Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe vergroot ik m'n foto's tot A3??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe vergroot ik m'n foto's tot A3??

Hallo,

Momenteel schiet ik met m'n Nikon D70 op "JPEG Fine Large" formaat.

Graag had ik deze vergroot tot A3 formaat. Kan ik dat doe in Photoshop bij de afbeelding formaat? Of ga ik zo teveel verliezen in kwaliteit??

Misschien een stomme vraag, maar zou jullie mening wel eens willen weten

mvg Sven

Re: Hoe vergroot ik m'n foto's tot A3??

Ik heb van het weekeinde nog een A3 laten afdrukken van een JPEG Fine, met een beetje gecropped. Het zag er toch heel mooi uit.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

image-size-document size vul in met bv 40 x 30 op 300 dpi
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

een beetje moeilijker, maar zeer precies middel om uw beeld op te blazen, tot zelfs posterformaat ( vb 1meter en méér) met een minimum aan verlies
        in fotoshop ga naar bestandsgrootte, zet de gewenste dpi juist in (vb 300 dpi) en zet de maten op % i.p.v. op cm, stel in op 110 %, vink de drie opties aan, en bij de onderste zet je op het rolmenu op "bicubisch vloeiend"
        en klik OK, en nu VOORAL opletten telkens bestand groter maken door bovenstaande met 110% opnieuw te doen, zeer belangrijk.. ( niet ineens proberen van vb 200% te nemen ) succes

Comment

En geef mij eens een goeie reden waarom je dat zou doen in stappen van 110 % en niet ineens 200%

Als je nu zelf pix bijmaakt in PS en je moet het aantal dat je nu hebt verdubbelen mag je dat doen in zoveel stappen als je wil/kan/mag...
          het maakt niet uit, je hebt zoveel pix als ze uit uw toestel komen en geen enkele meer, ook niet in stappen van 110 %
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
            En geef mij eens een goeie reden waarom je dat zou doen in stappen van 110 % en niet ineens 200%

Als je nu zelf pix bijmaakt in PS en je moet het aantal dat je nu hebt verdubbelen mag je dat doen in zoveel stappen als je wil/kan/mag...
            het maakt niet uit, je hebt zoveel pix als ze uit uw toestel komen en geen enkele meer, ook niet in stappen van 110 %
            Lieven, er bestaat een FredMiranda-action waarin men dit doet om zo de kwaliteit op te drijven. (??)

twijfelachtig dus, maar goed,
            Ik heb de test genomen, 2 acties gebouwd, ééntje die 110% vergroot, en een andere die dit enkele malen herhaalt. (7x herhalen is 194,87%)
            Dan dezelfde foto tot 200% vergroot ineens, en ze naast mekaar gelegd..

Ik zie eerlijk gezegd geen verschil ..

zie ook deze discussie uit de middeleeuwen:
            Last edited by tom314; 17 november 2004, 06:55.
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tom314
              Lieven, er bestaat een FredMiranda-action waarin men dit doet om zo de kwaliteit op te drijven. (??)

twijfelachtig dus, maar goed,
              Ik heb de test genomen, 2 acties gebouwd, ééntje die 110% vergroot, en een andere die dit enkele malen herhaalt. (7x herhalen is 194,87%)
              Dan dezelfde foto tot 200% vergroot ineens, en ze naast mekaar gelegd..

Ik zie eerlijk gezegd geen verschil ..

zie ook deze discussie uit de middeleeuwen:
              http://forum.belgiumdigital.com/show...ghlight=110%25
              Ikzelf heb dit ook reeds enkele malen geprobeerd, en als je beide foto's naast elkaar legt, is er inderdaad een verschil te zien.
              Dit verschil is echter zo miniem, dat het echt niet de moeite loont om deze handeling toe te passen.
              Voor mij althans niet!

Comment

Met Genuine Fractals (plug-in Photoshop) kan je je foto's opblazen tot 700% met weinig kwaliteitsverlies.
                Ik ben er alleszins tevreden over.

Comment

En waar is die plug-in te vinden ?

groeten, Jan.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

A3 = 30*45 in 2/3-verhouding
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jantjeb
                      En waar is die plug-in te vinden ?

groeten, Jan.
                      ff googlen op altamira genuine fractals en je vindt wel heel wat plaatsen die er over spreken en waar je het kan kopen.

Comment

Even bekijken wat je wenst.

Voor hetzelf afdrukken van een A3+ heb je geen 300 dpi nodig 240 dpi is ruim voldoen en 200 dpi zal ook een zeer goed resutaat geven

Indien je Qimage gebruikt als printer software kan je gewoon je formaat opgeven de software doet de rest en doet het zeer goed. Qimage is een aanrader voor iedereen die thuis print.

Enkel als je genoodzaakt bent een bestand op formaat en op 300 dpi aan te leveren in een labo bijvoorbeeld is het nodig van je beeld te interpoleren.
                        Ik gebruik daar ook Genuine Fractals voor als het zeer goed moet zijn.
                        Maar een interpolatie in Photoshop gaat ook hoor.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iO
                          ff googlen op altamira genuine fractals en je vindt wel heel wat plaatsen die er over spreken en waar je het kan kopen.
                          Zijn er ook plaatsen waar je het gratis kan downloaden? Want 150€ vind ik nogal veel voor een plug-in!!!

mvg Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven060483
                            Zijn er ook plaatsen waar je het gratis kan downloaden? Want 150€ vind ik nogal veel voor een plug-in!!!

mvg Sven
                            Sven, laat je toch al die bazaar niet aansmeren. Vergroot gewoon uw foto's in Photoshop tot het gewenste formaat.
                            Amen en uit.
                            Geen kat die het verschil zal merken, als het er al is.

Comment

LOL...

iedereen wil weer de pro uithangen, tot er een pro prijskaartje aanhangt..

doe gewoon wat maniac zegt, opgelost.
                              ToM.___ //Fuji s602.
                              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                              It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Working...
                              X