Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cuba

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: cuba

Oorspronkelijk geplaatst door Roland woutersen Bekijk bericht
    Wij zijn er in mei 2006 geweest, kijk eens op: www.reizigerssite.com
    Mooi verslag, daar hebben we iets aan, dank u.

Comment

Ik ben pas terug van Cuba.
      We hebben een rondreis gemaakt van 13 maart tot 24 maart, en van
      24 maart tot 29 maart zijn we gaan relaxen in Varadero.

Deze steden hebben we aangedaan :
      - Holguin
      - Santiago de Cuba
      - Bayamo
      - Camaguey
      - Sancti Spiritus
      - Santa Clara
      - Trinidad
      - Cienfuegos
      - Havana
      - Pinar del Rio

Wat is de moeit waard ?
      - Havana : de sfeer, de drukte, de straten, gebouwen enz ... uniek ! Bezoek eens 'Hotel Nacional' en het 'Havana Club Rum museum'.
      - Trinidad : veruit de mooiste stad van Cuba voor mij. Zeer oude huizen, kasseien straatjes, oldtimers, vele huizen waar ze salsa spelen, zicht op de
      Cairibische zee , ...
      - Santiago de Cuba : kasteel van Morro is erg mooi, maar te ver voor vanuit Varadero te bezoeken
      - Pinar del Rio : heel mooie natuur omgevingen. Bezoek ook de waterval van Sorao als je de kans hebt. Veel kans op kolibries te zien.
      - Camaguey heeft ook hele mooie en kleine straatjes : een echt doolhof (zoals het ook bedoeld was voor de piraten)

Over Varadero zelf : niks te zien, tenzij je van toeristenwinkels en cafeetjes houdt. Wel erg mooie witte stranden en groene zee. In ons hotel (Paradisus) was men de 'Wedding Chapel' aan het vernieuwen. Het koppeltje dat trouwde tijdens ons verblijf, moesten het stellen met een witte open tent naast het strand.

Als je zelf een auto huurt : pas op voor politie controles : zij staan bijna elke
      5 km langs de weg, en ze schatten (!!!) uw snelheid. Rij je te snel kan je betalen. Ze werken er dus niet met radar, enkel met hun blote oog.

De excursie met een catamaran varen en zwemmen met dolfijnen kan ik NIET aanraden.
      Kost 80 euro per persoon, en je mag dan 5 minuten in een vies bassin met 2 dolfijnen zwemmen.
      Wil je een rondje (10 seconden) meezwemmen aan de vinnen, betaal je 10 euro, en mag je alleen maar doen
      als je niet meegezwommen hebt ... afzetterij ja !

Dus als je een vast hotel hebt in Varadero, zou ik zeker Havana en Trinidad bezoeken, en eventueel Pinar del Rio.
      De weg van Varadero naar Havana en Pinar is redelijk goed, naar Trinidad is stukken minder en kan je beter met begeleiding doen.

Trouwens, indien je in Varadero recht naar beneden gaat, tegen de Cairibische zee, is er een stuk weg van wel 25 km waar krabben oversteken.
      Spektakel gegarandeerd !! Om de meter zie je een krab van +/- 30 cm groot, en om de 15 cm op de weg zie je spijtig genoeg platgereden krabben.
      De weg ziet daar volledig rood/oranje.

Veel succes samen, en laat de rum maar vloeien !
      Last edited by facehugger; 5 april 2007, 13:02.
      *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Comment

Als je vragen en antwoorden hebt/zoekt ben beter af op:
        http://www.cubaforum.nl/ en http://cuba.reisforum.nl/
        dan hier.

Ik heb met mijn vriendin een combinatiereis auto - hotel gemaakt: Ik vond het een afknapper van jewelste.

Comment

Working...
        X