Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Namibie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Namibie

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
    Wat betreft GPS: wie er geen had, zegt steevast dat ze hem niet nodig hadden. En dat zal inderdaad wel zo zijn. Ik had er wel ééntje (mijn eigen Garmin) met een kaart van heel zuidelijk Afrika voor 70 of 80€. onlangs ook gebruikt in Zuid Afrika, Mozambique en Swaziland. Koop maar eens een (papieren) kaart voor al deze landen
    Aan een GSM heb je inderdaad niets in de afgelegen gebieden (en Namibië is één afgelegen gebied). Satteliettelefoon is het alternatief, maar erg duur. Niet gehuurd en ook niet nodig gehad omdat we situaties vermeden waar dat wel voor nodig zou zijn.
    Wat betreft de wagen: wij hadden gekozen voor wat toen de oudste in aanbod was. Natuurlijk rij je geen 7000km zonder problemen over die wegen daar. Maar dat neem je er gewoon bij. De kosten zjn trouwens toch voor de maatschappij.
    Onnodig om prijzen van vliegtickets te vergelijken als het niet over dezelfde data gaat.
    Best zoek je een paar weken rond op allerlei sites, op verschillende afreisdata (indien mogelijk) en vanaf verschillende luchthavens.
    Hier twee zoekrobots met correcte prijzen (en zo zijn er meer hé)
    Gemakkelijk vliegtickets zoeken, vergelijken en boeken? Vind bij ons de beste vluchten! ✓ Sinds 1999 ✓ Elke airline & bestemming

Wat betreft vliegtickets is Johannesburg (of Kaapstad) inderdaad goedkoper zoals JePe zegt. Maar ik had graag van hem geweten of hij ook onder mijn prijs kwam voor een 4x4 single cab met daktent (56€)?
    Onze route:
    Windhoek
    Welwitsia
    Sossus
    Cape Cross
    Opuwo
    Etosha
    Caprivi
    Vic Falls (Zambia)
    Chobe en Chobe River Front (Botswana)
    En dit over 4 weken.
    Merci voor de info
    Nieuwe website

Comment

Wat betreft vliegtickets is Johannesburg (of Kaapstad) inderdaad goedkoper zoals JePe zegt. Maar ik had graag van hem geweten of hij ook onder mijn prijs kwam voor een 4x4 single cab met daktent (56€)?

Ik weet niet af de koers ZAR/Eur veel verschilt met die van 01/2008 : maar het zou nu 80 Eur per dag geweest zijn. Voor een 4*4 - double cab, onbeperkt km, en camping rommel.
      Het was toen toch de beste deal die ik heb kunnen vinden
      Last edited by JePe; 12 november 2009, 22:24.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Voor Zuid Afrika is 80€ een goede prijs.
        In Namibië betaalde ik 56€ voor een single cab met rooftent enz. (maar voor 48€ heb je eentje van een jaar ouder en een goedkopere verzekering, als je echt het onderste uit de kan wil).
        Het geld dat je hiermee uitspaart, geef je echter weer uit aan je vliegticket naar Windhoek. (tenzij je op Kaapstad vliegt en de nachtbus neemt naar Windhoek)
        Welke route je wil doen is dus een beetje bepalend voor je keuze.

Comment

In Namibië betaalde ik 56€ voor een single cab met rooftent enz. (maar voor 48€ heb je eentje van een jaar ouder en een goedkopere verzekering, als je echt het onderste uit de kan wil).
          Als je echt het onderste uit de kan wil, dan huur je een VW chico. Ok, je hebt dan beperkingen, maar dat gaat zo als je het onderste uit de kan wil.
          Windhoek, Sossusvlei, Swakopmund, Cape Cross, Etosha, Spitzkoppe (>1000km gravel) was geen enkel probleem met zo'n oer-golf. Camperen in een tentje dat we bijhadden.
          Met een kaart van Namibië die je overal vindt voor geen geld heb je geen gps nodig.
          Ok, dit was zeer low budget en je moet dat willen, maar het kan dus.

Comment

Het geld dat je hiermee uitspaart, geef je echter weer uit aan je vliegticket naar Windhoek. (tenzij je op Kaapstad vliegt en de nachtbus neemt naar Windhoek)
            Welke route je wil doen is dus een beetje bepalend voor je keuze.
            Zeker geen nachtbus want dat zie ik niet zitten.
            De route in grote lijnen
            Windhoek - Swakopmund - Cape cross - Twijfelfontijn - Etosha - Groot Fontein - Caprivi en eventueel tot Rundu,
            eindpunt Wind Hoek of door tot in Maun (Botswana) als we het voertuig daar kunnen inleveren.
            Maw, enkel het noorden van Namibië , bedoeling is max 3000 km te rijden.
            Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Wel als je met connections.be vlucht boekt naar Johannesburg (386 euro) en dan zelf op de site van SA een binnenlande vlucht boekt!!

Mir

Inderdaad prachtig prijsverschil... dus ik ook even mijn tickets geprobeerd (Bru<->Dar), en blijkt dat de goedkoopste 850€ is (EgyptAir), en Swissair komt op 1200€. Bizar allemaal; als ik zélf op swiss.com boek, dan kom ik op zo'n 950€ uit.

Dus het lijkt wel (in mijn geval hee) alsof Connections.be één goedkope maatschappij er goed wil laten uitkomen door de rest duurder te zetten.

