Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veiligheid op Camping

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Veiligheid op Camping

Oorspronkelijk geplaatst door VANCAMPENHOUTDIRK Bekijk bericht
    Neem je verlies met een glimlach; ik betaal nooit voor 111111. Mijn ontwikkelingshulp komt rechtstreeks bij de 'behoeftigen'
    Beetje grof, vind je niet?
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aster Bekijk bericht
      Als ik bovenstaande reacties lees zou ik bijna bang worden om nog op een camping te gaan staan...

De voorbije jaren hebben we een groot stuk van van Europa doorkruist in een combinatie van auto - tent- lokale hotelletjes - gastgezinnen...
      De enige plaats waar ik mijn materiaal achterlaat is in de koffer van mijn auto, als die naast onze tent staat tenminste. Indien niet, gewoon in de tent in een vuilniszak (zoals hierboven al door iemand gesuggereerd).

Misschien ligt het aan de lokatie ("Europa" en "niet toeristisch") maar ik heb me nog nooit zorgen gemaakt en ben ook niet van plan dat in de toekomst te gaan doen. (ook landen als Hongarije, Roemenië stonden op het lijstje, en die zijn nu niet meteen bekend om hun grote welvaart)

Gebruik je gezond verstand en het loopt wel los. Paranoia op reis vertrekken lijkt me niet echt fijn. Het gevoel constant beroofd gaan te worden ook niet...

En als je je toch zorgen blijft maken.. misschien overwegen om voor zo'n situaties iets goedkoper materiaal mee te nemen... Als Murphy dan toch zin heeft om te passeren, dan scheelt het een stuk op je bankrekening.

Onlangs gelezen: meer dan 75% van de Vlamingen heeft stress op het werk. Vinden jullie het echt nodig om dit ook op vakantie nog verder te zetten?

Lean back and chill
      Ook helemaal mijn ding

Maar voor Frankrijk deze bemerking, daar is rustig, minder toeristisch en klein niet noodzakelijk veiliger. mijn enige slechte ervaring is een ingeslage autoruit en 2 jassen er uit gestolen aan de ingang van een kleine camping aan het zeer rustige lac de st Julien.... Hij stond aan de ingang omdat we te laat waren thuis gekomen, dat wel natuurlijk.

Een collega zijn Renault Espace gestolen, volledig leeggehaald en total loss gereden in een zeer klein rustig Provencaals dorpje....

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
        Ook helemaal mijn ding

Maar voor Frankrijk deze bemerking, daar is rustig, minder toeristisch en klein niet noodzakelijk veiliger. mijn enige slechte ervaring is een ingeslage autoruit en 2 jassen er uit gestolen aan de ingang van een kleine camping aan het zeer rustige lac de st Julien.... Hij stond aan de ingang omdat we te laat waren thuis gekomen, dat wel natuurlijk.

Een collega zijn Renault Espace gestolen, volledig leeggehaald en total loss gereden in een zeer klein rustig Provencaals dorpje....

grtz
        Het zijn idd de auto's die geviseerd worden, vooral als er een buitenlandse nummerplaat op staat (al is een lokale nummerplaat niet veel beter)
        Een bewaakde parkeerplaats geeft niet echt een garantie.

Op sommige plaatsen wordt je auto door klein gasten in het oog gehouden om te zien dat je niks in koffer legt. Daarna komen .....

Nu je moet niet op reis om bezoek te krijgen. Mijn raam is de laatste 6 maand 2 maal ingeslagen in Brussel. Waarschijnlijk omdat ze de zuignap van de GPS zien staan. Tweemaal hebben ze niks meegenomen en het euvel was na 2 uur hesrstelt. Maar je zit wel met de miserie.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
          Ook helemaal mijn ding

grtz

Het is niet mijn bedoeling om wijsneuzerig te doen maar qua veiligheid scoren de Scandinavische landen torenhoog boven al de rest. Met de nonchalance die ik daar heb aangekweekt denk ik dat ik overal elders binnen de twee dagen gepluimd ben
          Uiteindelijk gaat het hier over fotomateriaal op campings maar wij gaan nooit op campings en laten met de regelmaat van de klok ons tentje achter. Je staat er minder bij stil maar dat vertegenwoordigt alles bij mekaar toch ook soms een kapitaal, voor ons zal dat al iets in de buurt van een D200 zijn

Paul

Comment

Nja, het is inderdaad nog steeds buitengewoon dat ze dingen stelen uit de tent, maar het komt dus wel degelijk voor.

