Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lesbos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lesbos

Wie heeft ondervinding met het fotograferen van vogels op dit eiland?
    Is een lens 400 mm voldoende of heeft men meer tele nodig?
    Welke is de beste periode en de beste plaatsen om vogels te fotograferen?

Bijvoorbaat dank voor de info.

Re: Lesbos

/flauwe plezante modus aan :

Ik dacht dat er op het eiland lesbos nieveel met vogeltjes gespeeld werd ??
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

Comment

Ik ben nog nooit op Lesbos geweest, maar ik fotografeer wel al enkele jaren met een 400mm en ik vind dat voldoende. In europa heb je toch bijna altijd schuiltentjes of je wagen nodig om dicht genoeg bij vogels te geraken om ze toch min of meer beeldvullend te kunnen fotograferen. Die 100mm zal in dat geval weinig verschil maken, ze zet je tentje gewoon iets dichter of probeer nog iets dichter te rijden.
      Ik kan me wel voorstellen dat de vogels in Lesbos misschien iets gemakkelijker te benaderen zijn. Een groot deel zijn trekvogels die al een eindje hebben gevlogen en dus wel wat vermoeid zijn, meestal zijn ze dan ook iets gemakkelijker te benaderen. Of het nu nog echt een goede periode is weet ik niet, de trek is toch wel echt op zijn einde aan het lopen.
      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Ik was er een tijdje geleden. Had toen mijn 35-350mm bij. Was voor mij al ruim voldoende.

Dit gezegd zijnde; ik was er echter niet speciaal voor vogels of zo, en heb maar een dag of twee gespendeerd aan de zoutpannen en omstreken.

Ons vliegerke was toen de eerste van het seizoen, en het zat vol birders die zich bekloegen dat er geen vroegere vluchten waren in de lente. Velen waren voorzien van een lens rond de 400mm, hier en daar een 500mm. Nog veel meer hadden echter zo'n digiscoop-ding bij. De optiek daarvan was heel wat minder, maar bij velen ging het om het SPOTTEN van zeldzame vogels, niet om het fotograferen ervan. ook gezien; er was toen een Canon consumer toestel (de G3 of de G5 of zo), en die pastte op die digiscopen. Soimmigen namen zo foto's, maar dat trok op niet veel zenne.

ikzelf, zonder kennis van de goeie plaatsjes, en zonder veel geduld (allee; zonderteveel aan tijd) heb toch plaatjes van bijeneter, distelvinken, enz... en van een vogelke met een kuif op zijne kop. Effe naam kwijt. Het was zoveel aanwezig, en zodanig stout, dat ik op de duur goesting had om er mijn lens naar te smijten.

Reisverslagje staat hier; http://www.pixelpower.be/TRAVEL/L018.php

Mijn belangrijkste tip zou zijn; het zijn niet de mm die tellen. Wat telt is; onzichtbaar blijven voor de vogels. Vanuit de auto bvb; dat lukte wonderwel goed.
        http://www.theafricabug.com

Comment

Waarschijnlijk is het de hop die je bedoeld met zijn kuifje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andy L Bekijk bericht
            Waarschijnlijk is het de hop die je bedoeld met zijn kuifje.

Neenee, een hop ken ik. Dat is één van mijn favorieten. Heb ik al meermaals gezien in Afrika, en waar ik nu zit in de Languedoc hebben we die ook. Ik kan zelfs al hun roep nadoen en ze lokken. Ik zal de foto's later eens posten.

Ik bedoel deze kerel hier:

Meer pics in mijn albummeke van toenertijd.
            http://www.theafricabug.com

Comment

Working...
            X