Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

banding in foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • banding in foto

    De laatste tijd banding in mijn macro foto's, bewerk ze wel in Raw, slaag ze wel op in JPG, dan durf ik er nog wel iets aan doen,
    Mijn foto's laat ik ook wel is doorgaan in Topaz DeNoise,
    nu is mijn vraag, kan het hier aan liggen dat ik banding krijg ?
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

  • #2
    Volgens mij bestaat de kunst erin om zo lang mogelijk in RAW of 16-bits TIFF formaat te werken, en zo laat mogelijk naar JPG over te schakelen. Ik vermoed dat het laatste deeltje van je eerste zin "....sla ze wel op in JPG, dan durf ik er nog wel iets aan doen," de oorzaak is.
    Wij gebruiken ook Topaz Denoise (enfin, vandaag de dag eer Topaz Photo AI), maar zo vroeg mogelijk in het proces.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Volgens mij bestaat de kunst erin om zo lang mogelijk in RAW of 16-bits TIFF formaat te werken, en zo laat mogelijk naar JPG over te schakelen. Ik vermoed dat het laatste deeltje van je eerste zin "....sla ze wel op in JPG, dan durf ik er nog wel iets aan doen," de oorzaak is.
      Wij gebruiken ook Topaz Denoise (enfin, vandaag de dag eer Topaz Photo AI), maar zo vroeg mogelijk in het proces.
      Dank u wel Les,
      het zal dan wel aan JPG liggen
      Maar zo vroeg mogelijk in het proces Denoise. Moet je de foto dan in Raw, door Topaz sturen ?
      GROETJES ROSIE
      Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
      panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

      Comment


      • #4
        Ik gebruik Topaz Denoise AI, meestal in Raw en ik exporteert als DNG (de beste oplossing). Soms gebruik ik eveneens in Photoshop.

        In geen enkel geval krijg ik banding. Let op de exporteer-kwaliteit van je JPEGs.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door rosie Bekijk bericht

          Dank u wel Les,
          het zal dan wel aan JPG liggen
          Maar zo vroeg mogelijk in het proces Denoise. Moet je de foto dan in Raw, door Topaz sturen ?
          Als jouw versie van Denoise het aan kan: zeker het RAW-bestand gebruiken!
          Ik exporteer ook in DNG.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X