Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heel tof is het in Cuba om eens te gaan zwemmen met de dolfijnen, wel niet zo handigg om foto's te maken als je in het water ligt. Ook het water zier er zwart en en zeer zout maar is wel unieke belevenis.
Verder is Havana heel mooi, ook de sigarenstreek is heel knap (we mochten geen foto's maken in sigarenfabriek)
Ook heel mooi is de tocht met oude rusiche truck.
Verder zijn de mensen zeer gelukkig met zeepjes en vooral shampoo, bijvoorbeeld kamermeisjes. Die zijn daar nl zeer duur
Wij hebben verleden jaar 3 weken "rondgetrokken" met onze 2 dochtertjes (3 en 5 jaar oud). Wij overnachtten bij "locals" (casas particulares) en verplaatsten ons met de bus en taxi. Varadero was voor ons de afsluiter. Varadero heeft eigenlijk niks meer te maken met Cuba: het is een vakantieoord volgestouwd met hotels (is niet slecht bedoeld maar het geeft geen beeld van hoe Cuba er uitziet). Natuurlijk wel ideaal voor een huwelijksreis: mooi strand, zon, goede hotels...
Vanuit de hotels bestaan mogelijkheden uitstappen te doen naar Havana, Trinidad... maar ik vrees dat je dan lange tijd onderweg bent en slechts over een beperkte tijd op locatie beschikt.
Wat wij het tofst vonden (in volgorde): Viñales, Havana, Trinidad, Varadero, Santa Clara, Cienfuegos.
National Geographic heeft twee schitterende boeken hierover. Kijk maar eens op hun site. Vooral het fotoboek van David Allen Harvey is een "must".
Veel geluk samen.
M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 -1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...
Vanuit de hotels bestaan mogelijkheden uitstappen te doen naar Havana, Trinidad... maar ik vrees dat je dan lange tijd onderweg bent en slechts over een beperkte tijd op locatie beschikt.
Voor uitstappen neem je best een binnelandse vlucht, wel opletten dat de vliegtuigen niet uit elkaar vallen , wat alles natuurlijk wel duurder maakt
Ik ben vorig jaar naar Cuba geweest en vond Viñales één van de mooiste plekken van Cuba. Je kan een auto huren en één van de vele lifters oppikken die ook die richting uit moet om de weg te wijzen. Wegwijzers kennen ze daar niet zo goed :-). De snelwegen zijn daar echt een attractie op zich. Een album : http://www.pbase.com/bossuytj/cuba
Canon EOS 300D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC, Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super II Mijn foto's
Overnachten bij "locals" (casas particulares) en verplaatsen met local bus, is hier hoger ook al gesteld, dan zie je het "echte" Cuba.
Varadero heeft echt niks te maken met Cuba: het is een vakantieoord volgestouwd met hotels (is niet slecht bedoeld maar het geeft geen beeld van hoe Cuba er uitziet). Natuurlijk wel ideaal voor een huwelijksreis: mooi strand, zon, goede hotels...
Zeker een bezoekje waard zijn Old Havana, Trinidad (bezoek ook eens de oude haciendaplantages buiten de stad), Cienfuegos en Viñales en, als je nog wat tijd hebt, ook Santa Clara (alleen voor het museum van El Ché).
Maar het allerbelangrijkste is niet de massa te volgen, ga gewoon eens een klein Cubaans restaurantje binnen, praat met de mensen, drink een glaasje rum (maar dan wel Habana Club, hé!), go slow en let the salsa come...
Een vriend van me is geweest en hij heeft een 200tal potloden meegenomen.
De lokale bevolking is er gek op, en het is altijd leuk om een arm kind met zoiets kleins gelukkig te maken. Ik weet dat hij voor de potloden vaak sigaren in ruil kreeg.
Een collega van mij had enkele lifters meegenomen. Ze zaten alledrie achteraan. Terwijl de middenste naar voren leunt en jullie aan de praat houdt, zullen de andere de rugleuning nr voren verstellen. Op deze manier kunnen ze tot bij je bagage in de koffer en de rest moet ik niet verder uitleggen vermoed ik...
Comment