Tot nu toe hou ik meerdere pistes open. Gesloten koffer + slot, ofwel in de wagen.

Ik vind er wel iets op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              Beetje grof, vind je niet?
              Ja en neen Vantje, ik geef inderdaad nooit iets aan 111111. Ik meen het dat mijn gerief bij de behoeftigen komt; steeds is het gestolen in achtergestelde buurten. In Venuzuela, Brazilie, ZimbabW. Die mensen hebben geen nagel om aan hun gat te krabben en het gevoel van 'het zware verlies' wordt bij mij op die manier een beetje gedempt.
              Aan zuivere bedelaars geef ik ook nooit iets, daarentegen aan 'werkende mensen'... Zoals een jongetje van 13 dat 's avonds laat de bars afschuimt om zijn schoolgeld bijeen te krijgen. 2 avonden niets gekocht, maar op de laatste avond heb ik hem uitgenodigd om 's goed op onze kosten te eten. We hebben berekend hoeveel geld we nog nodig hadden om op de luchthaven rond te komen... de rest - toch enkele duizend BF toen- aan hem gegeven... zal nooit die oogskes vergeten).

In Frankrijk... ligt de zaak gewoonlijk wel anders en gaat het om bendes die meestal rond grote steden opereren. Die moeten bij mij op geen enkel begrip rekenen.
              DVC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VANCAMPENHOUTDIRK Bekijk bericht
                Pas ook op met reisverzekeringen (Elia?); kostbare goederen (ook onze stapschoenen werden hieronder gerekend!) moeten in de kluis van het hotel bewaard. Dat het hotel geen kluis had en de inbraak gebeurde op de kamer (terwijl wij na een reis van 26u - normaal 10u- in 'te' diepe slaap waren verzonken (inbreker binnen via raam voorgevel op 2de verdiep! - op bed gestapt dat we speciaal doorvoor hadden verhuisd - toch inbreker gehoord en direkt hotel op stelten gezet, politie direkt buurt uitgekamd...) deed niet terzake. Begin maar voor de rechtbank.

Geen Elia meer voor mij en voor de rest... lees ook de kleine lettertjes (en onthou ze bij opmaken van PV)!!!!
                Ik vermoed dat je Elvia bedoelt (= mondial assistance). Daar moet je trouwens helemaal niet op vertrouwen voor fotomateriaal. Als je de polis leest zal je merken dat ze slechts 30% van fotomateriaal terugbetalen. Trek daar nog eens een forfait af en je zal niet meer veel overhouden. En uitbetaling is inderdaad enkel in erg strikte gevallen (uit kluis in kamer of bij diefstal met geweld).
                Ik ben zelf al een hele tijd op zoek naar een reisverzekering voor fotomateriaal. Blijkbaar is de enige mogelijkheid in België de 'alle risico's bagage'-polis van Ethias. Maar dat is nu ook weer niet zo goedkoop. +/- 150 euro voor een maand in mijn geval. En bij diefstal 125 euro zelf te betalen en je krijgt de waarde op de tweedehandsmarkt terugbetaald.

Comment

Ook dezelfde streek, zelfde soort tent en gelijkaardige camping. Werkwijze bijna als in de film; eerst een slaap/verdovingsmiddel binnen gespoten, daarna een gat in de tent gesneden en alles van waarde gepikt

Dat wil ik dus absoluut voorkomen. Zo een detectiemiddel voor slaapstof heb ik al gevonden, maar kost enorm veel geld dus komt er niet.
                  hierover word al jaren gebekvecht op diverse camperfora,over het wel of niet bestaan van deze praktijken.

