Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veiligheid op Camping

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Veiligheid op Camping

Een veiligheidsprobleem....

Deze zomer ga ik er met de tent vandoor naar Zuid-Frankrijk, uiteraard inclusief een paar 1000€ aan fotomateriaal. Tot hier geen probleem, ware het niet dat een kennis van mij bestolen is vorig jaar.

Ook dezelfde streek, zelfde soort tent en gelijkaardige camping. Werkwijze bijna als in de film; eerst een slaap/verdovingsmiddel binnen gespoten, daarna een gat in de tent gesneden en alles van waarde gepikt

Dat wil ik dus absoluut voorkomen. Zo een detectiemiddel voor slaapstof heb ik al gevonden, maar kost enorm veel geld dus komt er niet.

Hoe los ik dit het beste op, waar verstoppen jullie je fotomateriaal? In de slaapzak met 3 lenzen en 2 body zie ik ook niet echt zitten.

Qua genre tent is het dit
    dus een bak op 2 wielen, die zich nadien kan openplooien tot een grote tent.

Ik weet echt niet hoe ik mijn gerief beste kan beveiliging....

Alvast bedankt voor de reacties

Re: Veiligheid op Camping

Als je met zo'n plooitent gaat neem ik aan dat je met de auto bent... Fotogerief gewoon in de koffer? En er verder niet te veel mee te koop lopen? Diefstal kan je nooit helemaal uitsluiten. Het is kwestie van gezond verstand gebruiken maar ook van uzelf niet te veel bang te maken want dan hebt ge geen verlof meer .
    Kris.

Comment

Misschien is een put graven onder je slaapzak te drastisch.

Op sommige campings heb je kluisjes. Misschien moet je dat even vragen.

Of bij het dichtsbijzijnde politiekantoor om info vragen.
      Canon EOS 400d -18-55mm/55-200mm+kit grip E3

Comment

Naast je tent lijkt de auto mij het veiligst. ok, die krijgen ze ook open maar dat maakt veel meer lawaai. Bovendien doen ze dat niet op de camping naast je tent. Wel als de auto bv op de parking buiten de campings staat wanneer je bv laat thuis kwam, dan zeker niet in de auto laten !

In principe is vlak bij (letterlijk) altijd het beste.... maar als je een Nikon hebt dan maken ze je desnoods dood, met een Canon ben je veiliger

terug serieus, 100 % kan je het nooit uitsluiten, het heeft veel met geluk te maken...

Ik zou zeggen : in de auto naast de tent ofwel vlak naast je in het slaapcompartiment.

Grtz

Comment

De auto had ik ook al gedacht, maar het voelt raar om je gerief net buiten te leggen ipv binnen voor de veiligheid.
          Het is een tamelijk recente wagen, dus glas kapotslaan etc zal het alarm wel doen afgaan, maar wat heb je daaraan als je ze ziet weglopen met je gerief

Hoe dan ook lijkt een plek ergens in de wagen het beste idee. Want als je het gerief letterlijk naast je legt in bed, dan nog zijn ze ermee weg, geloof me

Tzal een kwestie worden van chance, en ik ga er inderdaad zeker mijn vakantie niet door laten verpesten hoor

bedankt voor de reacties tot nog toe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
            Hoe dan ook lijkt een plek ergens in de wagen het beste idee. Want als je het gerief letterlijk naast je legt in bed, dan nog zijn ze ermee weg, geloof me

Tzal een kwestie worden van chance, en ik ga er inderdaad zeker mijn vakantie niet door laten verpesten hoor

bedankt voor de reacties tot nog toe
            ben je alleen ? Als je vrouw er goed uit ziet laten ze je fotomateriaal misschien achter

Comment

Mijn trouwe viervoeters zorgen er op de campings (en thuis) voor dat we gespaard blijven van zulke bezoeken. Misschien een tip ?

