Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veiligheid op Camping

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Veiligheid op Camping

Dergelijke toestanden gebeuren altijd en overal. Onlangs is een collega van mij bestolen in een drukke lobby van een hotel. De cameratas stond nota bene tussen zijn benen. Twee seconden onoplettendheid om een handtekening te zetten, was al wat de dief nodig had...

Een maand later loop ik rond in La Boca (min of meer de gevaarlijkste wijk van Buenos Aires) en rara wat kom ik daar tegen? Een Duits madammeke met de nieuwste Leica M8 rond haar nek. Ze was rustig de zijstraatjes aan 't verkennen.

Een bevriend koppel had dat een paar dagen eerder ook al eens gedaan met slechts een luttele 10 peso's op zak, maar zij werden natuurlijk wél overvallen

Eigenlijk heb je alleen zekerheid als je't toestel thuis laat Alhoewel, Murphy kennende zou je net dán inbrekers over de vloer krijgen
    Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartdevijfde Bekijk bericht
      Dergelijke toestanden gebeuren altijd en overal.

Eigenlijk heb je alleen zekerheid als je't toestel thuis laat Alhoewel, Murphy kennende zou je net dán inbrekers over de vloer krijgen
      Altijd en overal ? Misschien, maar ik weet één ding zeker en dat is dat je kansen om bestolen en bedrogen te worden enorm uiteenlopen naargelang het land en de locatie.
      Als ik een land zou moeten kiezen om er mijn portefeuille te verliezen of om mijn fotomateriaal in mijn tent te laten liggen, ik zou het verdorie wel weten

Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Als ik een land zou moeten kiezen om er mijn portefeuille te verliezen of om mijn fotomateriaal in mijn tent te laten liggen, ik zou het verdorie wel weten

Paul
        Wel, om eerlijk te zijn: als ik zou moeten kiezen tussen m'n portofeuille of m'n fototoestel, weet ik het ook meteen Mijn vriendin haar fototoestel is eens gestolen na drie weken rondreizen. Al haar foto's stonden er natuurlijk nog op...

Hatelijk hoor! Je bent niet alleen je materiaal kwijt, maar ook nog eens je herinneringen. Dan ben ik liever wat geld en papieren kwijt

Trouwens, een goed trukje om dat laatste te vermijden, is verschillende geheugenkaarten gebruiken. Ik heb twee Extreme III 's van 1 GB en ééntje van 2 GB. Als ze dan met je fototoestel gaan lopen, heb je toch nog de andere foto's (als je ze niet bij in je fototas steekt natuurlijk)

Maar elk zichzelf respecterend BD-lid zal dat ongetwijfeld willen vermijden, dus ik zou opteren voor de koffer en een bijhorend slot. Of als je vriendin het niet erg vindt, moet je 't maar tussen jullie in leggen
        Canon

Comment

Ik sta regelmatig ergens op een camping met een tentje.

Als ik mijn fotogerief en dergelijke meeheb probeer ik alles zoveel mogelijk te verspreiden: de verschillende lenzen en flitser, elk apart in een (fris gewassen ) sok, en dan 1 in de rugzak, in 1 in het zakje binnenin de tent, 1 in de wagen als we met de auto gaan,...

Verder raad ik je aan, zoals bartdevijfde, om regelmatig van geheugenkaartje te veranderen, en deze steeds bij je te houden, zo zal je nooit alle foto's tegelijk kwijt raken.

Ook niet te opzichtig met al je materiaal in en rond de camping rondhangen zal wel helpen.

Als je een laptop mee neemt, neem dan zeker zo'n kensington slot mee. Dat maak ik vast aan het reservewiel, en leg daarop/daarin mijn laptop. Daarlopen ze niet snel mee weg.

Maar laat die "angst" zeker je vakantie niet bederven. Desnoods kan je eventueel een deel van je fotogerief thuislaten, en echt alleen het noodzakelijke materiaal meenemen.
          Flickr! :: Blog
          Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

Comment

In sommige campings in Italië en Zuid-Frankrijk zijn er lockers en/of kluizen ter beschikking.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svensven Bekijk bericht
              hallo hallo

Als kind ooit 1 keer een inbraak in de tent van m'n ouders meegemaakt, in Schotland. Wat me toen opviel is dat dieven ( toen ) niet door tentzeil sneden maar wel door de plastieken raampjes, wegens geruisloos. Met een verdovend middel zet zo'n dief er natuurlijk z'n radio bouwwerf style bij ..

In de auto lijkt me idd de beste plaats, niemand reageert nog op een alarm, maar aan de andere kant, het moet wel een erg koelbloedige dief zijn als die rustig blijft voortgraven in de koffer terwijl het alarm loeit. En, zoals vermeld, in een koffer in je koffer, of in een andere soort " verpakking " eventueel vastgemaakt aan/in je auto, en daarmee de wereld..

Niet showen met je materiaal, zoals al vaak vermeld, lijkt me idd de beste remedie. En jammer maar helaas, op de zomerse camping niet teveel mensen, medekampeerders dus, in vetrouwen nemen.. wantrouwen maakt je niet populair, maar het spaart je vaak zorgen. Jammer dat ik het zo moet stellen.

