds geweest zijn.
        Idd, sterke prijzen , heb jij daar ook een GPS en een GSM gehuurd want dat lijkt me geen overbodige lux.

Alvast bedankt voor de tip
        Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door remip Bekijk bericht
          Idd, sterke prijzen , heb jij daar ook een GPS en een GSM gehuurd want dat lijkt me geen overbodige lux.

Alvast bedankt voor de tip
          Ik ben er vorig jaar geweest (alles zelf geregeld, Jeep met daktent)
          Gps is niet nodig, een goede kaart en wat realistische planning wel

GSM is vrijwel waardeloos buiten de bewoonde gebieden, als je echt bereikbaar wil blijven zal je een sateliettelefoon moeten huren. (Ik ben nooit in een situatie geweest waar ik hem heb gemist)
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            als je echt bereikbaar wil blijven zal je een sateliettelefoon moeten huren.
            Ik bedoelde een sateliettelefoon, niet om bereikbaar te zijn maar om iemand te kunnen bereiken als je in pan staat.

BTW, heb jij ook gebruik gemaakt van de iets oudere voertuigen ?
            Blijkbaar ben jij dan ook in Windhoek gestart, welke route heb jij dan gedaan ?
            Nieuwe website

Comment

Neem eens een kijkje op mijn site http://www.zondagen.be daar vind je op onze blog een dagboek van onze reis door Namibie met een kaart van de gemaakte route. Ook een veel te groot fotoverslag (vrouw wou het zo )

De reis hebben we volledig zelf in elkaar gestoken. We hebben gekozen voor de luxe van lodges. We hadden een 4x4 Toyota Hillux maar na enkele km's merkten we dat de airco het niet deed. Deze werd dan geruild voor een Nissan Hardbody 4x4 maar deze viel met een defecte benzinepomp stil 2 dagen later. Deze werd dan vervangen door een Hyundai Tucson iets tussen 4x4 en gewone wagen. Enkel voor het park Chobe in Botswana hadden we 4x4 nodig want met onze wagen mochten we het park niet binnen. Je moet mijn dagboek maar eens lezen t'was de moeite.

Als ik nog eens terug zou gaan zou ik enkel de vlucht etosha en de wagen boeken. Voor de rest heb je als je buiten het hoogseizoen gaat overal voldoende plaats. Dit heeft dan ook als voordeel dat je niet zoals wij strikt gebonden zijt aan de planning.

mir
              Last edited by mir; 11 november 2009, 16:20.
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ik bedoelde een sateliettelefoon, niet om bereikbaar te zijn maar om iemand te kunnen bereiken als je in pan staat.

BTW, heb jij ook gebruik gemaakt van de iets oudere voertuigen ?
                Blijkbaar ben jij dan ook in Windhoek gestart, welke route heb jij dan gedaan ?
                Ik weet niet hoe avontuurlijk je bent, maar als je op de wegen blijft die op de kaart staan, kom je regelmatig iemand tegen. Als je een expeditie plant, ga je best in een convooi van minimum 2 wagens.

Onze mitsubitsi (type pick-up) was een jaar of twee. Belangrijk is dat er niet teveel electronica inzit. De rest kunnen ze daar maken met een ijzeren draad, hamer en
                schroevedraaier.

Belangrijk : altijd tanken als je een station ziet,
                altijd 1 intact reservewiel hebben.

Wagen gehuurd in Johannesburg (omdat de vlucht en huur merkelijk goedkoper waren). Ik zou het nu niet meer doen : afstand JHB - Nambie is lang

Traject in grote lijnen voor 3 weken : JHB - Nambia - Fish River - Sossusvlei - Walvis baai - Ethosha - Keetmanshoop - Luderitz - JHB. (Niet het noorden, caprivi strip, windhoek en verre oosten)
                Last edited by JePe; 11 november 2009, 17:37.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Oja nog iets over de vlucht. Wij hebben vanuit Brussel via Londen naar Johannesburg gevlogen voor 500 euro per persoon en dan een binnenlandse vlucht naar Upington voor een goeie 100 euro. Maar je kan evengoed een vlucht naar Windhoek boeken met SA airlines vanuit Johannesburg.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Oja nog iets over de vlucht. Wij hebben vanuit Brussel via Londen naar Johannesburg gevlogen voor 500 euro per persoon en dan een binnenlandse vlucht naar Upington voor een goeie 100 euro. Maar je kan evengoed een vlucht naar Windhoek boeken met SA airlines vanuit Johannesburg.

