Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sicilië

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sicilië

Ik ga in december een paar weken naar Sicilië. Zijn er mensen die goeie locaties weten voor mooie shoots?

Re: Sicilië

Etna, Syracuse, Noto, om maar enkele op te nomen

http://www.siciliano.it/citta.cfm?citta=Noto

http://www.siciliano.it/search-foto....u+Foto+Sicilia

Comment

cefalu
      etna
      taormina
      siraccusa
      Eolische eilanden (motor boot huren en er rond varen!)
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        cefalu
        etna
        taormina
        siraccusa
        Eolische eilanden (motor boot huren en er rond varen!)
        Ik heb je foto's van Sicilië gezien op je flickr page. Welk glas gebruik jij?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sdx Bekijk bericht
          Ik heb je foto's van Sicilië gezien op je flickr page. Welk glas gebruik jij?
          heb toen een 18-200mm VR gebruikt...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

De betere vraag is: zijn er plaatsen voor geen goede shots?
            Sicilië is een heel mooi en gevarieerd land: in het noordoosten de Etna met de karakteristieke dorpjes in de buurt, in het zuidoosten alle barokke steden zoals Noto, Ragusa, Syracusa,..,dan heb je nog Palermo, Agrigento (Griekse tempels), de mooie kusten,...
            Taormina is ook mooi maar erg toeristisch, goed voor 1 dag te bezoeken maar dan had ik er genoeg van. Als je er dan bent, zeker het amfitheater bezoeken.
            Ben al 2 keren in Sicilië geweest en de mooiste foto's heb ik gemaakt in Enna, een klein stadje/dorp bovenop een heuvel in het centrum van Sicilië waar er op zich niets te beleven valt maar je hebt er een 360° adembenemend uitzicht over het binnenland van Sicilië. Je kan er echt kilometers ver kijken en zeer mooie panorama's maken.
            Als je van barok en mooie gebouwen houdt moet je ook zeker Ragusa (Ibla, het oude stadsdeel), Noto en Syracusa (Ortigia, het schiereiland stuk van de stad) doen. Deze steden vond ik zeer typerend voor Sicilië.

Comment

Enkele jaren terug ook Sicilië gedaan en is me enorm bevallen. Vooral een bezoek en beklimming van de Stromboli is een must als fotograaf. Stromboli is één van de weinige actieve vulkanen (24hr/24hr) en dus elke dag een spektakel.
              Je start de beklimming rond 16.00hr om tegen 22.00hr boven te komen. Je krijgt ruim de tijd om vanaf een hoger gelegen punt fotos te maken van de krater en de lava uitbarstingen.
              HEMELS !!!! Neem ruim voldoende water mee voor de beklimming want het is vrij zwaar. Afdalen doe je langs de andere kant van de vulkaan in minder dan 1 uur tijd. (donker en elk met een zaklamp !)

Comment

Working...
              X