In de winter, in de tent, steken wij zoveel mogelijk materiaal in de slaapzak. Meer een kwestie van warmhouden dan van diefstal, maar het kan maar helpen.

samenvatting: jezelf straatarm voordoen, tegen iedereen vloeken en schelden terwijl je wel midden de camping onder een felle lamp staat, en een gracht met krokodillen rond je tent :-)

mvg, en een leuke vakantie gewenst,
              sven

Oorspronkelijk geplaatst door bartdevijfde Bekijk bericht
              Wel, om eerlijk te zijn: als ik zou moeten kiezen tussen m'n portofeuille of m'n fototoestel, weet ik het ook meteen Mijn vriendin haar fototoestel is eens gestolen na drie weken rondreizen. Al haar foto's stonden er natuurlijk nog op...

Hatelijk hoor! Je bent niet alleen je materiaal kwijt, maar ook nog eens je herinneringen. Dan ben ik liever wat geld en papieren kwijt

Trouwens, een goed trukje om dat laatste te vermijden, is verschillende geheugenkaarten gebruiken. Ik heb twee Extreme III 's van 1 GB en ééntje van 2 GB. Als ze dan met je fototoestel gaan lopen, heb je toch nog de andere foto's (als je ze niet bij in je fototas steekt natuurlijk)

Maar elk zichzelf respecterend BD-lid zal dat ongetwijfeld willen vermijden, dus ik zou opteren voor de koffer en een bijhorend slot. Of als je vriendin het niet erg vindt, moet je 't maar tussen jullie in leggen
              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              In sommige campings in Italië en Zuid-Frankrijk zijn er lockers en/of kluizen ter beschikking.
              Laat het duidelijk zijn, de kans dat je dit voor krijgt is wel heel klein. Ik praat erover alsof ik nu al weet dat ze gaan stelen, dat is uiteraard niet de bedoeling

Nja, onopvallend dat probeer ik altijd, maar een statief + 180mm + 30D + rugzak dat valt nu eenmaal op. Zeker als je nog een 70-200+1.4 zitten hebt. Zoviso gaat gerief mee die ik denk te kunnen gebruiken, ik heb niet zoveel € gegeven om dan thuis te laten omdat ik schrik heb, dat vind ik een brug te ver.
              Een kluis is geen slecht idee, toch zeker niet voor s'nachts, maar overdag heb ik uiteraard wel alle gerief nodig omdat ik dikwijls van lens/toestel zal moeten wisselen. Een koffer + slot in de wagen lijkt me het beste idee

En ivm met memory cards, heb een externe HD mee van 40gig, die mag volledig vol, das elke dag 2 keer mijn 1 gig kaartje wegschrijven, dus dat komt inorde (als er maar niks met mijn HD gebeurd....)

Bedankt alvast voor de tips, je staat er niet bij stil maar het is toch een het denken waard. Want in 60sec AL je gerief kwijt zijn, DAT is balen man

Comment

Een locker huren in een (groot) station in de buurt van je camping?

Comment

ik heb zelf voor op verlof een net gekocht in staal om rond de rugzak te doen.
                  je kan dit vinden op de website www.pacsafe.com
                  en vele trekkingwinkels verkopen dit
                  ikzelf heb het gekocht bij de horizon in sint niklaas, heel goede service daar, men kijkt welke best pakt roond je rugzak enzo
                  This website is for sale! horizonbuitensport.be is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, horizonbuitensport.be has it all. We hope you find what you are searching for!

website van pacsafe kan ik momenteel wel niet op
                  fotowebsite: www.edwinfoto.com
                  Lara's website: http://www.houdevelt.com
                  fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

Comment

Hallo, Hier is al heel veel geschreven. Ik weet dus niet of ik nog iets zinnigs kan toevoegen. Mogelijk is mijn reactie al ergens opgenoemd. Ik heb ze nl. niet allemaal gelezen.
                    Allereerst je apparatuur. Dekt je reis verzekering dit dan is niets aan de hand I(financieel tenminste). zo niet dan beginnen met een goede verzekering.
                    wil je daar meer van weten kijk dan eens op dit topic
                    diefstal, verlies van opnamen is natuurlijk vreselijk, maar als je daarna weer goede spullen terug kunt kopen kun je tenminste weer verder.

Vraag aan je verzekering duidelijk of opslag in de auto ook verzekerd is.

Bevestig inderdaad je apparatuur aan die haken in de koffer. Stop alles in een grote kist en doe daar zo.n alarm aan dat te koop is in de goede kampeerwinkel. dit maakt veel lawaai en schrikt af.

Voor hetr detecteren van het gas moet je een informeren of een brand en co2 melder ook niet functioneert.