mir
                    Met SA airlines vanuit Brussel naar Windhoek via Londen en Johannesburg ongeveer € 1200
                    Nieuwe website

Comment

Met SA airlines vanuit Brussel naar Windhoek via Londen en Johannesburg ongeveer € 1200
                      Das toch pak duurder?
                      Heb je mijn reis al eens bekeken? Als je niet vanuit Upington wil vertrekken kan je altijd van johannesburg met sa airlines naar Windhoek vliegen. Zou je bijna de helft goedkoper uitkomen. Wij hebben geboekt via connections.be en de binnenlandse vlucht rechtstreeks bij sa.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Das toch pak duurder?
                        Heb je mijn reis al eens bekeken? Als je niet vanuit Upington wil vertrekken kan je altijd van johannesburg met sa airlines naar Windhoek vliegen. Zou je bijna de helft goedkoper uitkomen. Wij hebben geboekt via connections.be en de binnenlandse vlucht rechtstreeks bij sa.

mir
                        Rechtstreeks bij sa 1042 €, goedkopen kan ik niet vinden.
                        BTW, leuke website met veel informatie
                        Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                          Ik weet niet hoe avontuurlijk je bent, maar als je op de wegen blijft die op de kaart staan, kom je regelmatig iemand tegen. Als je een expeditie plant, ga je best in een convooi van minimum 2 wagens.

Onze mitsubitsi (type pick-up) was een jaar of twee. Belangrijk is dat er niet teveel electronica inzit. De rest kunnen ze daar maken met een ijzeren draad, hamer en
                          schroevedraaier.

Belangrijk : altijd tanken als je een station ziet,
                          altijd 1 intact reservewiel hebben.

Wagen gehuurd in Johannesburg (omdat de vlucht en huur merkelijk goedkoper waren). Ik zou het nu niet meer doen : afstand JHB - Nambie is lang

Traject in grote lijnen voor 3 weken : JHB - Nambia - Fish River - Sossusvlei - Walvis baai - Ethosha - Keetmanshoop - Luderitz - JHB. (Niet het noorden, caprivi strip, windhoek en verre oosten)
                          Merci voor de info
                          Nieuwe website

Comment

Rechtstreeks bij sa 1042 €, goedkopen kan ik niet vinden.
                            BTW, leuke website met veel informatie

Wel als je met connections.be vlucht boekt naar Johannesburg (386 euro) en dan zelf op de site van SA een binnenlande vlucht boekt!!

Mir

Comment

Wat betreft GPS: wie er geen had, zegt steevast dat ze hem niet nodig hadden. En dat zal inderdaad wel zo zijn. Ik had er wel ééntje (mijn eigen Garmin) met een kaart van heel zuidelijk Afrika voor 70 of 80€. onlangs ook gebruikt in Zuid Afrika, Mozambique en Swaziland. Koop maar eens een (papieren) kaart voor al deze landen
                              Aan een GSM heb je inderdaad niets in de afgelegen gebieden (en Namibië is één afgelegen gebied). Satteliettelefoon is het alternatief, maar erg duur. Niet gehuurd en ook niet nodig gehad omdat we situaties vermeden waar dat wel voor nodig zou zijn.
                              Wat betreft de wagen: wij hadden gekozen voor wat toen de oudste in aanbod was. Natuurlijk rij je geen 7000km zonder problemen over die wegen daar. Maar dat neem je er gewoon bij. De kosten zjn trouwens toch voor de maatschappij.
                              Onnodig om prijzen van vliegtickets te vergelijken als het niet over dezelfde data gaat.
                              Best zoek je een paar weken rond op allerlei sites, op verschillende afreisdata (indien mogelijk) en vanaf verschillende luchthavens.
                              Hier twee zoekrobots met correcte prijzen (en zo zijn er meer hé)
                              Gemakkelijk vliegtickets zoeken, vergelijken en boeken? Vind bij ons de beste vluchten! ✓ Sinds 1999 ✓ Elke airline & bestemming

Wat betreft vliegtickets is Johannesburg (of Kaapstad) inderdaad goedkoper zoals JePe zegt. Maar ik had graag van hem geweten of hij ook onder mijn prijs kwam voor een 4x4 single cab met daktent (56€)?
                              Onze route:
                              Windhoek
                              Welwitsia
                              Sossus
                              Cape Cross
                              Opuwo
                              Etosha
                              Caprivi
                              Vic Falls (Zambia)
                              Chobe en Chobe River Front (Botswana)
                              En dit over 4 weken.

Comment