Eind oktober vertrekken we voor twee weken naar Jordanië. Een belangrijk deel van de reis zal uit meerdaagse wandelingen bestaan (Dana, Petra, Wadi Rum). Tijdens de wandelingen hoeven we enkel onze dagrugzak (lees fotorugzak) te dragen. De bagage (max 13 kg) wordt door het lokale team naar de volgende overnachtingsplaats gebracht.
Omdat de fototas op het vliegtuig in de handbagage moet en ik die de hele tijd zal dragen, wil ik een goed evenwicht zoeken tussen een laag gewicht en toch voldoende materiaal meenemen. Daarom graag jullie suggesties over wat mee te nemen en wat thuis te laten.
Zeker mee te nemen:
- D70s
- Sigma 17-50mm f.8
- polafilter
- SB600
De twijfelgevallen:
- Nikon 80-200mm f2.8 vs Sigma 28-300 mm F3.5-6.3: De nikon is kwalitatief veel beter en lichtsterker doch een stuk zwaarder. Ik neem in ieder geval een van beide mee.
- Nikon 50mm f1.4. Zalig en licht lensje. Doch overlap met de sigma
- Kenkoo 2x teleconverter
- ND grijsfilter
Zeker niet:
- statief, helaas veel te zwaar
- Sigma 90mm f2.8 macro + voorzetles
Omdat de fototas op het vliegtuig in de handbagage moet en ik die de hele tijd zal dragen, wil ik een goed evenwicht zoeken tussen een laag gewicht en toch voldoende materiaal meenemen. Daarom graag jullie suggesties over wat mee te nemen en wat thuis te laten.
Zeker mee te nemen:
- D70s
- Sigma 17-50mm f.8
- polafilter
- SB600
De twijfelgevallen:
- Nikon 80-200mm f2.8 vs Sigma 28-300 mm F3.5-6.3: De nikon is kwalitatief veel beter en lichtsterker doch een stuk zwaarder. Ik neem in ieder geval een van beide mee.
- Nikon 50mm f1.4. Zalig en licht lensje. Doch overlap met de sigma
- Kenkoo 2x teleconverter
- ND grijsfilter
Zeker niet:
- statief, helaas veel te zwaar
- Sigma 90mm f2.8 macro + voorzetles
Comment