Moet je je spullen toch in de tent opslaan dan wederom in een kist. Zet de kist vast met een ketting aan een spiraalharing (waar je een hond aan kunt leggen) en plaats ook hier zo'n alarm dat gebruikt wordt om ritsen te beveiligen. dit heeft vaak aan de rist echter geen succes omdat die individuen een stuk uit de tent snijden. Maakt minder lawaai. Stop daarom ook geen spullen onder het hoofdkussen.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Gerard

Comment

Vroeger heb ik wel eens systemen gezien die waardevolle zaken moesten beschermen op het strand. Het was een soort paal in de vorm van een spiraal dat je in de grond moest draaien. Als die paal in de grond zat kon je daar een afsluitbare koffer op monteren.

Ik zal eens kijken of ik er nog iets van terug kan vinden.
                      BD0808BE

Comment

Als ik bovenstaande reacties lees zou ik bijna bang worden om nog op een camping te gaan staan...

De voorbije jaren hebben we een groot stuk van van Europa doorkruist in een combinatie van auto - tent- lokale hotelletjes - gastgezinnen...
                        De enige plaats waar ik mijn materiaal achterlaat is in de koffer van mijn auto, als die naast onze tent staat tenminste. Indien niet, gewoon in de tent in een vuilniszak (zoals hierboven al door iemand gesuggereerd).

Misschien ligt het aan de lokatie ("Europa" en "niet toeristisch") maar ik heb me nog nooit zorgen gemaakt en ben ook niet van plan dat in de toekomst te gaan doen. (ook landen als Hongarije, Roemenië stonden op het lijstje, en die zijn nu niet meteen bekend om hun grote welvaart)

Gebruik je gezond verstand en het loopt wel los. Paranoia op reis vertrekken lijkt me niet echt fijn. Het gevoel constant beroofd gaan te worden ook niet...

En als je je toch zorgen blijft maken.. misschien overwegen om voor zo'n situaties iets goedkoper materiaal mee te nemen... Als Murphy dan toch zin heeft om te passeren, dan scheelt het een stuk op je bankrekening.

Onlangs gelezen: meer dan 75% van de Vlamingen heeft stress op het werk. Vinden jullie het echt nodig om dit ook op vakantie nog verder te zetten?

Lean back and chill
                        When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

Comment

zie hierboven.

ook helemaal mijn mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loreley Bekijk bericht
                            .... maar heb je Omnium verzekering? Bij diefstal in je wagen heb je dan toch je gerief terug? ....
                            Vergeet het; lees kleine lettertjes en je zal zien dat de wagen op een bewaakte plaats moet staan. Heb dit voorgehad in ZimbabW, gelukkig heeft mijn madam dit duidelijk in (Engelstalige) PV laten zetten.
                            1ste reactie (toen) OMOB: betalen niet terug; zie kleine letters... bewaakte parking.
                            Na hen te hebben gevraagd het PV nog eens goed door te lezen... betaald zonder probleem.
                            Pas ook op met reisverzekeringen (Elia?); kostbare goederen (ook onze stapschoenen werden hieronder gerekend!) moeten in de kluis van het hotel bewaard. Dat het hotel geen kluis had en de inbraak gebeurde op de kamer (terwijl wij na een reis van 26u - normaal 10u- in 'te' diepe slaap waren verzonken (inbreker binnen via raam voorgevel op 2de verdiep! - op bed gestapt dat we speciaal doorvoor hadden verhuisd - toch inbreker gehoord en direkt hotel op stelten gezet, politie direkt buurt uitgekamd...) deed niet terzake. Begin maar voor de rechtbank.

Geen Elia meer voor mij en voor de rest... lees ook de kleine lettertjes (en onthou ze bij opmaken van PV)!!!!
                            Last edited by VANCAMPENHOUTDIRK; 12 juni 2007, 22:55.
                            DVC

Comment

Ik ben net terug van Spanje (Andalousie) met de wagen en verbleven op verschillende campings in een doodgewone tent. Vorige jaren was het Corsica en Noorwegen.

Als ik alles optel dan zal ik wel voor +3000 Eur aan materiaal bijhebben

Tot nog toe geen enkele slechte ervaring.

Mijn materiaal steekt in een reistas van de Aldi (met daarin de lenscases, laptop,....) Die tas blijft op de camping altijd in de tent.
                              Als ik naar een stad ga, dan doe ik een fotovest aan met daarin de lenzen die ik nodig heb + body hangt rond mijn nek.

Bij een uitstap met de wagen neem ik een paraattas + enkele lens cases mee.

- ga naar serieuse campings, die hebben gewoonlijk een 24 uur bewaking en zijn afgesloten tijdens de nacht

- loop niet te pronken met je materiaal op de camping, hou het in de tent.

- diefstal uit een tent op een camping komt weinig voor dus geen paniek.
                              Er zijn ook 'normale' mensen die van andersmans zaken afblijven

Er wordt eerder gestolen uit geparkeerde auto's als je iets gaat bezoeken. Dus zorg dat er niks zichtbaars in de auto ligt.

No stress, have fun.
                              BD0497BE : Nikon body + glas
                              www.RudyVerrijt.info

Comment

Neem je verlies met een glimlach; ik betaal nooit voor 111111. Mijn ontwikkelingshulp komt rechtstreeks bij de 'behoeftigen'
                                DVC

Comment

Working...
                                X