Het is de eerste keer dat ik naar Mexico op reis ga, niet de traditionele strandvakantie zoals velen denken, maar eerder een visite aan de familie van mijn vrouw. Daar we een hele maand in Mexico verblijven staan er ook de nodige bezienswaardigheden op het programma zoals Palenque (Chiapas) als hoogtepunt voor mezelf, Teotihuacan, Morelia, ect, ect, ect,...
Aangezien mijn vrouw afkomstig is van Guanajuato valt het reuze goed mee (nogal relatief) om naar bepaalde delen van het land te reizen.
Aangezien ik daar de beschikking heb van een (recente) laptop voorzie ik niet direct problemen als ik een externe harde schijf zou mee nemen, het enige dat echt een struikelblok kan zijn is de andere standaard van stekkers/stopcontacten, maar dat is zo opgelost met een verloopstuk (wat ik al een tijdje heb). Is een HD van 160GBb voldoende, of zou ik overwegen om mijn 500Gb HD mee te nemen?
Als materiaal neem ik het volgende met me mee.
- Canon EOS 350D
- Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II (kit lens)
- Tokina AT-X M100 PRO D af 100mm f/2,8 (macro objectief, wat eventueel voor portret kan dienen)
- Cokin U.V. filter ø 58 mm
- Cokin U.V. filter ø 55 mm
- Hoya R72 Infrarood filter ø 58 mm
- LowePro SlingShot 100AW
- Velbon CX440 statief
- 2Gb SanDisk Extreme IV Compact Flash Card
- 2Gb SanDisk Ultra II Compact Flash Card
- Hama Remote Control Release CA-1
- Lenmar 7.4v 750mAh Batterij
- Rolletje scotch tape en blaaspeertje
Ik veronderstel dat dit wel zal voldoen voor de maand door te komen? Hoewel ik wel een breedhoek op de verlanglijst heb staan, weet ik niet zeker of ik deze tegen dan zal hebben omwille van de kostprijs in combinatie met de reis.
Ik overweeg nog de aankoop van twee extra CompactFlash kaartjes, dit zou maken dat ik zo'n 8Gb aan geheugen op zak zou hebben.
Tips en andere raad zijn allen welkom. Alvast bedankt.
Aangezien mijn vrouw afkomstig is van Guanajuato valt het reuze goed mee (nogal relatief) om naar bepaalde delen van het land te reizen.
Aangezien ik daar de beschikking heb van een (recente) laptop voorzie ik niet direct problemen als ik een externe harde schijf zou mee nemen, het enige dat echt een struikelblok kan zijn is de andere standaard van stekkers/stopcontacten, maar dat is zo opgelost met een verloopstuk (wat ik al een tijdje heb). Is een HD van 160GBb voldoende, of zou ik overwegen om mijn 500Gb HD mee te nemen?
Als materiaal neem ik het volgende met me mee.
- Canon EOS 350D
- Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II (kit lens)
- Tokina AT-X M100 PRO D af 100mm f/2,8 (macro objectief, wat eventueel voor portret kan dienen)
- Cokin U.V. filter ø 58 mm
- Cokin U.V. filter ø 55 mm
- Hoya R72 Infrarood filter ø 58 mm
- LowePro SlingShot 100AW
- Velbon CX440 statief
- 2Gb SanDisk Extreme IV Compact Flash Card
- 2Gb SanDisk Ultra II Compact Flash Card
- Hama Remote Control Release CA-1
- Lenmar 7.4v 750mAh Batterij
- Rolletje scotch tape en blaaspeertje
Ik veronderstel dat dit wel zal voldoen voor de maand door te komen? Hoewel ik wel een breedhoek op de verlanglijst heb staan, weet ik niet zeker of ik deze tegen dan zal hebben omwille van de kostprijs in combinatie met de reis.
Ik overweeg nog de aankoop van twee extra CompactFlash kaartjes, dit zou maken dat ik zo'n 8Gb aan geheugen op zak zou hebben.
Tips en andere raad zijn allen welkom. Alvast bedankt.
Comment