Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spanje - Costa de la Luz - Chipiona

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Spanje - Costa de la Luz - Chipiona

Ik vertrek eind juli voor 2 weken naar Zuid-Spanje, Chipiona, op zo'n 30 km van Jerez de la Frontera. Ik wil natuurlijk terugkomen met prachtige en interessante foto's.
    Weet er iemand mooie of interessante plekjes in de buurt? Zijn er plaatsen die ik echt moet bezocht en vastgelegd hebben? Ben geïnteresseerd in natuur, landschappen en architectuur ...
    We hebben een auto gehuurd voor 2 weken, dus ook plaatsen die tot 200 km verwijderd zijn van Chipiona zijn erg welkom!

Laat maar komen, want ik heb nog veel te leren en elke mogelijkheid om m'n camera uit te testen is meer dan welkom!
    Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

Re: Spanje - Costa de la Luz - Chipiona

Granada
    Ronda
    Cordoba
    Jaen
    Sevilla
    Gibraltar

heb eerste 3 met kerst nog bezocht, super mooi daar
    Mijn site Mijn reizen

Comment

Heb dat zelf ook bezocht , zelf een paar fotos op mijn webstek staan.

Gibraltar,Sierra NevadaCiclana,Jerez de la Frontera enz.

stijntje

Stijntje

Content met mijn Canon Powershot S3 IS (hij kan nu ook in RAW fotograferen)

Comment

Gibraltar ook zeer intressant voor taxvrije aankopen
        fotowebsite: www.edwinfoto.com
        Lara's website: http://www.houdevelt.com
        fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

Comment

Hebben dit voor twee jaar bezocht...in voor ons toch een aanrader " Hotel Fuerte Conil" in Conil de la Frontera...rustig gelegen in Moorse stijl...een wagen huren vonden wij wél een must...
          Aangekomen in Jerez, gekend voor de sherry (Tio Pepe), ook de Andalusische rijschool is heel bekend!
          Mooi zijn zéker de "witte dorpen" Arcos, Medina en Vejer (Vejer de la Frontera vond ik de moeite...)
          Gibraltar kan je ook niet overslaan maar vond ik niet zo spectaculair, wel echt toeristisch...
          Puerto de Santa Maria...als zeevruchten je lievelingskost zijn
          Medina Sidonia en Cadiz vond ik ook de moeite waard...
          Kortom...een omgeving die je u zeker niet gaat beklagen!
          Aangename sfeer...prijs/kwaliteit zeer gunstig...een minpuntje...nogal veel "gefrituurde gerechten"...alhoewel, smaken verschillen!
          Goede reis....
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

Ik heb in 2006 enkele steden bezocht in Andalusië: Granada, Cordoba, Malaga, Ronda, Antequera. Van deze plaatsen zal ik Ronda en Granada het beste herinneren. Ronda is heel mooi gelegen, maar je moet de wel de horde toeristen kunnen ontwijken. Neem je tijd en wandel wat rond in de omgeving, het loont de moeite. Granada vond ik een toffe stad die een speciale atmosfeer uitadement. Het is een levendige studentenstad en de kunstenaartypetjes zijn leuk om mee rond te hangen. Volg de lachende gezichten en de cannabisgeur (en ze hebben het prachtigste zicht over heel Granada vanuit hun grotwoningen!). Malaga vond ik persoonlijk maar niks, hoewel het een goede basis is om de omgeving te verkennen als je zelf geen auto hebt

In Huelva zou ik Parque Nacional de Doñana bezocht hebben. Google om foto's te vinden. Maar in juli is de plantengroei misschien al een heel stuk minder weelderig...
            :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

Comment

Bedankt voor al jullie antwoorden, hier heb ik echt wat aan.
              Als er nog mensen zijn met ervaringen, tips of ... laat maar komen!

Comment

Zeker en vast niet vergeten het dorp El Rocio te bezoeken. Dit ligt midden in het natuurgebied "Parque Nacional de Doñana"

Veel plezier.

Comment

En Caños de Meca ook niet vergeten! En ga eens kijken in Barbate, een vissershaven, en drink een pintje bij de Marineros. Daar in de buurt is een oude haven waar ze overtollige tonijnboten afbreken. Daar vind je een paar wrakken, half gezonken, heel karaktervol.
                  "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                  Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                  Uit: Apocrief

Comment

Ik heb al zin om te vertrekken ... nog 4 maand geduld oefenen zal moeilijk worden

Comment

Misschien een beetje veraf, maar alleszins de moeite waard : het wiite dorpje Casares
                      En natuurlijk Sevilla
                      Canikon 40D - D200, D300

Comment

Ook een mooie, Mijas
                        het witte dorp tegen de bergrug bij Malaga
                        bekend om zijn ezeltaxi's
                        Mijn site Mijn reizen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VBiB Bekijk bericht
                          Ook een mooie, Mijas
                          En daar niet ver vanaf:Nerja.
                          Eigenlijk alles wat hierboven genoemd is zijn aanraders.
                          Is ook onze favoriete vakantiestreek,maar spijtig genoeg door verschillende omstandigheden nu al 4 jaar lang niet kunnen gaan,maar ik ga zeker ooit nog terug.Veel plezier alvast en geniet volop!
                          Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VBiB Bekijk bericht
                            Ook een mooie, Mijas
                            Ezeltjes!

Comment

Chipiona is een maritiem dorp met fijne zandstranden. Het heeft de hoogste vuurtoren van Spanje, deze is 's avonds verlicht. Er valt heel wat moois te fotograferen als je de 'Ruta de los pueblos blancos' of de 'Ruta del Toro' volgt.
                              Verder is de historische stad Jerez, stad van de andalusische witte paarden, de sherry en flamenco beslist de moeite waard. Spijtig dat er geen foto's mogen genomen worden in de Real escuela andaluzo.
                              Cadiz ligt op 45 minuten van Chipiona en telt 3000 j historie. Je kan er ook heen via Rota en dan per vleugelboot die rechtstreeks de haven in het centrum aandoet.
                              In Sevilla zijn er tal van bezienswaardigheden: het prachtige alcazar, de torre de la Giralda, de plaza espana 'expo 1929' de typische bario de Santa Cruz. Maar bezoek beslist ook de linkeroever van de Quadalquivir met de kleurige wijk Triana.
                              Als je musea of historische gebouwen wilt bezoeken hou dan rekening met de sluitingsdagen. Informeer je best hierover via internet of ter plaatse, zo kan je je reis optimaal voorbereiden.
                              Veell succes!

Comment

Working...
                              X