non believers: welk gas gebruiken ze?politie en wetenschap weet het niet en volgens hun bestaat het ook niet omdat de bestaande middelen moeilijk te doseren zijn en nog nooit een dodelijk ongeval is vastgesteld+de meeste van deze zogenaamde gasovervalen gebeuren in campers en daar brand altijd een
                  brander van de koelkast(als ze niet aan stroombron hangen) dus nog voor dat je bedwelmd bent

werkwijze om een camper vol benodigd gas brengen:alle gaten afplakken,uwe remorcke vol gasbussen (want ge hebt heel wat gas nodig) naast de camper zetten,slang inbrengen,wachten tot al het gas er in zit en hopen dat de brander van de koelkast niet opslaat of ,inbreken en hopen dat er een paar kg goud inligt om nieuw gas te kopen want dat kost meer dan wat je in een doorsnee camper aan spullen vind

de believers:hebben het al eens ergens gelezen of gehoord op een bezopen camping bbq dat nonkel jos van den bakker op den hoek die zijn tante haar vader dat al heeft meegemaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
                    hierover word al jaren gebekvecht op diverse camperfora,over het wel of niet bestaan van deze praktijken.

non believers: welk gas gebruiken ze?politie en wetenschap weet het niet en volgens hun bestaat het ook niet omdat de bestaande middelen moeilijk te doseren zijn en nog nooit een dodelijk ongeval is vastgesteld+de meeste van deze zogenaamde gasovervalen gebeuren in campers en daar brand altijd een
                    brander van de koelkast(als ze niet aan stroombron hangen) dus nog voor dat je bedwelmd bent

werkwijze om een camper vol benodigd gas brengen:alle gaten afplakken,uwe remorcke vol gasbussen (want ge hebt heel wat gas nodig) naast de camper zetten,slang inbrengen,wachten tot al het gas er in zit en hopen dat de brander van de koelkast niet opslaat of ,inbreken en hopen dat er een paar kg goud inligt om nieuw gas te kopen want dat kost meer dan wat je in een doorsnee camper aan spullen vind

de believers:hebben het al eens ergens gelezen of gehoord op een bezopen camping bbq dat nonkel jos van den bakker op den hoek die zijn tante haar vader dat al heeft meegemaakt
                    Ik behoor niet tot een van deze kampen maar als scheikundige kan ik toch een paar realistische voorstellen doen hoor.
                    Dat verhaal over die vele gasbussen en de prijs is overdreven en die associatie voor gas hoeft ook niet te kloppen. Tenzij ze natuurlijk LPG naar binnen blazen .....

Als het nu ja-neen gebeurd is weet ik niet en in feite interesseert het me ook niet maar technisch is dit wel degelijk haalbaar.

Aan de andere kant er als troost even aan denken dat de kans die je loopt op een ernstig verkeersongeluk van en naar je bestemming stukken groter is dan de kans dat je op deze manier beroofd wordt.

PaulM

Comment

Met veel plezier deze thread gelezen, als fervente camping hanger heb ik nog nooit problemen gehad...heb nu wel een serieus stuk hout vast

Misschien een tip :

Neem één spade mee, graaf één grote put, stop al je materiaal in een kist met vuilniszak errond, stop het in de put, leg over de put een plank en strooi er wat aarde op, plaats je tent pardoes op de put !

Uw paranoide mede BD'er...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Ik behoor niet tot een van deze kampen maar als scheikundige kan ik toch een paar realistische voorstellen doen hoor.

PaulM
                        dan ben jij de oplossing voor ons mensen met een camper, en raad ik u aan om naar het dichtsbijzijnde politiebureau te gaan en daar uw realistische voorstellen op tafel te leggen zodat dit misterie eindelijk opgelost is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
                          dan ben jij de oplossing voor ons mensen met een camper, en raad ik u aan om naar het dichtsbijzijnde politiebureau te gaan en daar uw realistische voorstellen op tafel te leggen zodat dit misterie eindelijk opgelost is
                          Ik, de oplossing ? Welneen, ik vertegenwoordig hier de oorzaak

Maar eventjes serieus : als het al dan niet gebeurt is voor mij het mysterie.
                          Haalbaar is het wel degelijk, dat verhaal van die aanhangwagen spuitbussen is wel grappig maar klopt niet.
                          Beveiligen met detectoren kan maar je weet niet wat ze gaan gebruiken : gas of een of ander aerosol dus kan je de hele camper volzetten met -voor een particulier onvindbare- sensoren.
                          Ik weet niet wat je van plan bent om te doen als ze N2O naar binnen blazen of -god behoede- een chloroform-aerosol, 100 g CHCl3 levert al snel iets in de buurt van 20 liter gas, stinkt relatief weinig en is onbrandbaar. Je hebt geen schijn van kans.

