Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Namibie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Namibie

ik heb een licht benro statief(tripod) van konijn
    was een tijdje geleden 70-80 euro met balhoofd
    ideaal om mee op vakantie te nemen
    Flickr

Comment

ik ben een maand naar Namibië geweest vorig jaar.

Wij zijn op kaapstad gevlogen. Op voorhand onze auto daar gehuurd. Zoals eerder gezegd, slaapplekken in Etosha zeker vastleggen, en ook de sossusvlei was nodig bij ons.

Wij sliepen 90% van de keren in een tent, perfect te doen.

Tips:

- overal in de steden vind je mensen, in een geel vestje die een hele avond op je auto passen voor 1-2€. doe je het niet, kan je voor onaangename verrassingen komen te staan
      - gps is onnodig. de kans dat je verloren rijdt is nihil. er lopen overal maar 1+2 banen
      - wij hebben alles gedaan is een toyota volumewagen, zonder 4x4. 1 keer zijn we ergens niet doorgeraakt.
      - bij elk tankstation tanken, hoe ridicuul dat ook lijkt. en neem een bus reserve mee!
      - sta zo vroeg mogelijk op. dan is het land op zijn mooist.
      - als je niet dagelijks op restaurant wil, wat ook niet mogelijk is als je het wat avontuurlijk aanpakt, zorg voor genoeg eten!

wij hebben in 30 dagen +/- 7500km gedaan

Comment

Ik heb ons reisverslag in een website gegoten en staat nu online op http://www.zondagen.be/namib als je even tijd hebt moet je het maar eens doornemen

Was echt een prachtige reis maar hadden de fout gemaakt om alles op voorhand te boeken waardoor we ons strikt aan ons reis schema moesten houden.

Als wij het opnieuw zouden doen zouden we :

- de vlucht boeken
        - de huurwagen reserveren
        -overnachting in de parken & sosusvlei reserveren

En voor de rest alles ter plaatse regelen, zo heb je de vrijheid om eens een dag ergens langer dan voorzien te blijven.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
        X