Mvg,
              TravelToy
              www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Onlangs was er op dit forum iets over ± bewegingsalarm voor op fotomateriaal.
                Tis misschien een suggestie :
                Ik zat net te denken of er nu niets bestaat om aan of in mijn pelicase te maken van alarm tegen diefstal. Een compact bewegingsalarm zou volgens mij wel moeten lukken. Iemand hier al aan gedacht? of ervaring met alarmsystemen. Met moet nog een beetje draagbaar zijn natuurlijk. Alle info is welkom.

marcus
                zwart & wit & kleur

flickr

Comment

Als je een recente wagen hebt dan heb je waarschijnlijk ook van die haken in je koffer om dingen mee vast te maken.

Eventueel een koffer (valies) in de koffer van je wagen met een fietslot aan zo'n haak hangen ?

Zelfs als ze dan in je wagen komen zal het hun toch wat tijd kosten om je materiaal los te krijgen ...

G
                  As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                  like.no.other

Comment

IK weet het niet hoor, maar heb je Omnium verzekering? Bij diefstal in je wagen heb je dan toch je gerief terug?
                    Denk ook aan je eigen veiligheid. Indien ze slaapmiddel in je tent spuiten, is dat zeer gevaarlijk voor jezelf. Als ze zo ver gaan voor je gerief, zullen ze het ook wel uit je auto nemen. Maar blijf je zelf wel buiten schot.
                    Het zijn bedenkingen, maar ik zou dat gerief niet met mijn leven beschermen.
                    Last edited by Loreley; 18 mei 2007, 10:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                      ben je alleen ? Als je vrouw er goed uit ziet laten ze je fotomateriaal misschien achter

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                      Mijn trouwe viervoeters zorgen er op de campings (en thuis) voor dat we gespaard blijven van zulke bezoeken. Misschien een tip ?

Mvg,
                      TravelToy
                      Dat zal moeilijk worden, we hebben geen hond en zijn ook niet zo dog-minded. Maar het was een optie

Oorspronkelijk geplaatst door marcus Bekijk bericht
                      Onlangs was er op dit forum iets over ± bewegingsalarm voor op fotomateriaal.
                      Tis misschien een suggestie :
                      Ik zat net te denken of er nu niets bestaat om aan of in mijn pelicase te maken van alarm tegen diefstal. Een compact bewegingsalarm zou volgens mij wel moeten lukken. Iemand hier al aan gedacht? of ervaring met alarmsystemen. Met moet nog een beetje draagbaar zijn natuurlijk. Alle info is welkom.

marcus
                      Dit is knap, 20€ is heel goed te doen, ga ik eens verder bekijken.

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                      Als je een recente wagen hebt dan heb je waarschijnlijk ook van die haken in je koffer om dingen mee vast te maken.

Eventueel een koffer (valies) in de koffer van je wagen met een fietslot aan zo'n haak hangen ?

Zelfs als ze dan in je wagen komen zal het hun toch wat tijd kosten om je materiaal los te krijgen ...

G
                      Nog niet aan gedacht, maar dit lijkt me een heel goed idee, een koffer + slot, dat ik daar nog niet zelf heb aan gedacht

Oorspronkelijk geplaatst door Loreley Bekijk bericht
                      IK weet het niet hoor, maar heb je Omnium verzekering? Bij diefstal in je wagen heb je dan toch je gerief terug?
                      Denk ook aan je eigen veiligheid. Indien ze slaapmiddel in je tent spuiten, is dat zeer gevaarlijk voor jezelf. Als ze zo ver gaan voor je gerief, zullen ze het ook wel uit je auto nemen. Maar blijf je zelf wel buiten schot.
                      Slaapmiddel gebruiken ze tamelijk frequent heb ik nu vernomen, maar het was ook het eerste dat ik ervan hoorde... . Nu met mijn leven beschermen zal ik niet doen, maar kga ze het allezinds zo moeilijk mogelijk maken.

De kans is uiteraard héél klein, maar toch....