Wat ik zou doen, eerder dan te knoefelen met detectoren met beperkte levensduur (hoe ga je ze testen ?) is langs de binnenkant een IR bewegingssensor op de deur richten met een lamp en een ferme lawaaimaker er aan vastgekoppeld. Voeden met converter op de batterij.

Moet ik nu nog altijd naar het dichtsbijzijnde politiebureau of ga je me laten ophalen ?

PaulM

Comment

Er bestaat een systeem maar of het groot genoeg is voor bvb een camera weet ik niet, ik heb het ooit op de televisie gezien. Volgens mij makkelijk te maken van zo een ding die je in hondenshops kan kopen om je hond vast te leggen.

In grote lijnen:

Een "krulstaart" die in de grond wordt gedraaid met 2 halve delen van een schotel...

De onderste schotel zit "vast" tussen 2 grote rondellen die op zich vast gelast zitten aan de krulstaart maar de schotel op zich draait vrij rond de as van de krulstaa. De rondellen en dienen enkel om de schotel op hoogte te houden, hij kan er dus ook niet worden afgetrokken.
                            De hendel past mee in de inhoud zodat wanneer de bovenste helft eropstaat de krulstaart niet meer uit de grond kan gedraaid worden.
                            Het systeem werd aggesloten dmv een hangslot dus op 3 andere punten (90°) moet nog een systeem dat de bovenste helft in de onderste vastdraait, het slot maakt dat ze ook niet uit elkaar kunnen gedraaid worden om het deksel te lichten.

Euh...
                            Tis een hele uitleg maar de kleine versie die ik eb gezien om je portefuille en sleutels in te steken kregen ze op het starnd met mankacht niet uit de grond getrokken en de hele schotel draait vrij rond de as.

Wie brengt het op de markt???
                            Last edited by loloboy; 15 juni 2007, 11:27.
                            Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                            BE-Wommelgem
                            .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                              Wie brengt het op de markt???
                              prima concept zolang er geen keien in de grond zitten.
                              En de sleutels van die hangsloten bergen we op in een nog kleinere versie ?

PaulM

Comment

n de februari 2007 aflevering van MMM, het belangrijkste Engelse magazine voor motorhomers, staat het besluit van het College of Anaesthetists in verband met overvallen waarbij narcose gebruik wordt.

"Ik kan u categorisch verzekeren dat het onmogelijk is om iemand met ether (ethyl ether wordt hier bedoeld) zonder dat hij het gewaar wordt, zelfs tijdens het slapen. Ether is een uiterst scherp ruikend agens en een vrij zwak verdovingsmiddel naar moderne normen en heeft een zeer irriterend effect op de luchtwegen. Ether veroorzaakt hoesten en soms braken. Het vergt heel wat tijd om bewusteloosheid te bereiken, zelfs door directe toepassing op het gezicht met een vod. De nodige concentratie bij gebruik van een of andere spuitbus in een besloten ruimte, is enorm groot. De geur blijft dagenlang hangen en is duidelijk waarneembaar voor iedereen de volgende dag.

Er zijn nu veel krachtigere agentia beschikbaar. Sommige zijn bijna reukloos. Nochtans kunnen deze het beoogde effect waarschijnlijk nooit bereiken, en de kosten zijn enorm tenzij de dief op de kroonjuwelen uit is. Het enige bruikbare agens is waarschijnlijk wat gebruikt door de Russen in de belegering van Moskou - ik adviseerde het BBC programma hierover. Het algemene gevoel is dat zij een agens gebruikten dat niet beschikbaar is buiten de KGB!
                                Tot slot nog dit. Ongecontroleerde anesthesie, en daar hebben we het over, is zeer gevaarlijk. In de belegering in Moskou stierf meer dan 20% van slachtoffers door verstikking, omdat hun ademhalingswegen onbeschermd waren. Als de verslagen waar u over spreekt waar zijn, dan zou ik rapporten over een significant aantal sterfgevallen of gevallen van ernstige hersenschade moeten gekregen hebben."
                                Shirani Nadarajah, General Administrator
                                Professional Standards Directorate
                                Royal College van Anaesthetists

Comment

Working...
                                X