Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 weken india

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 3 weken india

Ik ga deze zomer 3 weken naar india
    ik heb momenteel 1 lacie (laptop schijf) van 120GB voor opslag en 6GB CF kaartjes

Ik vraag mij dus af of dat dat voldoende zal zijn om de reis rond te komen? Ik werk met een fuji S2, dus 13mB/foto, maar niet snel.
    Ik kan normaal gezien een keer of 2 mss 3 in een internet shop binnengaan om over te zetten. Probleem is dan dat ik de foto's maar 1 keer heb. Ik ben aan het denken geweest over netbook, maar ik weet niet of dat dat zo veilig is, ik moet er ook mee sleuren en er zullen een dag of 4 doorgebracht worden in de lokale bussen. Verder speelt ook budget een rol. Ik kan enkel in de zomervakanties werken, dus voor mij is het jaar op zijn einde aan het lopen, net als het budget aan het uitdunnen is (150 euro te besteden in het ideale geval, als het echt nodig is die netbook, kan ik daar nog een dikke 200 euro bijdoen van spaargeld dat niet voorzien was hiervoor (D700+70-200 in de toekomst).

Zijn er goede mogelijkheden om snel een GB of 5-6 te uploaden naar filestore site? dan kan ik ze 1 keer daar op zetten en 1 keer op schijf. Als 1 van beide niet lukt, heb ik de andere nog altijd.
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Re: 3 weken india

misschien is dit iets ?

Simple and secure file sharing with Hightail. Send large files, preview visual assets, collect precise feedback and keep creative projects moving in one easy and secure cloud-based software. Try Hightail for free.

NB. Nooit pralines of snoepjes (zelfs van kinderen) aannemen op bussen of treinen. Want dan kun je fluiten naar je gear en geld.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Een mobiele harde schijf van 500 G kost bij Freecom 139 euro, excl. verzending.
      Ander idee: op www.acrobat.com krijg je gratis 5 G opslagruimte. Je kan er gezipte folders met foto's naar uploaden. Veel plezier met je trip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
        Zijn er goede mogelijkheden om snel een GB of 5-6 te uploaden naar filestore site? dan kan ik ze 1 keer daar op zetten en 1 keer op schijf. Als 1 van beide niet lukt, heb ik de andere nog altijd.
        Daar zou ik zeker niet op rekenen (lukt al amper hier).
        Maar je kan wel op veel plaatsen CD/DVDs laten branden (kan dikwijls ook in fotowinkels, niet alleen in cybershops). Dat is ook niet 100% zeker, maar baat het niet, dan schaadt het ook niet.

Welke regio/route wordt het?
        Last edited by Mr.D; 6 mei 2009, 13:14.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Drie weken - 21 dagen, ik reken gemiddeld op 150 à 200 beelden per dag in India. Geloof me, dat is nog vrij veel voor een trip van die lengte (hoe korter, hoe meer beelden per dag). Want je hebt altijd zogenaamde transit-dagen, waar heel weinig gefotografeerd wordt. In totaal dus zo'n 4000 beelden (ik kom daar zelfs nooit aan bij een reis naar India, maar ik wis veel onder de baan). Bij een S2 heb je zo'n 80 beelden per GB. Dus 50 GB moeten m.i. zeker volstaan.
          Ik zou opteren voor geheugenkaartjes alleen: veilig, compact, licht en niet zo duur. Voor 30 UK pond heb je al een Lexar 16 GB en ze leveren bovendien gratis: http://www.mymemory.co.uk/Compact-Fl...actFlash-Cards
          Met een 4-tal kaartjes ben je op je gemak.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Zelf had ik op 3 weken zo'n 3000 foto's (in Raw + JPeg), goed voor 15.2Gb met mijn 10Mb camera. Alles gewoon op mijn geheugenkaartjes laten staan. Tegen het einde van de reis alles op een externe harde schijf gezet van 160G.
            Internet is meestal tergend langzaam, dus iets uploaden is hopeloos (en de pc's zijn ook van Janneke en Mieke).

Comment

zou de extra investering van een netbook dan de moeite zijn? ik moet er wel mee zeulen, maar er kan ook meer mee dan enkel wat bestanden back-uppen en foto's eens bekijken.
              Die online site kost geld en ik ben er niet voor om geld te betalen voor dingen die ik niet in mijn handen kan houden

**=ol

Comment

zou de extra investering van een netbook dan de moeite zijn? ik moet er wel mee zeulen, maar er kan ook meer mee dan enkel wat bestanden back-uppen en foto's eens bekijken.
                Die online site kost geld en ik ben er niet voor om geld te betalen voor dingen die ik niet in mijn handen kan houden
                Ik zou gaan voor een externe harde schijf en dan van het merk Western Digital.. Heb je zo 500GB voor een euro of 50..

