Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lesbos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lesbos

Wie heeft ondervinding met het fotograferen van vogels op dit eiland?
    Is een lens 400 mm voldoende of heeft men meer tele nodig?
    Welke is de beste periode en de beste plaatsen om vogels te fotograferen?

Bijvoorbaat dank voor de info.

Re: Lesbos

/flauwe plezante modus aan :

Ik dacht dat er op het eiland lesbos nieveel met vogeltjes gespeeld werd ??
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

Comment

Ik ben nog nooit op Lesbos geweest, maar ik fotografeer wel al enkele jaren met een 400mm en ik vind dat voldoende. In europa heb je toch bijna altijd schuiltentjes of je wagen nodig om dicht genoeg bij vogels te geraken om ze toch min of meer beeldvullend te kunnen fotograferen. Die 100mm zal in dat geval weinig verschil maken, ze zet je tentje gewoon iets dichter of probeer nog iets dichter te rijden.
      Ik kan me wel voorstellen dat de vogels in Lesbos misschien iets gemakkelijker te benaderen zijn. Een groot deel zijn trekvogels die al een eindje hebben gevlogen en dus wel wat vermoeid zijn, meestal zijn ze dan ook iets gemakkelijker te benaderen. Of het nu nog echt een goede periode is weet ik niet, de trek is toch wel echt op zijn einde aan het lopen.
      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Ik was er een tijdje geleden. Had toen mijn 35-350mm bij. Was voor mij al ruim voldoende.

Dit gezegd zijnde; ik was er echter niet speciaal voor vogels of zo, en heb maar een dag of twee gespendeerd aan de zoutpannen en omstreken.