Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dominicaanse Republiek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dominicaanse Republiek

Hoi,

Wij vertrekken nu zaterdag naar de D.R.
    Ik heb sinds begin dit jaar een Sony A200, en dus is het de eerste keer dat ik met een spiegel reflex op reis ga. Ben benieuwd hoe dat gaat meevallen. Mijn vrouw zal vanaf nu de compact camera beheren.

Moet ik voorzichtiger omspringen met dergelijk toestel dan met mijn compact?
    Ik bedoel daarmee: mag ik er compleet niet mee op de boot, of op strand komen? (zand/zout/e.d.) Of kan ik net zoals met mijn compact het toestel overal meenemen zolang ik na gebruik alles mooi terug opberg.

Ik heb 1 CF-kaartje van 8GB. Dit komt wel toe, hier gaan ca. 1900 foto's op. Dat moet wel lukken om 14 dagen mee toe te komen.
    Echter heb ik horen zeggen dat je moet oppassen met CF/SD kaartjes in een vochtig+warm klimaat zoals op de DR. Kaartjes zouden kapot kunnen gaan.
    Moet ik mij hier over zorgen maken, of kan iemand dit bevestigen of weerleggen? Indien dit effectief zo is, wat doe ik dan best? Een Imagetank kopen? Ik heb nog wel een oude laptop die ik eventueel kan meenemen, maar dat is ook veel gesleur, en dan heb ik eventueel schrik voor diefstal? Wat zijn eventueel goede (en goedkope) Imagetanks? Veel heb ik het niet nodig, eigenlijk enkel eventueel op reis (en dat is 1x per jaar).

Ik heb voorlopig enkel een Tamron 18-250 lens. Ik hoop dat ik hiermee toch enkele mooie foto's kan nemen. Het is geen super scherpe lens zoals sommige foto's die ik hier zie, maar het grote zoombereik is toch wel handig.

Ik heb ook wel een polarisatie filter gekocht, om hopelijk de mooie oceaan te kunnen schieten.

Als er nog iemand tips heeft, hoor ik ze graag.
    Sony α200 + Tamron 18-250/3,5-6,3 AF XR Di-II Aspherical LD IF Macro

Re: Dominicaanse Republiek

Oorspronkelijk geplaatst door GuKo Bekijk bericht
    Hoi,

Wij vertrekken nu zaterdag naar de D.R.
    Ik heb sinds begin dit jaar een Sony A200, en dus is het de eerste keer dat ik met een spiegel reflex op reis ga. Ben benieuwd hoe dat gaat meevallen. Mijn vrouw zal vanaf nu de compact camera beheren.

Moet ik voorzichtiger omspringen met dergelijk toestel dan met mijn compact?
    Ik bedoel daarmee: mag ik er compleet niet mee op de boot, of op strand komen? (zand/zout/e.d.) Of kan ik net zoals met mijn compact het toestel overal meenemen zolang ik na gebruik alles mooi terug opberg.

Ik heb 1 CF-kaartje van 8GB. Dit komt wel toe, hier gaan ca. 1900 foto's op. Dat moet wel lukken om 14 dagen mee toe te komen.
    Echter heb ik horen zeggen dat je moet oppassen met CF/SD kaartjes in een vochtig+warm klimaat zoals op de DR. Kaartjes zouden kapot kunnen gaan.
    Moet ik mij hier over zorgen maken, of kan iemand dit bevestigen of weerleggen? Indien dit effectief zo is, wat doe ik dan best? Een Imagetank kopen? Ik heb nog wel een oude laptop die ik eventueel kan meenemen, maar dat is ook veel gesleur, en dan heb ik eventueel schrik voor diefstal?

Ik heb voorlopig enkel een Tamron 18-250 lens. Ik hoop dat ik hiermee toch enkele mooie foto's kan nemen. Het is geen super scherpe lens zoals sommige foto's die ik hier zie, maar het grote zoombereik is toch wel handig.

Ik heb ook wel een polarisatie filter gekocht, om hopelijk de mooie oceaan te kunnen schieten.

Als er nog iemand tips heeft, hoor ik ze graag.
    Ik zie het probleem niet...
    Tenzij er weer een orkaan op komst is
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Working...
    X