Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veiligheid op Camping

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Veiligheid op Camping

Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
    n de februari 2007 aflevering van MMM, het belangrijkste Engelse magazine voor motorhomers, staat het besluit van het College of Anaesthetists in verband met overvallen waarbij narcose gebruik wordt.

"Ik kan u categorisch verzekeren dat het onmogelijk is om iemand met ether (ethyl ether wordt hier bedoeld) zonder dat hij het gewaar wordt, zelfs tijdens het slapen. Ether is een uiterst scherp ruikend agens en een vrij zwak verdovingsmiddel naar moderne normen en heeft een zeer irriterend effect op de luchtwegen. Ether veroorzaakt hoesten en soms braken. Het vergt heel wat tijd om bewusteloosheid te bereiken, zelfs door directe toepassing op het gezicht met een vod. De nodige concentratie bij gebruik van een of andere spuitbus in een besloten ruimte, is enorm groot. De geur blijft dagenlang hangen en is duidelijk waarneembaar voor iedereen de volgende dag.

Er zijn nu veel krachtigere agentia beschikbaar. Sommige zijn bijna reukloos. Nochtans kunnen deze het beoogde effect waarschijnlijk nooit bereiken, en de kosten zijn enorm tenzij de dief op de kroonjuwelen uit is. Het enige bruikbare agens is waarschijnlijk wat gebruikt door de Russen in de belegering van Moskou - ik adviseerde het BBC programma hierover. Het algemene gevoel is dat zij een agens gebruikten dat niet beschikbaar is buiten de KGB!
    Tot slot nog dit. Ongecontroleerde anesthesie, en daar hebben we het over, is zeer gevaarlijk. In de belegering in Moskou stierf meer dan 20% van slachtoffers door verstikking, omdat hun ademhalingswegen onbeschermd waren. Als de verslagen waar u over spreekt waar zijn, dan zou ik rapporten over een significant aantal sterfgevallen of gevallen van ernstige hersenschade moeten gekregen hebben."
    Shirani Nadarajah, General Administrator
    Professional Standards Directorate
    Royal College van Anaesthetists
    Ja, en nu ?
    Als het een wedstrijd "gelijk krijgen is" geef ik me op voorhand gewonnen., veel handiger
    Ik had het ook niet op diethylether.
    Over ongecontroleerde anesthesie ben ik het 100% eens, het is ronduit gevaarlijk.

Maar antwoord eens op de gegevens

PaulM

Comment

Ja wadde, ik dacht dat deze thread over veiligheid op campings ging.
      Ge gebruik gewoon je gezond verstand. En als je zoveel schrik hebt om met de tent (of camper) weg te gaan, ga dan gewoon op hotel of blijf thuis
      Daar wordt ook gestolen als je pech hebt
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        prima concept zolang er geen keien in de grond zitten.
        En de sleutels van die hangsloten bergen we op in een nog kleinere versie ?

PaulM
        Euh... als ge gaat zwemmen steekt ge het waar er geen licht schijnt?
        Die houdt ge ten alle tijden bij u hé, in uw sok, daar gaan ze zeker bij mij nooit in zoeken...
        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
        BE-Wommelgem
        .: 20D & D700 :.

Comment

Ik ga van de zomer naar Tsjechië, Hongarije en Kroatië, jullie maken me er niet gerust op zo.. Gelukkig ben ik en erg lichte slaper, ze komen echt de tent niet binnen zonder dat ik wakker word.

Ik neem mijn apparatuur trouwens mee in een ongemerkte draagtas, en haal de boel pas te voorschijn als we weg zijn van de camping.
          Last edited by Zelda; 15 juni 2007, 17:49.
          Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

Comment

Wij gaan al 15 jaar op campings en hebben nog nooit ongewenst bezoek gehad (hopelijk blijft dat ook zo). Ooit zijn 2 Nederlandse jongens bestolen op een camping waar wij logeerden. Ze hadden er niet beter op gevonden dan een hangslot aan de ritsen van hun tent de bevestigen. Dat is hetzelfde als dieven uitnodigen, hé. Zo geef je te kennen dat er iets te rapen valt ! En dan ben je niet alleen je camera of zo kwijt, maar heb je nog kosten aan je tent erbij.

