Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 weken india

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 3 weken india

ik veronderstel dat ter plaatse cd kopen goedkoper is dan er mee te nemen?
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

foto's zien er leuk uit
      ik krijg meer en meer goesting om te gaan

ons traject: Delhi, Ajmar-pushkar-udaipur-bundi-rathanbhor (tijgers kijken)-blartpur (vogels kijken)-deeg- misschien nog agra en dan terug delhi-belgie.

Afhankelijk van weer en onrusten kan dit nog wijzigen natuurlijk.

voorziene budget: 80 euro voor 3 weken: eten, slapen, kleine prularia. Hoeveel moet ik daar bij tellen voor cd/dvd?

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
        foto's zien er leuk uit

ons traject: Delhi, Ajmar-pushkar-udaipur-bundi-rathanbhor (tijgers kijken)-blartpur (vogels kijken)-deeg- misschien nog agra en dan terug delhi-belgie.

voorziene budget: 80 euro voor 3 weken: eten, slapen, kleine prularia. Hoeveel moet ik daar bij tellen voor cd/dvd?
        euhhh, 80€ voor 3 weken? 15 jaar geleden kon je in India nog probleemloos rondkomen voor 150€/maand (alles inbegrepen), maar dat zijn lang vervlogen tijden .

En misschien Agra?!? Vreemde keuze, zeer vreemde keuze ....

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

En om ook nog op je vraag te antwoorden: een gebrande CD kost ginder tussen de 2 & 5 €, maar het is alwaar een paar jaar geleden dat ik er nog nodig heb gehad (tegnwoordig voldoende kaartjes).

Comment

foto's zien er leuk uit

India is spotgoedkoop, maar 80 euro voor 3 weken is toch wel heel, heel weinig.
            Dat is nog geen 4 euro per dag. Als ik dan nog je reisplan bekijk en je wilt tijgers zien zal je waarschijnlijk wat dieper in de buidel moeten tasten.
            De toegangsprijs voor de Taj Mahal alleen al bedraagt een 750 Rs.
            Heb je ook de transportkosten niet vergeten?
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Reken maar op 10 à 15€ per dag in die regio.
              En 'misschien' Agra??? Tenzij je er al geweest bent ...
              Bundi is in ieder geval een aanrader. Nog niet toeristisch en zeer de moeite waard.

Comment

ouders van mijn vriendin regelen alles waaronder een hotel bij vrienden voor 8 rupi/nacht
                zij rekenen 100euro/week met 4, dus dan zou ik op 75 euro komen.
                Taj Mahal spreekt mij op dit moment eigenlijk niet zo aan. Ik zou ze wel eens willen zien, maar binnengaan hoeft op dit moment niet meteen.
                transport (zonder vliegtuig) zit daar daar bij in: bus
                inkom bij tijgerreservaat en taj zijn sowieso niet meegeteld (ook mogelijk andere tempels/forten waar we moeten betalen)

**=ol

Comment

ouders van mijn vriendin regelen alles waaronder een hotel bij vrienden voor 8 rupi/nacht
                  zij rekenen 100euro/week met 4, dus dan zou ik op 75 euro komen.
                  Taj Mahal spreekt mij op dit moment eigenlijk niet zo aan. Ik zou ze wel eens willen zien, maar binnengaan hoeft op dit moment niet meteen.
                  transport (zonder vliegtuig) zit daar daar bij in: bus
                  inkom bij tijgerreservaat en taj zijn sowieso niet meegeteld (ook mogelijk andere tempels/forten waar we moeten betalen)
                  8 rupee per nacht? Dat is 0.15 euro !
                  Dat hotel zou ik nog eens willen zien - wetende dat de allergoedkoopste hotels toch rond de 80 à 100 Rs kosten.
                  Zoals Kohraya zegt is 10 à 15 euro per dag een minimum om rond te reizen. Bussen zijn dan wel goedkoop, gratis zijn ze zeker niet, en gelet op de grote afstanden mag je toch ook rekenen op een paar euro per dag.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

8 is ook niet de normale prijs hé

**=ol

Comment

8 is ook niet de normale prijs hé
                      Voor Rs 8,- kan je dezer dagen zelfs in India zo goed als niets meer kopen zodat ik het eigenlijk belachelijk vind dat ze je dat dan toch nog laten betalen.

Comment

sja, misschien dat het ondertussen wat duurder geworden is. Maakt mij eigenlijk niet uit. Ik hoop met 80 rond te komen en als het wat meer is, is het ook zo
                        de vliegreis heeft me al meer dan 400 gekost, dus of dat nu 30 of 40 euro duurder is of niet maakt niet zo uit.

Wat ik mij nog wel afvraag: douane: ik neem een DSLR mee met 4 lenzen en een flash en een aardig pakket aan CF kaartje, externe HD,... Kan ik daar problemen mee krijgen als ik onder het gewicht van de handbagage kom?
                        En hoe veilig is analoge reflex in gewone bagage?

**=ol

Comment

Ik ben benieuwd hoe je het zal stellen. Hou ons zeker op de hoogte (en neem voor alle zekerheid je bankkaart met Maestro mee - werkt zowat overal ginder).

Normaalgezien zal je geen problemen hebben me je handbagage, toch niet als je geen verdere binnenlandse vlucht meer moet nemen. De veiligheid van een SLR in je checked luggage hangt vooral af van hoe je hem inpakt. Ga ervan uit dat er met je bagage gesmeten wordt en dat er een paar honderd kilo opdondert. Heb het zelf nooit getest .

Comment

tis wel een ding dan een bom kan overleven volgens mij, maar hij heeft zoiets volgens mij al eens meegemaakt (barst in de versiering van de behuizing)
                            Misschien toch maar gewoon in de handbagage proberen mee te nemen.

**=ol

Comment

Neem je camera en lenzen mee in een fotorugzak in handbagage. Als de fotorugzak er niet uitziet als een fotorugzak controleren ze dat niet eens. Ik ging onlangs met het vliegtuig naar Marokko, en een kennis nam op die manier 12kg materiaal mee (toegestaan gewicht was 6kg handbagage), en niemand heeft er iets over gezegd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leen! Bekijk bericht
                                Neem je camera en lenzen mee in een fotorugzak in handbagage. Als de fotorugzak er niet uitziet als een fotorugzak controleren ze dat niet eens. Ik ging onlangs met het vliegtuig naar Marokko, en een kennis nam op die manier 12kg materiaal mee (toegestaan gewicht was 6kg handbagage), en niemand heeft er iets over gezegd.

**=ol

Comment

Working...
                                X