Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

22daagse door Ecuador en Galąpagoseilanden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 22daagse door Ecuador en Galąpagoseilanden

Eind mei vertrek ik op 22-daagse naar Ecuador en de Galąpagos eilanden, en mijn 10D gaat absoluut mee... Ik ga er wat natuurplaatjes schieten, zowel in de jungle, op Inca-ruines als op de heldere eilanden, en ik hoop wat locals te kunnen fotograferen in de plattelandsgebieden (steden missch te gevaarlijk om de camera boven te halen...)

Ik heb volgend materiaal ter beschikking:
    - 10D (natuurlijk...) + toebehoren (lader, CF Card, batterijen)
    - Canon EF 28-135 mm 3.5-5.6 IS USM, zonnekap, UVfilter
    - Sigma 70-300 mm 4-5.6 DG MACRO, zonnekap
    - Sigma 18-50mm 3.5-5.6 DC, zonnekap
    - Canon EF 50mm 1.8 II, zonnekap
    - Canon Speedlite 430 EX
    - Emtec Imagetank 80Gb
    - Manfrotto 190 XPROB + Manfrotto 486 Ballhead

- Binnenkort hoop ik mij een Lowepro Rover Plus AW of Rover AW II aan te schaffen ipv mijn huidige Tamrac system 6 tas...

Ik heb nog een klein budgetje ter beschikking voor aanschaf extra materiaal... Nu is mijn vraag: wat zou ik volgens jullie absoluut nog nodig hebben ginder ? Maakt niet uit wat, zelfs een stom idee kan uiteindelijk heel waardevol blijken...

Bedankt om mee te denken !

Sankth

Re: 22daagse door Ecuador en Galąpagoseilanden

m.i. heb je alles wat je nodig hebt. Als je maar een beperkt budget hebt om evt iets bij te kopen dan kan je tóch niet deftig 'upgraden' (mbt lichtsterkte), dus kan je het beter laten en je geld steken in een echt goeie tas.

aub: my 2 cents.
    equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Volgende topic kan misschien al helpen:

Hoi, hoi, In september vertrek ik voor een aantal weken naar Ecuador. Nu is het zo dat ik me afvroeg of ik speciale voorzorgen moet nemen ivm een zeer hoge luchtvochtigheidsgraad (tropisch gebied)? Kan dit een invloed hebben op de camera/lens of hoef ik me daar niet echt zorgen over te maken? Het gaat om een EOS400d met

Wat de galapagos betreft: ga je op cruise tussen de eilanden?
      Hou er dan rekening mee dat het transport tussen het schip en de te bezoeken eilanden vooral gebeurt met zodiacs en er op de meeste plaatsen er geen aanlegsteigers zijn... -> natte landing, natte voeten en hopen dat je niet omvalt. Heb zelf voor alle veiligheid, in de Galapagos en jungle, een Lowepro Dryzone gebruikt.

Zeker imagetank meenemen ben zelf met meer dan 2.000 fotos teruggekomen.

mvg

Wim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sankth Bekijk bericht
        steden missch te gevaarlijk om de camera boven te halen...)
        Niet gevaarlijker dan Brussel.

Comment

BTW, bijkomende vraag... weet iemand waar ik extra zakjes silica kan vinden?
          Ik vond er een paar in oude schoendozen van m'n vriendin haar laarzen, maar als ik 't bovenstaande forum lees, heb ik er meer nodig dan 'een paar' zakjes...

Een andere vraag: is er iets wat jullie zouden thuislaten uit m'n lijstje? (ik denk aan de 18-50 thuis te laten en te vervangen door een sigma 10-20 of canon 15mm 2.8...)

Imagetank geen probleem: 80Gb beschikbaar...

Tjah, waterdichte rugzak... 200 euro is me wat te veel voor een rugzak die ik slechts 3 weken zou gebruiken... ik voel al pijn aan m'n hart als ik aan de Rover Plus AW (155 euro) denk. ik denk dak het bij de Rover AW II zal houden. tenzij iemand zo'n dryzone Rover tweedehands weet liggen? (wil wel een rugzak in twee stukken aangezien ik er nog wat spulletjes mee in wil steken en als handbagage wil gebruiken...)

