Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Costa Blanca, Spanje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Costa Blanca, Spanje

Hoi,

Binnenkort op familiereis naar L'Ama, Altea, Costa Blanca. Ik zou van de gelegenheid uiteraard gebruik willen maken om wat mooie plaatsen op te zoeken om te fotograferen.. iemand ervaring in die regio (ong. 100km rondom).

Alvast bedankt!
    Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

Re: Costa Blanca, Spanje

Als je buiten 't seizoen gaat is calpe wel gezellig, de penon beklimmen is een must imo
    http://www.dannydemeyer.be

Comment

Zeg eens in welke periode je gaat , de Peñon is prachtig maar in het broedseizoen van de vogels(Mei Juni )niet toegankelijk.Ken de streek vrij goed
      ,maar afhankelijk van wat je wil kan ik niet zo direct iets zeggen .
      Je mag me altijd een Pm sturen als je wil stuur ik enkele sfeerbeelden ,graag je mailadres dan.
      Groetjes G.

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik zal daar zijn van 24 tot 31 mei. Ik zou graag wat mooie dorpjes/steden bezoeken en 1 of 2 dagen de natuur in trekken..

Comment

hier dan enkele tips ;
          Alicante ,prachtig fort
          Villajoyosa , mooi zandstrand & kleurrijke huisjes
          Benidorm , véééél te groot
          Calpé , mijn thuishaven ,mooi oud stadje (smalle stijle straatjes toestanden),wekelijks markt op zaterdag ,druk bezocht van heinde en ver met autocars;de Peñon de Ifach (natuurgebied & vogelreservaat )daarom niet te beklimmen in de broedperiode (mei,juni) ,naast de Peñon ligt een soort wandeldijk waar de watervogels over je hoofd scheren,een eindje verder ligt de visserhaven en de vismijn elke dag interessant rond 16 uur ,aankomst van de nieuwe vangst en veiling in de vismijn die je kan bezoeken ,er net naast liggen verschillende visrestaurants specifiek voor de toeristen.
          Aan de andere kant van de baai (richting Altea)kan je omhoog naar een point de vue vanwaar je een prachtig zicht hebt op de Peñon maar ook als je even te voet verder op gaat op de andere kant,de baai van Altéa.
          Altéa , mooi stadje
          Guadalest , zeg maar Carcassone in het klein ,voor mij een topper ,helaas een toeristische trekpleister dus te mijden op zondag ,een adelaarstnest met burcht en tientalle winkeltjes die helemaal niet duur zijn ,en verschillende musea.
          in de buurt van de stad Alcoy ligt het Santuari de la font roja ,dit is een natuurgebied met een prachtig zicht over de valleien ,je kan er kiezen uit 4uitgestippelde wandelingen of gewoon genieten van de natuur ,er zijn zelfs BBQ's die je kan gebruiken want de spanjaarden die in de grote steden wonen trekken in het weekend massaal naar zulke plaatsen ,een aanrader.
          Vertrekkende vanuit Altéa richting Guadalest kom je in de buurt van Calloso d'en sario de Font's del Algar tegen ,een mooi domein met bronnen ,watervalletjes etc volg je van daar uit de cv 715 heb je een mooie trip met ergens een mooi uitzicht tot op zee.
          Nog even dit ; het is vrij vroeg donker in dat seizoen ,straatverlichting kennen ze niet in de bergen,probeer dus voor 18u de terugweg aan te vatten .
          Ga je met de wagen ,wees voorzichtig op de parkings langs de autostrade,laat je auto liever niet alleen ,ik weet persoonlijk van 3 mensen die de banden waren lek gestoken .
          verdere vragen, ik hoor het wel

Comment

Bedankt Galamus! Hiermee kom ik al een heel eind ver!

Comment

Zoals Galamus al vertelde....Guadalest. Schilderachtig dorpje in de bergen.
              Elche vind ik ook een aanrader. Erg mooi palmbomen park daar. Fort van Alicante.
              Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Ik zit deze zomer in moraira,

Zoals Galamus zegt, het oude calpe is prachtig.
                De Fonts del Algar, zeer vroeg, voor de spanjaarden arriveren, prachtige streek.

Als je verder zakt naar Denia, kan je een boot nemen die je via de kust terugvoert naar Javea (Xabia) dit is een zeer ruwe kuststreek. En dan neem je de volgende boot terug naar Denia.

Javea heeft een mooie collectie uitzichten, een paar met vuurtorens.

De hele kusstreek is bezaaid met forten die gebouwd zijn om de moren te weren.

Je moet ook de festiviteitenkalenders eens raadplegen. Er zijn dikwijls feesten in de dorpjes. Deze zijn heel gezellig.

Veel plezier....
                Frederic
                „You miss 100% of the shots you don‘t take…“ Wayne Gretzky

Comment

Wat sch@rky zegt klopt ,het mooiste uizicht in de buurt van Javea vind ik de
                  Cap de Sant Antoni , wel op een klare dag gaan ,kan er nogal mistig zijn .
                  Een massa info vindt je op www.comunitatvalenciana.com
                  Het baaitje van Moraira is spectaculair na een storm .
                  Veel plezier allebei en een goede reis

Comment

Ik ga in juli 2 weken naar Spanje. De eerste week verblijf ik in Granada (waar het Alhambra en de moorse wijk uiteraard op het programma staan). De tweede week verblijf ik in Calpé. Jullie tips zal ik zeker in mijn achterhoofd houden!

Comment

Working...
                    X