Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ogen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ogen

Hallo,
    graag had ik bijgevoegde foto als panorama(25x75cm) laten afmaken om aan de muur te hangen, zo wil ik er 2 hangen van beide kinderen hun ogen, heeft iemand nog tips of verbeteringen alvorens ik ze laat afmaken (bvb. moeten de ogen niet horizontaal staan), nu heb ik wat gespeelt met een skin softener en een aanpassingslaag voor helderheid en contrast waarin ik de ogen en wenkbrouwen beschermd heb om dan radiaal vaag toe te passen en daarna de foto duotoon gemaakt.

Logic brings you from A to B,
    Photography brings you everywhere.

Re: Ogen

Persoonlijk zou ik er voor kiezen dat de ogen mooi horizontaal staan.
    Ook de 'spielerei' van effectjes doet niet erg goed doordat je scherpte verliest op de ogen en vooral op de wimpers... Aangezien ze het hoofdonderwerp van de foto zijn mogen die er vlijmscherp opstaan!

Only my opinion
    Last edited by Frederic De Smet; 28 november 2005, 17:05. Reden: schreifvoutje :)

Comment

Zo zie je maar dat iets mooi vinden zeer subjectief is Ik hou dus wel van die "floue" bewerking, ik vind het bijzonder goed geslaagd
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Geconfronteerd op 25x75 formaat zal de bewerking niet zo storen, maar op mijn scherm is 'radiaal vaag' onnatuurlijk en storend.

Voor een abstracte bewerking is een horizontale ogenpartij wellicht meer geslaagd.

Of uitgaan van een foto met een zekere expressie, danwel ogen die niet frontaal kijken maar in een richting, zodat het verhaal van de kinderen de bewerking van papa overtreft. Een alternatief is zwart-wit/duotoon met behoud van de kleur van de ogen.

Op grootformaat zal het (overigens leuke) idee toch de overhand hebben boven de bewerking.
        Il y a un autre monde, mais il est dans celui-ci.

Comment

Het is best een flink formaat 25x70 vooral omdat je hier over een bewerking praat en ook een jpg bestand klopt dat?
          Vaak is het zo dat Het origineel bewerkt wordt en dan opgeslagen wordt in .jpg en daarna nog meer bewerkt wordt en nog een keer in .jpg wordt opgeslagen daarmee heb je al 2 compressies achter de rug dus dan moet het origineel wel van super formaat zijn wil je er 25x75 uit persen op minimaal 300 dpi.

Comment

Tenzij bovenstaande zo slim is geweest om zijn bewerkingen steeds als psd of tif op te slaan.
            Op het scherm komt alles m.i. nogal wazig over. Die ogen moeten volgens mij ook haarscherp zijn; uitvergroot gaat dit alleen maar méér storen: Ik veronderstel dat dat bij u in een kamer komt te hangen en dan men de foto van relatief dichtbij zal bekijken. Als men de foto steeds vanop een afstand van 10 meter zou bekijken, zou het minder erg zijn.
            Wat mij persoonlijk ook erg stoort, is dat het voorhoofd erg is uitgebleekt.
            Stijn Swinnen
            Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
            I am not a gear whore showing off my glass collection

Comment

allen bedankt voor de tips, zo kan ik nu aan het echte werk beginnen.
              Logic brings you from A to B,
              Photography brings you everywhere.

Comment

Working...
              X