SNEL internet om je foto's te verzenden zal lastig worden denk ik..
                Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
                My flickr My site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
                  SNEL internet om je foto's te verzenden zal lastig worden denk ik..
                  Inderdaad, om het nog maar niet te hebben over de keren dat de stroom uitvalt net op het moment dat jij wat aan het versturen bent Daarnaast heb ik de enkele keren dat ik een geheugenkaartje in een indiase computer heb gestoken ook moeten bekopen met een virus op het kaartje. Over het algemeen geen probleem omdat je hem er thuis toch vaak wel weer zonder schade vanaf krijgt, maar je weet maar nooit. Persoonlijk ga ik op vakantie nu dan ook altijd gewoon voor de combi van 10 a 20 Gb aan geheugenkaartjes en 's avonds al wat selecteren
                  http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

ik heb mij net nog wat gerealisseerd: ik heb nog een praktica 5 liggen met 28mm f2.8 en 50m f1.8. Aangezien die nog werkt en ik ook nog een paar rolletjes heb liggen zou ik die misschien willen meenemen om die weg te werken en om wat kleiner te kunnen werken op plaatsen waar foto's niet zo geapprecieerd worden.

is die haalbaar met douane ed? X-ray scan is niet zo gezond voor een film... (zit 400ISO bij)

**=ol

Comment

Gewoon nog 3 of 4 kaartjes van 8gb bijkopen en dan zit je wel veilig voor die 3 weken.
                      Neem je toch een laptop of externe harde schijf mee, gebruik die dan enkel als backup. Zeker niet de foto's wissen op je geheugenkaart. Het risico dat er iets misloopt met een harde schijf is vele malen groter.
                      Als je ter plaatse al wat foto's wil selecteren is het handig om het videokabeltje waarmee je je fototoestel op tv aansluit, mee te nemen.

groetjes,

Comment

ik heb mij net nog wat gerealisseerd: ik heb nog een praktica 5 liggen met 28mm f2.8 en 50m f1.8. Aangezien die nog werkt en ik ook nog een paar rolletjes heb liggen zou ik die misschien willen meenemen om die weg te werken en om wat kleiner te kunnen werken op plaatsen waar foto's niet zo geapprecieerd worden.

is die haalbaar met douane ed? X-ray scan is niet zo gezond voor een film... (zit 400ISO bij)

Je hebt van die speciale lood zakjes voor film, maar ik denk dat als je ze in je fototas hebt zitten en je maakt die open bij de x-ray en laat zien dat het filmrolletjes zijn en erbij verteld dat die niet tegen die straling kunnen dat ze daar niet moeilijk over doen hoor om die rolletjes zonder x-ray te controleren aangezien ze in de loodzakjes ook niet in de rolletjes kunnen kijken.

Greetz rich
                        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                          Je hebt van die speciale lood zakjes voor film, maar ik denk dat als je ze in je fototas hebt zitten en je maakt die open bij de x-ray en laat zien dat het filmrolletjes zijn en erbij verteld dat die niet tegen die straling kunnen dat ze daar niet moeilijk over doen hoor om die rolletjes zonder x-ray te controleren aangezien ze in de loodzakjes ook niet in de rolletjes kunnen kijken.

Greetz rich
                          Ik dacht dat dit met de huidige x-ray toestellen al lang niet meer van toepassing was? de tijd van de scanners die je film beschadigen is 2003 en eerder... dat is ondertussen 6 jaar geleden, die toestellen zijn immers al lang vervangen door de strengere eisen van de veiligheidsnormen...

Ik citeer even:
                          "dave bren , Feb 04, 2005; 12:31 p.m.

Send the film through the carry-on X-ray machine (I do this with films up to ASA400 speed, both color and B&W, and all formats up to 4x5" sheet films); it will not hurt it and you'll save yourself time to wait for the hand inspection and related hassles. With sheet film I'd be more afraid of hand inspection then x-rays. My films usually get 4-5 scans during each trip (I travel from US to Europe and back) before I develop them upon arrival.

Films shouldn't be placed in checked-in luggage, although a few years ago I've done that by accident and films were not ruined (all were 35mm, mainly TMAX100 and HP5+), but I guess I've been lucky."
                          Last edited by RikH; 14 mei 2009, 00:10.
                          Mijn foto's
                          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                            Ik dacht dat dit met de huidige x-ray toestellen al lang niet meer van toepassing was? de tijd van de scanners die je film beschadigen is 2003 en eerder... dat is ondertussen 6 jaar geleden, die toestellen zijn immers al lang vervangen door de strengere eisen van de veiligheidsnormen...

Ik citeer even:
                            "dave bren , Feb 04, 2005; 12:31 p.m.

Send the film through the carry-on X-ray machine (I do this with films up to ASA400 speed, both color and B&W, and all formats up to 4x5" sheet films); it will not hurt it and you'll save yourself time to wait for the hand inspection and related hassles. With sheet film I'd be more afraid of hand inspection then x-rays. My films usually get 4-5 scans during each trip (I travel from US to Europe and back) before I develop them upon arrival.

Films shouldn't be placed in checked-in luggage, although a few years ago I've done that by accident and films were not ruined (all were 35mm, mainly TMAX100 and HP5+), but I guess I've been lucky."
                            Ah ok, dit wist ik niet.
                            Nu reis ik ook niet met film hoor, en het is nog maar incidentieel dat ik met film schiet thuis.

Op reis gaat lekker de digitale variant mee.
                            Greets
                            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Wanneer ik voor langere tijd op reis trek brand ik gewoon af en toe alles op cd'tjes. In India kan je dat op elke hoek van 't straat doen. Voor de veiligheid 2 of zelfs 3 kopies van cd-tje maken. Niet veel gesleur, goedkoop...
                              enkele beelden van Rajastan : http://www.tangatanga.com/kenk/photo.asp?country=india

Comment

Working...
                              X