Wij gaan dit jaar voor de eerste keer naar Kreta (westelijk deel) dus iemand die tips heeft, laat maar komen...
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kreta
Collapse
X
-
Kreta
Groetjes,
FilMar, Beeldbrouwer ;-)
* Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *Labels: Geen
-
-
Re: Kreta
Wij zijn in 2002 naar Kreta geweest, echter naar het oostelijk deel.
Ik vind het in elk geval een schitterend eiland en hopen er ooit nog eens terug te gaan!!
http://fabke.fotopic.net/c206425.html
Grtz,Fabienne
Een geslaagde relatie begint niet bij het vinden van de juiste persoon,
maar door zelf de juiste persoon te zijn.Last edited by F@bke; 2 maart 2007, 13:24.BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
The name of the game is to fill the frame!
http://Fabke.fotopic.net
-
In de Samaria kloof kan je mooie landschappen fotograferen. Je moet dan wel een beetje conditie hebben om deze dagtocht aan te kunnen. Eén voordeel, het is steeds bergafwaarts.
De steen- en kiezelstranden geven ook mogelijkheden. En niet te vergeten de blauwe luikjes in de witte huizen, al de prularia die er bij de terrasjes staan of hangen en ... de pitoreske haventjes.
Verder is het goed te doen een bromfiets te huren en een deel vh eiland te verkennen (de bergen in dus). Zo kan je stoppen waar je wil om foto's te maken.
Alvast een goeie reis!
Comment
-
ben er geweest in '97
Yep de Samariakloof is de moeite (18km)
en je zit toch in 't westen dus ...
wij zaten meer naar 't oosten en was 2 maal 4uur bus dan (dat was een laaaaange dag)
Knossos site + museum in hoofdstad
't m e l a a t s eneiland (ben naam vergeten)
jeepsafari (was georganiseerd door Nederlander en je kon de video kopen achteraf)
S tof
Comment
-
Van het m e l a a t seneiland kan ik momenteel niet op de naam komen maar ligt voor de kust van Agios Nikolaos in het oosten. Prachtige kust daar! In die omtrek is trouwens de TVserie 'Who pays the ferryman' opgenomen.
In het westen nog interessant: Chania (al gezegd) en Rethymnon.
Update: het m...eiland: Spinalonga? (of zoiets)Last edited by nabi; 2 maart 2007, 19:27. Reden: vreemd: m e la a t s (aan mekaar geschreven) wordt ******
Comment
-
-
Hoi,
Wij zijn daar 2 maal geweest.
Telkens in een Grecotel en Panormos.
Dit ligt tussen Heraklion en Rethymnon, op ongeveer 25 km van Rethymnon.
Wij waren zeer tevreden van dit All-In hotel.
Telkens we daar waren hebben we een kleine 4*4 gehuurd om op het eiland rond te toeren.
De eerste maal hebben we zo ongeveer het hele eiland rondgereden.
De tweede maal (oktober 2006) was het fantastisch goed weer en hebben we steeds met de cabriokap open kunnen rijden.
Wij hebben niet de Samaria kloof gedaan maar wel de Imbros kloof. Deze was zeker de moeite. "s Morgens naar het einde van de kloof rijden, daar een Kretenzer zoeken die je naar het begin van de kloof brengt en dan maar genieten.
Grtz,
WilfriedThe tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk berichtVan het m e l a a t seneiland kan ik momenteel niet op de naam komen maar ligt voor de kust van Agios Nikolaos in het oosten. Prachtige kust daar! In die omtrek is trouwens de TVserie 'Who pays the ferryman' opgenomen.
Update: het m...eiland: Spinalonga? (of zoiets)'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk berichtVan het m e l a a t seneiland kan ik momenteel niet op de naam komen maar ligt voor de kust van Agios Nikolaos in het oosten. Prachtige kust daar! In die omtrek is trouwens de TVserie 'Who pays the ferryman' opgenomen.
Update: het m...eiland: Spinalonga? (of zoiets)
Samaria zeker doen!'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door webwil Bekijk berichtHoi,
Wij zijn daar 2 maal geweest.
...
Voor wat foto's kan je op dit album van me terecht
Grtz,
WilfriedThe tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk berichtSpinalongo
(toch niet slecht van mij, zo uit het hoofd?)
Comment
-
-
EOS 400D - Tamron 28-75mm F2.8 XR Di - Canon EF 70-200mm F4 L USM
Comment
-
Samaria kloof is misschien wel leuk, maar je loopt daar ook steeds met een hele bende rond. Zeker de moeite is het om vanuit Rythymnon of Chania een moto of auto te huren en dan naar het veel mooiere zuiden te rijden. Minder toerisme, maar Agios Galini,de Kourtaiotiko kloof (even indrukwekkend en je kunt er op het gemak foto's trekken), Plakias en het eindeloos mooie Chara Sfakion. Onderweg kun je dan nog het Frangokastelo kasteel bezoeken, het indrukwekkende Arkadi klooster, het Prevelli klooster, de mooie bergdorpen Spili en vooral Fourfouras... Allemaal zeer indrukwekkend, ruw, bergachtig, onherbergzaam en verrassend. In ieder geval een stuk leuker dan plaatsen als Chersonissos e.d.
Comment
-
Ik ben d'r een aantal jaren geleden ook geweest.
(in Gerani, nabij Platanias, nabij Chania)
Wij hebben toen een autootje gehuurd en veel rondgereden.
Op de westkust vond ik het klooster van Chrissoskalitissa wel leuk, maar het strand van Elafonissi daar in de buurt gewoonweg fantastisch !
Groeten,
RudiFuji X - Less became more
Comment
-
Alvast bedankt voor alle tips (maar er mogen er altijd nog komen )
We gaan dit jaar in Juli maar met alle dingen die we al gelezen hebben en gevonden hebben op internet denk ik dat Kreta geen eenmalige bestemming zal zijn.
Ik denk ook dat we de Samaria-kloof gaan laten wat ze is en er eerder een kleinere gaan nemen (wat minder vermoeiend en (hopelijk) wat minder volk).
Dat van de huurwagen is ook al genoteerdGroetjes,
FilMar, Beeldbrouwer ;-)
* Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *
Comment
Comment