Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mexico - September

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mexico - September

    Het verloopstuk heb ik al in mijn bagage wegsteken, net als opladers voor GSM, batterij camera, scheerapparaat, PSP, ... Ik denk er aan om een "kattekop" ook mee te nemen om van 1 stopcontact naar 3 te gaan, dat zal wel voldoende zijn denk ik?

    De externe HD van 160Gb moet ik nog nakijken wat er juist op staat, dat zal wel niet meer zijn dan wat bestanden die naar de PC gekopierd kunnen worden. Ik heb even uitgerekend, ik zal ongeveer (afhankelijk van groote RAW) zo'n 11.000 foto's kunnen opslaan op de externe HD en nog eens 1.400 op de 20Gb aan kaartjes. Voor 4 weken op reis zal dit wel méér dan voldoende zijn.

    Vercetti, ik vertrek 31 augustus, dus volgende week zondag. Een breedhoek zal ik niet mee hebben, daar kan de kitlens wel van pas komen, tele heb ik ook niet, dat ga ik trachten met de Tokina 100mm macro, werkt perfect en nu kan ik dit objectief eens goed testen in zijn mogelijkheden. Het merendeel zal ik toch met de 18-55mm fotograferen, wat kwaliteit betreft is dit objectief niet slecht, maar is zoveel beter op de markt (lees ook duurder). Bedankt dat je me je verloopstekkertje aanbied, maar ik denk niet dat ik het echt nodig ga hebben met de kattekop die ik wil gaan gebruiken. Ik ben razend benieuwd naar je foto's die je ginder gemaakt hebt, er zullen er ongetwijfeld pracht exemplaren tussen zitten. Ik begin het al een beetje te voelen die zenuwen, het is tevens ook de eerste keer dat ik zulke lange vlucht maak.
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

    Comment


    • #17
      Re: Mexico - September

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Waar is de tijd. 20jaar geleden hebben we dat ook al gedaan . Enkel Ann & ik met twee gidsen éérst in een gammel busje, nadien in een uitgeholde boomstam op de Usumacinta. Slapen in een tentje. 's nachts de gids zo zat als een zwitser ons ambeteren . Prachtige sites. Op de terugweg uren moeten wachten omdat het busje een lekke band had (en natuurlijk geen reservewiel). 't Zal er tegenwoordig waarschijnlijk niet meer zo primitief aan toegaan.
      (ik neem aan dat je het over Yaxchilan / Bonampak hebt): Idd tegenwoordig (allez ik spreek intussen al van 3 jaar geleden) is dat met een speedbootje met dak tegen regen enzo Als je dergelijke 'primitieve' toestanden zoekt, moet je beslist de Angel Falls eens gaan bezoeken in Venezuela. Dáár is het (allez 5 jaar geleden toch) nog steeds zo..

      Maar de sites zelf zijn nog steeds even bijzonder. Minder indrukwekkend, maar wel puurder dan Palenque, vind ik.
      equipment: camera's, lenses & some imagination

      Comment

      Working...
      X