Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

New york

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: New york

'k ga met zus en neef in mei oa naar NY (5 volle dagen)

k zie soms prachtige foto's van een verlicht Manhattan met reflectie op 't water
    die gemaakt zijn aan de overkant via Brooklyn Bridge

is dat veilig te doen te voet 's avonds?

'k zou mijn USA-reis willen doen met 1 lens: Nikkor 18-200 VR, voor 't gemak
    zijn er hier mensen die die lens daar ook gebruikt hebben ? en wat zijn de ervaringen ?

k blijf dit topic volgen voor de tips
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik heb al mijn foto's gemaakt met een Pentax 18-250, gaat prima.

Vijf dagen is wel het minimum als je de stad grondig wil verkennen.

Over de Brooklyn bridge gaan is niet gevaarlijk. Je blijft natuurlijk best wel altijd allert, maar da's in alle grootsteden zo denk ik.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
        'k ga met zus en neef in mei oa naar NY (5 volle dagen)

k zie soms prachtige foto's van een verlicht Manhattan met reflectie op 't water
        die gemaakt zijn aan de overkant via Brooklyn Bridge

is dat veilig te doen te voet 's avonds?

'k zou mijn USA-reis willen doen met 1 lens: Nikkor 18-200 VR, voor 't gemak
        zijn er hier mensen die die lens daar ook gebruikt hebben ? en wat zijn de ervaringen ?

k blijf dit topic volgen voor de tips
        Ik denk dat die lens moet volstaan, ikzelf heb er enkel mijn Canon 28-300mm gebruikt en dat ging goed.
        De mensen die naar NY gaan, denk eraan dat er op vele plaatsen geen statief mag gebruikt worden (tenzij dit werd aangevraagd). Op Times Square is dit het geval en al de straten die daar in de buurt liggen. Voor de Broolklyn Bridge is er dan weer geen probleem.
        IntoWildlife

Comment

Bezoek ook Ellis Island en Liberty Island. Is de moeite waard en van hieruit kan je prachtige skyline foto's nemen van New York.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik me veiliger vind in New York dan in Brussel. Dus, wat dat betreft, hoef je geen schrik te hebben. Ik zou wel de metro niet meer nemen na 23U. Dat hebben ze ons toen afgeraden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oostham Bekijk bericht
            De mensen die naar NY gaan, denk eraan dat er op vele plaatsen geen statief mag gebruikt worden (tenzij dit werd aangevraagd). Op Times Square is dit het geval en al de straten die daar in de buurt liggen. Voor de Broolklyn Bridge is er dan weer geen probleem.
            Wanneer was dat? Ik weet dat die vergunningsplicht een tijd geleden is ingesteld maar was dat niet als je met meer dan twee personen bezig was (of was dat Parijs)? In elk geval heb ik een aantal weken geleden op Times Square onder het oog van vele politiemensen gewoon met statief gewerkt. Zie ook http://forum.belgiumdigital.com/f15/...ag-234344.html, dat was nota bene recht voor de politiepost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Wanneer was dat? Ik weet dat die vergunningsplicht een tijd geleden is ingesteld maar was dat niet als je met meer dan twee personen bezig was (of was dat Parijs)? In elk geval heb ik een aantal weken geleden op Times Square onder het oog van vele politiemensen gewoon met statief gewerkt. Zie ook http://forum.belgiumdigital.com/f15/...ag-234344.html, dat was nota bene recht voor de politiepost.
              Ik ben in juni gegaan en ze hebben me vaak weggejaagd, de ene keer al wat vriendelijker dan de andere.
              Qua veiligheid zit je goed in NY, ik heb daar zelfs na 23h00 nog de metro genomen zonder problemen.
              IntoWildlife

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oostham Bekijk bericht
                Ik ben in juni gegaan en ze hebben me vaak weggejaagd, de ene keer al wat vriendelijker dan de andere.
                Dan hebben ze dat onterecht gedaan of je was net te vroeg. Ik ben eens gaan googlen en de vergunningsplicht is zodanig aangepast dat het normaal gesproken niet meer op ons van toepassing is.
                Amateur photographers and independent filmmakers will not need to obtain permits or insurance under new rules being proposed by the Bloomberg administration.

A permit is not required for filming that uses hand-held cameras or tripods and does not assert exclusive use of City property. Standing on a street, walkway of a bridge, sidewalk, or other pedestrian passageway while using a hand-held device and not otherwise asserting exclusive use of City property is not an activity that requires a permit.
                UPDATE: of de politie was niet goed op de hoogte:
                This means that most amateur and low budget productions will not have to purchase insurance or secure permits. Good News!!! Now if only the City of New York would agree to educate their police forces. That is really where the disconnect is. The city government can publish all the rules it wants but it means nothing if their police force continues to harass photographers. The track record of the NYPD in this respect is extremely poor. For example photography in the New York subway has been expressly permitted by statute (21 NYCRR 1050.9c) yet police continue to lie to photographers by telling them photography is illegal and/or issuing bogus tickets. Only when the police are properly trained to respect the law will we agree that the City has made a real effort in settling the photography issue.
                Bron: http://nycphotorights.com/wordpress/?p=165
                Last edited by Leonidas; 27 november 2008, 14:17.

Comment

Ben ook maar een 2 weken terug van new york
                  Prachtige stad ... mooie foto's kunnen nemen , helaas men dslr net ietsje te laat gekocht ... maar ach
                  New york was veel veiliger dan ik dacht ...

Groeten

Comment

Working...
                  X