Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maan verplaatsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Maan verplaatsen

Oorspronkelijk geplaatst door erikstaf Bekijk bericht
    mijn mening is dat je de boel niet belazerd .....als je geen foto kan nemen die goed is (buiten verscherping , ruis, en eventueel uitsnede en croppen ) neem je die gewoon niet of verwijder je hem .
    anders kan je beter gaan schilderen !
    Als u niet in fotobewerking geïnteresseerd bent wat doet u dan in dit forum onderdeel?
    Ieder fotograaf doet wat hij wil met zijn basis materiaal, of u dat leuk vind of niet.
    Ik heb de indruk dat er hier enkele zijn die de geschiedenis van de fotografie niet kennen en fotografie meer inhoud dan louter registreren. Dat extreme bewerkingen door topfotografen al vanaf 1860 dateert.
    Een schilder gebruikt zijn penseel en verf, een fotograaf zijn lichtgevoelig materiaal om beelden te scheppen.

Comment

kan zijn en toch is fotograferen in de eerste plaats waarheidsgetrouw registreren .

Comment

Moderator Note: Op zich is dit een zeer interessante discussie. Ik vraag me alleen af in hoeverre de hele discussie moet plaatsvinden in het subforum Fotobewerking. Bovendien betreft het een specifieke vraag: wil je de maan in MIJN foto (van TS, welteverstaan) verplaatsen, een vraag die hier perfect thuishoort? Maar ik moedig jullie aan om, b.v. in Algemeen, of zelfs in Terzake, een dergelijke discussie te starten, met verwijzing naar deze topic.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
        X