Anyway, als ik moet kiezen tussen EgyptAir aan 850 en Swiss aan 950, dan weet ik het wel.
              http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door remip Bekijk bericht
                Zeker geen nachtbus want dat zie ik niet zitten.
                De route in grote lijnen
                Windhoek - Swakopmund - Cape cross - Twijfelfontijn - Etosha - Groot Fontein - Caprivi en eventueel tot Rundu,
                eindpunt Wind Hoek of door tot in Maun (Botswana) als we het voertuig daar kunnen inleveren.
                Als je naar Caprivi gaat, passeer je voorbij Rundu, je moet er niet voor verder rijden. Langs deze route naar Caprivi en terug tot in Windhoek zal meer dan 3000 km zijn.
                Tip: ga van Windhoek naar Swakopmund 'binnendoor'. Dus niet via de asfalt (Okahandja-Karibib) maar via c28 of c26. In Etosha zijn Okaukuejo en Halali waterholes absolute aanraders (om er te overnachten). Waterhole bij Namutoni is heel wat minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                  Inderdaad prachtig prijsverschil... dus ik ook even mijn tickets geprobeerd (Bru<->Dar), en blijkt dat de goedkoopste 850€ is (EgyptAir), en Swissair komt op 1200€. Bizar allemaal; als ik zélf op swiss.com boek, dan kom ik op zo'n 950€ uit.

Dus het lijkt wel (in mijn geval hee) alsof Connections.be één goedkope maatschappij er goed wil laten uitkomen door de rest duurder te zetten.

Anyway, als ik moet kiezen tussen EgyptAir aan 850 en Swiss aan 950, dan weet ik het wel.
                  Niets zo onverstaanbaar als de prijs van vliegtuigtickets. Moest iedereen weten wat zijn buur in een vliegtuig heeft betaald voor hetzelfde ticket, dan brak er op elk vliegtuig een opstand uit.
                  Meestal is Arusha goedkoper dan Dar. Voor 12 Euro rijd je met een luxe bus (een veilige) van Arusha naar Dar. Maar je bent wel even onderweg natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door remip Bekijk bericht
                    De route in grote lijnen
                    Als je toch in Swakopmund bent, is het zonde niet even door te rijden naar Sossus Vlei.
                    Dit is een highlight van formaat. Skip dan Caprivi en Rundu maar.

Ik ging er van uit dat je een 4x4 (of camper) wou huren. Maar zoals Pichayandege zegt, is het ook allemaal mogelijk met een VW Chico en een tentje in de koffer. Zag je daar wel meer hoor. Je ziet dezelfde duinen, dezelfde zeehonden, dezelfde dieren, dezelfde landschappen ... voor véél minder geld. Maar of iedereen in je gezelschap zo wil reizen, is een andere kwestie.

Comment

Ik ging er van uit dat je een 4x4 (of camper) wou huren.
                      Idd, het is de bedoeling 4x4 huren.

Ik denk dat ik eerst maar eens een landkaart moet kopen of bestellen zodanig dat ik een beter zicht krijg op waar alles ligt en over welke afstanden we spreken.
                      Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                        Als je echt het onderste uit de kan wil, dan huur je een VW chico. Ok, je hebt dan beperkingen, maar dat gaat zo als je het onderste uit de kan wil.
                        Windhoek, Sossusvlei, Swakopmund, Cape Cross, Etosha, Spitzkoppe (>1000km gravel) was geen enkel probleem met zo'n oer-golf. Camperen in een tentje dat we bijhadden.
                        Met een kaart van Namibië die je overal vindt voor geen geld heb je geen gps nodig.
                        Ok, dit was zeer low budget en je moet dat willen, maar het kan dus.
                        Idem hier, vertrokken vanuit Kaapstad met een Nissan Almera (27 euro per dag), alle gravel roads genomen zonder problemen. Geslapen in eenvoudige B&B's en in een tentje.
                        Prachtige reis gehad.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                          van Arusha naar Dar. Maar je bent wel even onderweg natuurlijk.
                          Ja, een volledige dag! Waar je uitgeput toekomt.

Neen, dan toch maar rechtstreeks naar Dar.
                          http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                            Ja, een volledige dag! Waar je uitgeput toekomt.

Neen, dan toch maar rechtstreeks naar Dar.
                            In een luxe bus van Scandinavian valt dat best mee hoor, maar het blijft 9u onderweg.
                            Met een goed boek . Maar als je helemaal niets te zoeken hebt in het noorden, is het inderdaad wat gek.

Comment

Klein vraagje:

Ik ga in februari naar Namibie enzo. Nu kan ik van mn vader een 3-poot gebruiken, maar hij is wat te zwaar. Ik mag maar 15 kg + handbagage meenemen.

Dus ik dacht om een monopod aan te kopen om mee te nemen. Omdat ik deze niet zo veel ga gebruiken, heb ik een monopod gezien op fotokonijnenberg van €35.

Dus 2 vraagjes: is zo een monopod handig voor zo een reis, en is zo een statief monopof goed genoeg? Je hebt er van €100 en duurder, maar dat wil ik er niet aangeven.

Alvast bedankt!!
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                                Klein vraagje:

Ik ga in februari naar Namibie enzo. Nu kan ik van mn vader een 3-poot gebruiken, maar hij is wat te zwaar. Ik mag maar 15 kg + handbagage meenemen.

Dus ik dacht om een monopod aan te kopen om mee te nemen. Omdat ik deze niet zo veel ga gebruiken, heb ik een monopod gezien op fotokonijnenberg van €35.

Dus 2 vraagjes: is zo een monopod handig voor zo een reis, en is zo een statief monopof goed genoeg? Je hebt er van €100 en duurder, maar dat wil ik er niet aangeven.

Alvast bedankt!!
                                Voor mij was zo'n monopod van 35 euro meer dan goed genoeg.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X