Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pas de Calais (FR)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pas de Calais (FR)

Oorspronkelijk geplaatst door Broken-Wing Bekijk bericht
    Geen bezwaar Stefaan, ik ga er Woensdag heen, als ge wilt breng ik u zelfs wat documentatie mee, hoe ik ze u dan bezorg dat spreken we wel af, ik passeer regelmatig in Waasmunster.

Broken-wing
    Dat zou ik fijn vinden, één of meerdere consumpties uit mijn frigo of kelder zullen uw deel zijn

Comment

Probeer alvast om bij laagwater op één dezer lokaties te zijn en liefst vanaf een uurtje voor en een tijdje na zonsondergang of zonsopgang.Het licht is op deze tijdstippen veel minder sterk en beter te controleren. De rotsen en grotere vlakken gesteente met groene algen begroeid geven de strandfoto's wat extra.Bij hoogwater is de vrije ruimte op het strand redelijk beperkt, laat u vooral niet insluiten door het zeewater .Het weer is moeilijk in te schatten van een paar weken op voorhand maar .....bij mistig weer is de omgeving veel minder interessant dan bij goed weer. Zonnig met licht bewolkte hemel is ideaal.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Ambleteuse niet te vergeten...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Als je graag kliffen fotografeert kan je een beetje verder rijden naar etretat in het noorden van normandië. Cape Gris & Blanc nez zijn mooi, maar de kliffen in Etretat zijn werkelijk adembenemend en gemakkelijker te fotograferen. Dit is niet geschikt voor een dagtripje maar best wel goed to doen voor een weekendje. het is ongeveer 4-5 uur rijden vanuit Antwerpen (+/-450km). Je moet wel rekening houden dat je péage moet betalen.

Als je naar etretat gaat zul je 's avonds enorm mooie foto's kunnen nemen.

Het plaatsje is wel ENORM touristisch dus dit bezoek je best niet op touristische hoogdagen, parkeren is dan gegarandeerd een probleem. Ik ga er gegarandeerd terug om een paar fotootjes bij avondlicht te kunnen nemen...
          Canon EOS 7D
          Canon EF-S 10-22mm USM - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/4L USM
          Canon Speedlite 580EXII

Comment

Volgende week ben ik een week thuis en ga dan eens naar ginder. Voorlopig weet ik nog niet naar waar maar waarschijnlijk Escalles, we zien wel. Vanuit Leuven zou dat 241km of zowat 2uur 15min bollen zijn.
            Het zal wel allemaal te doen zijn met de 17-55 ( mijn einige breedhoek tot nu toe), een pola-filter heb ik al maar mischien vrijdag nog effe bij Konijn binnenwippen voor een een ND filter. Moet nog een kaart kopen van de streek rond Calais en zwembandjes voor als´t water mij te rap af is
            Ben benieuwd

Hopen dat het weer blijft zoals het nu is
            BD0723BE

Comment

Saint-Valery-sur-Somme is een zeer mooi klein dorpje aan de baai van de Somme. Dit is een prachtig natuurgebied waar je wandelingen kan maken door de monding van de Somme (bij laag water).

Comment

Gisteren ben ik voor de 1ste maal maar zeker niet voor de laatste keer naar de Opaalkust gereden. Het loont inderdaad de moeite om, zeker met dit schitterende weer, daar eens naartoe te gaan.
                Je kan er prachtige wandeltochten maken en in elk kustdorpje kan je bijna met de wagen tot aan 'le plage' rijden.
                Het zomerseizoen is nog niet begonnen maar aan de vele bezoekers die er gisteren al waren kan je wel afleiden dat het daar in het volle seizoen redelijk druk gaat worden. Deze streek is redelijk populair bij de belgen want ik heb massa´s belgische auto´s en autocars gezien.
                Ik dacht daar om 8:30 nagenoeg helemaal alleen te staan maar da´s zeker niet het geval. Met laagtij gaan de lokale bewoners daar met hun emmertje zeeslakken zoeken, heel lekker naar het schijnt. Ook zag ik vlak tegen de rotsen mensen die met hamer en bijtel bezig waren stenen te klieven, opaalzoekers?
                De Leffe is er niet goedkoop, enfin ik heb er ene gedronken in Wissant waar voor een 25cl drie euro gevraagd werd (wel van het vat).
                Ook hier in Wissant kom je veel belgen tegen, gisteren een groepje gezien die daar met de mountainbike kwamen rijden.
                Dus gegarandeerd dat ik met de mtb ook eens een tochtje ga rijden daar.

De dag is echter in mineur geëindigd voor mij omdat ik daar mijn circulair pola-filter van 150 lappen heb verloren
                Last edited by Geert_B; 6 juli 2007, 08:59.
                BD0723BE

Comment

ik ga morgen en overmorgen naar Wissant !
                  Als ik je polarfilter tegenkom breng ik het mee naar huis en laat iets weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    ik ga morgen en overmorgen naar Wissant !
                    Als ik je polarfilter tegenkom breng ik het mee naar huis en laat iets weten.
                    Die ligt daar gegarandeerd in de duinen rechts waar ik met veel bewondering naar die 'op een surfplank en aan een vliegerke hangende' sporters heb gadegeslagen. 1 kans op het 1 miljoen dat ge deze nog gaat vinden..... zonder krassen
                    BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                      Waar ben je dan geweest?
                      ( btw bedankt voor die tip v/d getijdentabel )
                      Ben vorig weekend geweest. Praaachtig!
                      Nadien beslist om terug te gaan maar zou liefst op voorhand een getijdetabel voor enkele MAANDEN hebben.
                      De hiervoor aangehaalde website geeft maar een voorspelling van 7 dagen
                      Moet ik die anders instellen?
                      Of weet iemand een link waar een tabel staat voor juni - juli - augustus?

Dank !

Dirk
                      http://www.EAS007.jalbum.net

Comment

Als je genoeg tijd en zin hebt, neem de ferry naar Dover
                        Duurt ongeveer half uurtje? Minder zelfs?

Wat ik me nog herinner was een grote heuvel met een soort hert ofzo op, precies in doeken vastgebonden op het gras.
                        Die heuvel kon je bekijken waar je op de trein (hoe noemt die nou ook weer..) rijd, ik denk ook wel als je met de ferry aankomt.
                        Ook de krijtrotsen zijn bezienswaardig

Ik ga het eens opzoeken op google, mss vind ik het wel.
                        Sony Alpha 200
                        18-70mm Kitlens
                        75-300mm Telelens

Comment

ik woon juist aan de grens en die streek is een waar genot om te gaan motorrijden . In tegenstelling tot onze lintbebouwing kan je ginder nog van dorp naar dorp rijden over prachtige slingerende 'departementals'.
                          Eens Calais voorbij voel je je direct in het buitenland ; bepaalde gebieden waan je je in de Ardennen , de dorpskernen zijn meestal mooi bebloemd , de zee is nooit veraf en overal zijn er wel leuke restaurantjes ( zonder veel pouspas ) en terrasjes ...
                          Ja , 'bachten de kuppe' wonen heeft zo zijn voordelen ; ik rij de zondag soms met de moto om verse zeevruchten naar de standjes in Wimmereux en Audresselles ,onderweg nog een vers stokbrood in twee kraken voor in de tanktas en het vrouwtje zet ondertussen een flesje koel ....
                          meer moet dat niet zijn ....
                          Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Working...
                          X