Een metalen koffer met een ketting kan je ook bevestigen aan je bak op twee wielen.
            Canon 60D + Tamron 17-50 2.8 + Tamron 70-200 2.8 VC

Comment

Voor diegenen die toch nog iets of wat van alarm wensen: ik heb voor mijn reis binnenkort (afschuimen van campings rondom rome en de kust) een bewegingsalarm gekocht in de A.S. Adventure voor een 20€. Je geeft een 4-cijferige code in met de cijfers 1,2 en 3 en je zet hem op scherp. Als er dan iemand aankomt gaat het af, het geluid is een 100 dB en stopt na 20sec. Heb het getest op allerlei materiaal (tot groot plezier van mijn huisgenoten ) en het werkt echt goed. Als je er perongeluk tegen stoot geeft het een korte piep maar blijft het nadien bewegen komt het in actie. Om af te zetten is het gewoon je code in drukken en het stopt. Ik bevestig dit aan de sluiting van men fototas en leg hem dan gewoon in de tent.

Groeten,
              Canons Eos 350D
              - Sigma 18-55mm f2.8 DC EX
              - Canon 55-200mm

Comment

Na velen probleemloze campings jaren was het dit jaar steeds mis tijdens ons vakantie.

-camping een: inbraker was een rat, met voorkeur voor chorizo.
                -camping twee: inbreker een muis, met voorkeur voor chocomel poeder.
                -camping drie: nachtelijk inbraak door een vos die tot in de binnentent kwam.
                -camping vier: weer eens een vos en er was echt géén enkele etenswardige ding in het tent, zelfs niet eens in blik.

Met de tijd dat ik s'nachts wat geluidjes dacht te horen bij camping 5, was ik hierdoor helaas minder allert. Dieven hebben in de nacht de haringen aan de zijkant van ons tent losgemaakt, de buiten tent omhoog getrokken en gaten in de binnentent gesnijden om doorheen met hun armen te vissen. Gelukkig hadden we al bijna alles ingepakt. Ze hebben enkele kleine items genomen - misschien zocht ze de autosleutels.

Groot geluk was dat ze niet bij mijn camera rugzak kwam, die ongeveer 10 cm verderop lag, met bijna AL mijn spullen daarin. Maar zo is wel o.a. een splinter nieuwe tent vernield en een splinter nieuwe gletsjerbril verdwijnen.
                vriendelijke groeten, Helen
                Updated WWW.HELENICA.NL
                ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

als je je auto bij hebt, ik heb een koloniekoffertje gekocht en dat revetten in de bodemplaat vastgezet, en dan een stevig slot dat tegen de achterklep zit als die dicht is, de doorsnee autodief is nooit voorbereid om zo'n kist open te krijgen, en ik weet het, want ooit wierp ik mijn sleutels in die bak en klikte hem dicht, gelukkig waren er wat verder cointainerherstellers aan het werk die mij een zeer zware hamer en megakoevoet leenden, ik heb mij een halfuur kapot gezweet om alles open te wringen, dus zo'n groene koloniekoffer, daar zit je materiaal veilig, als ze er natuurlijk niet vandoor gaan met de hele auto, vergeet niet stuurslot en elektronische startonderbreker, die auto's laten ze ook staan.
                  W.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                    Na velen probleemloze campings jaren was het dit jaar steeds mis tijdens ons vakantie.

-camping een: inbraker was een rat, met voorkeur voor chorizo.
                    -camping twee: inbreker een muis, met voorkeur voor chocomel poeder.
                    -camping drie: nachtelijk inbraak door een vos die tot in de binnentent kwam.
                    -camping vier: weer eens een vos en er was echt géén enkele etenswardige ding in het tent, zelfs niet eens in blik.

Met de tijd dat ik s'nachts wat geluidjes dacht te horen bij camping 5, was ik hierdoor helaas minder allert. Dieven hebben in de nacht de haringen aan de zijkant van ons tent losgemaakt, de buiten tent omhoog getrokken en gaten in de binnentent gesnijden om doorheen met hun armen te vissen. Gelukkig hadden we al bijna alles ingepakt. Ze hebben enkele kleine items genomen - misschien zocht ze de autosleutels.

Groot geluk was dat ze niet bij mijn camera rugzak kwam, die ongeveer 10 cm verderop lag, met bijna AL mijn spullen daarin. Maar zo is wel o.a. een splinter nieuwe tent vernield en een splinter nieuwe gletsjerbril verdwijnen.
                    Mogen we ook weten in welk land of welke streek dit was?
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Camping 1 + 2 : Picos de Europa, Spanje
                      Camping 3: Dump ergens in Baskenland
                      Camping 4: Ainsa, Spanje
                      Camping 5: Millau, Frankrijk.
                      vriendelijke groeten, Helen
                      Updated WWW.HELENICA.NL
                      ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Working...
                      X