Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor Edinburgh

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tips voor Edinburgh

Heeft er iemand specifieke tips om 1 of 2 dagen te spenderen in Edinburgh??

Ik ga eindelijk nog eens tijd hebben voor fotografie en zou die dan ook op de best mogelijke plaatsen willen spenderen!!

Bedankt voor jullie tips!!

Re: Tips voor Edinburgh

Als je Edinburgh bezoekt dan doe je dit best in de maand augustus.
    Dan heb je er volgende wereldvermaarde festivals:
    - Edinburgh International festival
    - Edinburgh fringe festival
    -Edinburgh military tattoo.

Dit zijn werkelijk uiterst interessante gebeurtenissen.
    Best kan je voor deze activiteiten maanden vooraf reserveren via internet.
    Je moet maar eens googlen.

Verder zijn er in deze periode nog meerdere andere festivals.

Echt: een unieke belevenis.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Heb er helaas nooit gefotografeerd want mijn vier of vijf bezoekjes aan EDI liggen in de periode tussen de tijd dat ik me bezighield met analoge fotografie en het huidige digitale tijdperk, maar het is zeker een fantastische stad waar je op fotografiegebied je hart kunt ophalen. Als het weer tenminste meezit.

Tips: de oude haven, het uitgaanscentrum met de oude kroegen, het kasteel en park, Arthur's Seat en wat verder van de stad de brug over de Firth of Forth + eilandje waar je bij laag water naar toe kunt lopen.

Niet zozeer voor fotografie maar waar je zeker naar toe moet is dat kleine museum waar ze via een spiegelconstructie op het dak de omgeving op een tafel projecteren. Dat ligt vlak bij het kasteel maar ik heb geen idee hoe het heette. 't Is in elk geval zeer bijzonder dat mee te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Niet zozeer voor fotografie maar waar je zeker naar toe moet is dat kleine museum waar ze via een spiegelconstructie op het dak de omgeving op een tafel projecteren. Dat ligt vlak bij het kasteel maar ik heb geen idee hoe het heette. 't Is in elk geval zeer bijzonder dat mee te maken.
        Dat is Edinburgh's Camera Obscura. Zie HIER
        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Bedankt, dat zijn al nuttige tips...
          Dat van augustus had ik in andere topics hier ook reeds gelezen, maar ik ga 15 december voor het werk en ga dan een dag extra blijven voor fotografie...
          Nog tips?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
            Dat is Edinburgh's Camera Obscura. Zie HIER
            Ja, dat was 'm, thanks. Eigenlijk best wel een logische naam...

Comment

en op culinair vlak, proef zeker eens a wee taste of scotland: een lekker bordje haggis !

Comment

Naast Princess street en the Castlle ook nog volgende attracties:
                - Creyfriars Bobby (standbeeld en verhaal van deze uitzonderlijke hond aanhoren in Pub
                - Pub: Tolboot Tavern (1820)
                - Cadenhead's Whisky Shop, Scotland's oldest Independent Botler (1842)
                - Fudge House of Edinburgh (lekker)
                - Geoffrey Tailor Kiltmaker
                - Rosslyn Chapel (bezoek waard)

Henri
                lidnummer: BD0435BE

Comment

Het Schots parlement is ook een mooi modern gebouw en die camera obscura is heel leuk om te bezoeken.

Warre

Comment

Zeker ook het Whisky museum aandoen!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dat whiskymuseum ga ik zeker doen... toffe site trouwens ...

Comment

Ik heb dit jaar 2 maand in Edinburgh gezeten, dus ik kan je overladen met tips

Er is hier al heel wat gezegd, maar ik heb ook nog een paar tips:
                        -Edinburgh Castle: heel boeiend als je houdt van wat (militaire) geschiedenis. Reken toch op minstens 2 à 3 uur. Je hebt een prachtig zicht over de stad en de haven. Bij goed weer kan je zelfs de Forth Brigde zien. Als je om 13h naar daar gaat: schrik niet van het kanonschot, dat exact om 13h wordt afgevuurd. De schepen in de buurt hadden vroeger kaarten met de de tijdsafwijking in relatie tot de afstand met het kasteel, zodat ze hun klok konden juist zetten. De enigste die schrikken zijn de toeristen, de inwoners van Edinburgh zijn dat al gewoon

Het observatorium, dat de tijdsbepaling doet adhv de sterren. Het ligt op een heuvel, min of meer in het verlengde van Princess Street. Het is wat zoeken om boven te geraken, maar van daar heb je een goed zicht op het kasteel, het park, Princess Street, Arthur's Seat, de Royal Mile, Parlement, ... . Bovenaan staat er ook een deel van een kopie van het Parthenon. Reken op 1 à 2 uur.

De weverij van de traditionele tartans en een museum over kilts. Als je met je rug naar het kasteel staat, een van de eerste huizen aan de linkerzijde. Het lijkt op een winkel, maar als je even zoekt, dan kom je in de weverij terecht. Interessant als je even een half uurtje vrij hebt.

En nog een gastronomische tip: restaurant The Dogs in 110 Hannover Street (www.thedogsonline.co.uk) . Een heel leuk restaurantje met lekker eten voor een lage prijs. Reserveren is een must, zeker op vrijdag en zaterdag. Ze hebben een vergunning om wijn te serveren, dus je moet je eigen fles niet meebrengen. Zeker doen!

Het Scotch Whisky Heritage Centre is ook leuk. Interessant, maar wat kort IMO. Je krijgt wel een rondleiding met gids, die je ook de basis van Whisky tasting leert. Je krijgt er ook een "nosing glass" bij en £2 korting per fles whisky die je koopt in de shop. De verkopers helpen je heel goed bij het kiezen van een fles. Ze vragen o.a. naar je favoriete alcoholsmaak (bvb. trappist, vodka, porto,...) en je budget, en tonen je dan een paar flessen. Ik ben er met 2 naar huis gegaan

Toen ik in juni naar België terug kwam, waren ze nog volop bezig met de aanleg van een tramnet in het centrum, met heel wat omleidingen tot gevolg. Vooral in de buurt van Charlotte Square was het soms een ramp. Dus als je met de auto en GPS gaat, zal je niet altijd op je GPS kunnen vertrouwen.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
                          De enigste die schrikken zijn de toeristen
                          En de duiven. Je zou toch verwachten dat ze na al die jaren wel weten hoe laat het is.

Comment

Working...
                          X