Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nik Collection desinstalleren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nik Collection desinstalleren

    Heb een probleempje.
    Ik heb jaren Nik Collection gratis op de pc staan, nu heb ik het programma gekocht maar krijg de gratis versie niet gedesinstalleerd, waardoor ik de betaalversie niet kan installeren.
    Niets werkt nog, als ik wil installeren krijg ik melding dat er reeds een versie op pc staat.
    Weet iemand raad?
    Alvast bedankt.

  • #2
    Als je Nik koopt, is daar toch een uninstaller bij? Die gebruik je om de vorige versie te verwijderen.


    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      oh, neen, deze uninstaller heb ik niet, ik heb me ook al gek gezocht maar tevergeefs.

      Comment


      • #4
        Kijk eens bij program files/google/nik collection normaal staat daar ook de deinstaller in anders alles van NIK collection uit die map verwijderen

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Dark Shadow Bekijk bericht
          oh, neen, deze uninstaller heb ik niet, ik heb me ook al gek gezocht maar tevergeefs.
          Zeer vreemd. Nu... ik werk met Mac, geen idee waarmee jij werkt. Een alternatief is dat je met behulp van een goed zoek app alle nodige gerelateerde bestanden gaat zoeken en verwijdert. Nik heeft immers de neiging om her en der in het systeem bepaalde bestanden weg te stoppen.

          [ik heb me eigenlijk voorgenomen, en ben dat ook meer en meer aan het doen, om NIET meer te antwoorden op mensen die een vraag stellen zonder de nodige info meteen mee te geven. Platform (Mac of Windows), OS versie, etc.]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Met bv ccleaner de Nik-collection VOLLEDIG desinstalleren en daarbij vragen alle registerdata ook te verwijderen ...
            Doe na de desinstallatie een opruimen van registerdata. CCleaner checkt indien er geen spookdata in het regsiter zitten en je kan die verwijderen.
            Ccleaner checkt eerst iniden er een uninstallprogramma aanwezig is. Indien ja, wordt dit automatisch opgestart. In het ander geval checkt Ccleaner eventuele referentiebestanden en gaat dan zelf opruiming doen.

            Daarna lles opnieuw installeren.
            Mocht je gehackte software hebben kan dat de verklaring zijn waarom alles stroef loopt. Sorry, ik zeg nu niet dat je dat hebt, alleen weet ik dat dot meer gedaan wordt dan men toe geeft.
            Last edited by Wim.Vanmaele; 10 november 2023, 09:41.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Naast CCleaner bestaat eveneens Revo Uninstaller. Je kan daarmee alle sporen kuisen.

              Comment


              • #8
                op Windows platform is dit heel eenvoudig. Ga naar Start->Instellingen->APPS en onder APSS en onderdelen zal een lijst met alle APPS verschijnen. Selecteer in deze lijst Nik-collection en druk op verwijderen.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
                  Naast CCleaner bestaat eveneens Revo Uninstaller. Je kan daarmee alle sporen kuisen.
                  Bijna alle sporen, maar Nik Collection zal met Revo Uninstaller Pro Nik Collection zeker installeren.
                  In een programma zitten hostfiles dat zijn "dingen" die onzichtbaar contact maken met de servers, die schakel je zomaar niet uit.
                  Waarschijnlijk heeft U uw vorige Nik verkeerd verwijderd.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Gebruik voor macOS Appzapper https://www.appzapper.com, maar bij Nik Collection staat er een verwijderingsprogramma.app bij!

                    Nikon Z6II, Nikon D500, Nikon 24-70mm f4, Nikon 14-30mm f4, Nikon 70-200mm f2,8s , Nikon sb700 flitser, Nikon macro 105mm 2.8 s, Nikon 500mm PF 5.6. LUMIX DMC-FZ2000.

                    Comment

                    Working...
                    X