Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

New york

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• New york

hallo,

In Februari ga ik naar New York voor 7 dagen. Ik ken de stad totaal niet. Is het er veilig om er met een fototoestel rond te lopen. Ik ben in het bezit van een crumpler zak, wat moeilijk herkenbaar is al fotozak. Te doen?
    wat zijn zoal de superfotografische plekjes in de stad?
    zijn er mensen met fototoestelervaring die mij wat tips kunnen geven?!

alvast bedankt!
    groetjes,
    gwen

Re: New york

Dag Gwen,

Ik ben al vele keren naar het prachtige New York gegaan, en mét een camera! Je moet er zeker geen schrik hebben om met een fototoestel rond te lopen! Want er lopen zo duizenden mensen rond! Ook met DSLR's! Let gewoon altijd goed op dat je heb altijd dichtbij hebt, dat ze hem niet uit je tas ofzo halen terwijl je het niet ziet!

Interessante plekjes:
    - Times Square
    - Ground Zero
    - Empire State Building
    - Central Park
    - Pier 17 (Downtown)
    - vanop de wandelbrug van de Brooklynn Bridge
    - Circle Line (volledige tour van 3u)
    - Rockefeller Center
    - UNO gebouw

Verder gewoon sfeerfoto's kunnen al hele leuke effecten geven!

Alvast een goede reis toegewenst!

Bart
    www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Comment

superhard bedankt! is een hele geruststelling!
      ik zal er sowieso op letten, we zijn met drie op de zak in de gaten te houden!!
      als er iemand nog tips heeft! zeg het maar he! hoe meer hoe liever!
      xxx

Comment

Ik ben er twee jaar geweest en was toch een beetje huiverig door het beeld dat ik gevormd had over de stad. Het was heel anders dan ik dacht, ik voelde me erg veilig en de mensen waren allemaal heel vriendelijk en ontspannen. Ik voelde geen enkele bedreiging toen ik daar was. Ik had indertijd een CP8800 en had deze foto's toen genomen http://www.flickr.com/photos/roosjeh...7594136639814/
        Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
        Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Aan mijn citytrip naar NY herinneren wij ons hier nog de allerbeste herinneringen ook qua veiligheid. Ons inziens is het daar niet minder veilig dan in Brussel ! Echter vooral voorzichtig zijn met aankopen ginder van bv. fotomaterieel. Bij je thuiskomst in Brussel kan je onaangenaam verrast worden door de douane ! Van je fotomateriaal dat je meeneemt is best een copie van de factuur mee te nemen. En koop a.u.b geen namaak in NY ! Wordt de laatste tijd op de luchthaven hier zwaar beboet ! Goede reis !
          Last edited by Grupello; 16 november 2008, 13:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
            Ons inziens is het daar niet minder onveilig dan in Brussel !
            Niet minder veilig bedoel je waarschijnlijk.

Comment

Uiteraard ! cfr rechtzetting !!!

Comment

Op enkele jaren tijd ( in de jaren 90) is NY veel veiliger geworden.

Ondanks dit, Laat u echter niet afleiden!. Zaterdag 9 uur 's morgens Times Square, in een volle Mc Donalds - het ontbijt is er lekker

Alles volzet behalve een plaatsje links van ons. Iemand neemt plaats en leidt je af naar zijn richting, een ander probeert aan de andere kant - aan ge gangzijde - je rugzak weg te slepen......... Gelukkig had ik de goede reactie : opletten, altijd en overal, zeker in zulke toestanden!.

Niemand, maar dan ook niemand in de volle zaal reageerde voor, tijdens of na het voorval..................

Zelf megemaakt.... en gelukkig nog in het bezit van mijn tas met fototoestellen, reispas, visakaart, en wat kleingeld...

Loop men je aan je linkerzijde aan.... kijk rechts, daar is het gevaar......
                Last edited by vinstermik; 16 november 2008, 13:57.

Comment

Dat is natuurlijk een beetje typisch aan amerika eh, zeker in zo grootsteden!

Wat ik altijd doe is alle waardevolle spullen (reispas, visa, geld,...) in de safe van het hotel laten, en enkel een klein portemoneeke mee te nemen met daar een 40$ in. Als ze je dan eens iets ontnemen is het altijd maar beperkt
                  www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Bruyn Bekijk bericht
                    Dat is natuurlijk een beetje typisch aan amerika eh, zeker in zo grootsteden!
                    Dat heeft niks met Amerika te maken. Dat gebeurt toeristen in Amsterdam of Lutjebroek ook. In Amerika kan ik m'n auto (cabrio) op veel plaatsen onafgesloten achterlaten, hoef je hier niet te proberen.

Comment

Toch maar beter 's nachts geen nacht fotografie plegen ,ten minst de straatjes rond broadway krioelde van de straat gangers ,ze vallen je soms lastig al zijn het de "helpende handen "waarvoor je moet uitkijken .Het is trouwens wel zo dat yorkers hun stadsgeschiedenis kennen en je graag een woordje uitleg geven bij een gebouw of zo .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                        Toch maar beter 's nachts geen nacht fotografie plegen

Comment

dankje voor de tips allemaal!
                          ik weet toch al iets meer! Ik ben ook niet echt van plan s'avonds mijn toestel boven te halen tenzij het echt de moeite waard is!
                          ik kijk er zo hard naar uit!
                          xxx

Comment

Ben er verleden maand geweest. Geen seconde heb ik me onveilig gevoeld, nochtans altijd met camera zichtbaar rondgelopen.

Zeker ook (misschien toch best overdag) bezoeken: Central Park en met stip: Harlem. Dat stadsdeel heeft op mij een heel goeie indruk gelaten. Zeker de omgeving van het Apollo theater.

Langsheen de hoofdassen in Manhattan heb ik ook wel 's avonds met camera rondgewandeld.
                            Natuurlijk was mijn vrouw erbij en bleef ik allert. Maar nooit enige dreiging ondervonden.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hey !
                              Ben net terug van een weekje new york ... Idd een prachtig paradijs voor de fotograaf ... daarom kwam ik ook terug met een 2500 tal foto's ... Meeste van men foto's staan op facebook !

Groetjes

Comment

Working...
                              X