Comment

Geen gemakkelijke oplossing voor dit probleem.
                        Ik zou inderdaad ook eerst informeren aan de receptie naar een eventuele kluis.
                        Ik zou mijn kampeerplek op de camping zorgvuldig uitkiezen indien mogelijk: niet te dicht bij een uitgang van de camping of in een slecht verlichte zone.
                        Middenin de camping heb je misschien minder risico, de dieven willen zonder twijfel ongezien zo snel mogelijk kunnen wegkomen.
                        Zeker niet te koop lopen met je fotogerief op de camping zelf. Daar ligt waarschijnlijk de grootste oorzaak. Dieven slaan nooit willekeurig te werk. Camoufleer je fototas misschien in een gewone plastiezak (vuilniszak) en zorg dat niemand je dure gerief opmerkt.
                        De autokoffer lijkt inderdaad veiliger, maar ik heb toch ook liever mijn gerief dicht bij mij.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loreley Bekijk bericht

De verzekeringsmaatschappij zal zeker het filmmateriaal niet terug betalen omdat ze zullen zeggen (en ergens wel gelijk hebben) dat een auto geen plaats is om dure spullen in achter te laten. Verzekeringsmaatschappijen moeten ook leven hé . Ne, serieus, ik denk niet dat je ermee wegkomt als je bij de makelaar komt en zegt dat je voor €xK aan fotomateriaal gestolen bent omdat je het voor de veiligheid in de auto hebt achtergelaten.
                          Misschien heb ik wel geen vertrouwen in de verzekeringen maar heb al teveel verhalen gehoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                            Een veiligheidsprobleem....

Ook dezelfde streek, zelfde soort tent en gelijkaardige camping. Werkwijze bijna als in de film; eerst een slaap/verdovingsmiddel binnen gespoten, daarna een gat in de tent gesneden en alles van waarde gepikt

Ofwel was die inbraak bij je vriend hoogst uitzonderlijk en dan heeft die gewoon pech gehad. Indien niet dan is mijn conclusie snel gemaakt: ik ga niet naar die campings in die streek. 'k Moet er niet aan denken dat er iemand 's nachts een slaapmiddel binnen spuit, fotomateriaal of niet.

Daarnaast blijft het natuurlijk een feit dat zo'n dief niet lukraak in een tent begint te snijden om te kijken of er iets waardevols in ligt. Als die voor 2000 Euro fotomateriaal steelt, dan wist die natuurlijk dat dit materiaal er lag. Dit kan je ook trachten te vermijden.

Comment

hallo hallo

Als kind ooit 1 keer een inbraak in de tent van m'n ouders meegemaakt, in Schotland. Wat me toen opviel is dat dieven ( toen ) niet door tentzeil sneden maar wel door de plastieken raampjes, wegens geruisloos. Met een verdovend middel zet zo'n dief er natuurlijk z'n radio bouwwerf style bij ..

In de auto lijkt me idd de beste plaats, niemand reageert nog op een alarm, maar aan de andere kant, het moet wel een erg koelbloedige dief zijn als die rustig blijft voortgraven in de koffer terwijl het alarm loeit. En, zoals vermeld, in een koffer in je koffer, of in een andere soort " verpakking " eventueel vastgemaakt aan/in je auto, en daarmee de wereld..

Niet showen met je materiaal, zoals al vaak vermeld, lijkt me idd de beste remedie. En jammer maar helaas, op de zomerse camping niet teveel mensen, medekampeerders dus, in vetrouwen nemen.. wantrouwen maakt je niet populair, maar het spaart je vaak zorgen. Jammer dat ik het zo moet stellen.

In de winter, in de tent, steken wij zoveel mogelijk materiaal in de slaapzak. Meer een kwestie van warmhouden dan van diefstal, maar het kan maar helpen.

samenvatting: jezelf straatarm voordoen, tegen iedereen vloeken en schelden terwijl je wel midden de camping onder een felle lamp staat, en een gracht met krokodillen rond je tent :-)

mvg, en een leuke vakantie gewenst,
                              sven
                              Canon Ixus V, Nikon D70, Nikon 18mm-70mm f3,5-f4,5, Nikon 50mm f1,8

Comment

Working...
                              X