Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom opslag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom opslag

    Hi,


    Ik ben nieuw en heb eigenlijk een account gemaakt voor deze vraag.
    Ik werk al een tijdje met Lightroom en ondertussen ook op een nieuwe laptop maar het probleem deed zich bij beide voor.
    Als ik foto's importeer in Lightroom en ik begin dan te selecteren en te wissen, blijven de verwijderde foto's nog steeds zichtbaar in de balk beneden. Met een donkere schijn over maar ze gaan niet weg.
    Als ik foto's verwijder terwijl hij nog aan het importeren is, verwijdert hij ze wel gewoon maar zodra hij klaar is met importeren gaan de foto's nooit meer volledig weg.

    Heel irritant maar ik heb er maar mee leren werken, alleen zegt ie nu dus dat mijn appgeheugen vol is. Wat niet gek is natuurlijk als alle foto's er gewoon in blijven staan...
    Ik werk met een MacBook Pro, eerst een oude en nu eentje van 2021.

    Ik heb geen idee hoe ik hier afbeeldingen toevoeg dus ik hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is!

  • #2
    zo op het eerste zicht : delete je met aanduiden "verwijderen van harde schijf" of "alleen verwijderen uit de catalogus" ?
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Hij vraagt als ik verwijder:

      Weet U zeker dat U deze foto wilt verwijderen uit:
      - Uw Lightroom foto's
      - Uw album en gedeelde items

      En dan kan ik kiezen voor verwijderen of annuleren

      Comment


      • #4
        Bijkomend probleem: Als ik Lightroom afsluit (of hij sluit bv. geforceerd af omdat het appgeheugen vol is), komen alle foto's die ik verwijderd had terug in de lijst te staan en kan ik opnieuw beginnen. Yay!

        Comment


        • #5
          Eerst aanduiden met x, dus rejected photo van maken. Onder het menu 'Photo' zal je 'delete rejected photos vinden. Dan verwijderen van disk kiezen en ze zijn weg.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Wat betekent “verwijderen”? De bestanden uit de schijf verwijderen ofwel de foto uit de catalogus verwijderen?

            Hoe dan ook, kan je altijd op de map waar de foto’s staan rechtsklikken en dan de optie “Synchroniseren” kiezen. Alles wordt gekuist.

            Comment

            Working...
            X