Ciao,

Sankth !
          Last edited by Sankth; 6 maart 2008, 16:32. Reden: aanvulling

Comment

Bij AS Adventure of Avventura hebben ze dit : http://www.goaao.com/dryzone.htm

Imagetank geen probleem: 80Gb beschikbaar...
            Eéntje maar? Geen BU? Brrrrr.....

Comment

Bijkomende Silica Gel:

1) als je iemand kent die in een labo werkt...
              2) schoenwinkel (in veel dozen zit er een klein zakje)
              3) bijkopen vb Hama, maar dan zit je al snel aan 4€ per 30 gr

Zowieso voor vertrek de zakjes terug drogen in de oven...

mvg

Wim

Comment

't Is te hopen dat het weer dan wat beter wordt : link

Comment

Als je de Amazone intrekt, zeker een waterdichte tas/zak (bvb http://www.ortlieb.de/_prod.php?lang...ukt=sack-pd350).
                  Ik ben zelf niet naar de Galapogos geweest, maar volgens mijn info ook daar echt nuttig. Dus, imho absoluut noodzakelijk.
                  Mijn camera heeft het nooit laten afweten owv de vochtigheid. En wat betreft de silicagel, rijst in kleine linnen/katoenen zakjes kan ook heel wat vochtproblemen voorkomen.
                  Verder heb je qua lenzen blijkbaar toch wel wat overlap. Ik heb zelf de breedhoek veel minder gebruikt, maar telezoom des te meer.

Als BU voor je imagetank, kan je in één of ander internetcafé je kaartjes wel leegmaken en op cd branden. Cd kwaliteit is wel niet zoals hier, maar als BU normaal toch okay.

Steden zijn niet echt gevaarlijk, maar na zonsondergang zou ik toch niet al te opzichtig met m'n dslr rondlopen. Maar ik ben bvb wel in één van die "absoluut te vermijden lokale markten" terechtgekomen 's avonds laat (verkeerde bus genomen ) en zelfs daar geen problemen gehad.
                  En Brussel heeft idd ook z'n buurten waar je 's nachts beter niet met je camera rondloopt.

Geniet er van...

Grtz,

Happyboedha
                  Sony A700

Comment

Wel als je een dier in close up wil fotograferen dan heb je op de Galapagos een groothoek nodig en in de jungle een 600 mm

Aanrader : Otavalo, jungletrekking, Chimborazee, Quito. Oud Quito is meteen ook het enige wat gevaarlijke gebied voor pick pockets
                    De treinrit langs de duivels neus op het dak van de trein is ook knap.

De max en redelijk uniek zijn uiteraard de Galapagos eilanden, hier moet je echt oppassen om niet op een zeeleeuw, booby of leguaan te trappen !
                    Last edited by Arousal; 6 maart 2008, 20:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                      In de jungle een 600 mm
                      dedzjutoch, zal dringend sponsor moeten zoeken
                      Last edited by Sankth; 6 maart 2008, 22:04. Reden: vuilewoorden ****

Comment

Ik vond er een paar in oude schoendozen van m'n vriendin haar laarzen, maar als ik 't bovenstaande forum lees, heb ik er meer nodig dan 'een paar' zakjes...
                        voor m'n reis naar ecuador ben ik bij Apotheker 1 kg Silica-gel gaan halen met bijkomend chemisch attest voor douane. die silicagel mooi in katoenzakdoeken genaaid en 's nachts in afgesloten plastiekzak bij fototoestel geplaatst.
                        www.loft6.be

Comment

... en ik heb nooit extra voorzorgen genomen, en toch doet mijn bakske het nog steeds prima. Waarschijnlijk is die ondertussen de jungle wel gewend.
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

Ik stel voor dat je eerst de HD-docu van BBC bekijkt (3-delig over de Galapagos), ooit op VRT gespeeld. Pas maar op voor al die vuurvreters en lizards Ze wachten op u en vreten Canon lenzen aan de lopende band :

Last edited by Innovator; 2 april 2008, 20:24.

Comment

voor de geinteresseerden. er is waarschijnlijk een lowepro rover dryzone op komst...

Comment

Working...
                              X